2015-01-08, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Om man är terrorist. Ponera att de är terrorister, då är att bli tillfångatagen en risk för hela terrorcellsuppbyggnaden , eftersom man blir en potentiell "källa". Man är värd mer för fienden levande än död. Är du med på hur jag tänker. Plus en religiös fanatiker är döden en belöning..martyr är så man vill avsluta livet..with a blast

Jag håller med dig. Det jag menar med att de troligtvis inte är aktiva inom denna "uppbyggnad", utan agerat under eget segel i Islams namn.

Vore de matyrer, hade de troligtvis sprängt byggnaden, eller fortsatt sin killing spree på Paris gator.
Citera
2015-01-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Hur är det med den personen som togs som gisslan vid flykten efter attentatet?
Det tystades väl ganska snabbt, hörde faktiskt inget mer om det.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Nej. Mona Muslim hämtar dem hem till Sverige med varm chokolad och med en bit Torbleone.

OnT: Franska poliser är väldigt sega. Dem borde ha spärrat hela Paris direkt så att Is-råttor kan ej lämna området.

Är det inte svårt att spärra av en 10-miljonersstad?
Direkt dessutom. Hur många man behövs för insatsen? Räcker en kvarts miljon poliser?
Citera
Medlem
Glad över att svensk media inte tar något för givet, även om kvällstidningarna är duktiga på att vinkla. Ta fast dem här jävla extremisterna NU! Helst levande!!!

http://www.expressen.se/nyheter/dodsskjutningar-i-paris/ + livechat
Citera
2015-01-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
De var maskerade under sitt mission, även det väldigt icke-IS:igt.

Fanns det pengar på Charlie Hebdo-redaktionens huvuden? Kanske vill de bara casha in.
Tecknaren Charb (en av de dödade) stod med på Al Quaidas "hit list" i alla fall.

http://www.nbcnews.com/storyline/paris-magazine-attack/charlie-hebdos-slain-editor-charb-long-defended-provocative-material-n281371
Citera
Medlem
Qvalfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför använder dem inte t.ex helikopter med värmekameror?

Vad ska dem använda den till? Det är inte så att de sitter och trycker i en buske.
Citera
Medlem
en kärring på tv5 sa just att vi inte ska peka ut korantrogna muslimer, haha, nähä ok.
Citera
Medlem
Tycker detta är ett jävligt obehagligt dåd av många anledningar.. Dels det uppenbart hemska med många dödsfall och en extrem brist på empati och känslor i utförandet. Att ta sig tiden att så kallblodigt springa fram och avrätta en skadeskjuten polis mitt på öppen gata när man redan vet att fler poliser är på väg tyder enligt mig på stor erfarenhet av pressade stridsliknande situationer.. Att sedan lyckas hålla lugnet och undkomma det enorma polispådraget under så lång tid stärker bara misstankarna om att det är ''proffs'' alternativt några med väldigt goda kontakter i närområdet, som också är beredda att hjälpa dessa störda individer. Min magkänsla säger mig att dessa idioter inte är klara ännu och att om de inte återfinns nu i natt så är risken stor att de kommer hålla sig undan länge.
Citera
2015-01-08, 01:47
Medlem
Citat:

Fanns det pengar på Charlie Hebdo-redaktionens huvuden? Kanske vill de bara casha in.
Om nu de där amerikanska uppgifterna på NBC News hade något rätt så sa deras källor att åtminstone en del av GM hade tränats i Jemen.
Citera
Medlem
Det är konstigt att ingen media tagit upp Charlezville, är det som det nämns på twitter, falska nyheter?
Citera
Medlem
Citat:

Säkert. Förekommer troligtvis Most Wanted-listor inom dessa organisationer, som bör bringa in en del pengar. De hade nog dock förmodligen inte behövt mörda så många, om de nu enkom var ute efter pengarna.
Citera
Moderator
OYs avatar
Foliehatt, ja kanske, men kan det vara så att det finns en död person i lägenheten som expressen.se bevakar, en vars pass har hittats i en flyktbil?

Kan gärningsmännen ha dödat tre personer och tagit deras pass, jag tror faktiskt att det kan vara så.

Man såg genom gardinerna någon klädd likt en kriminaltekniker, likaså såg vi på expressen livesändning lite tidigare att det anlände ett fordon som mycket väl kan vara ett
kriminalteknikerfordon.

Det kommer uppgifter om en insats närmare den belgiska gränsen vad jag har förstått, vet ej om det stämmer, men det kan betyda att där har gärningsmännen mördat två personer och tagit identitetshandlingar.

Kom ihåg var ni läste det här först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in