2015-01-08, 00:52
Medlem
dagsmejas avatar
Tydligen verkar insatsen i Reimes avslutad även om en del poliser stannat kvar på platsen.
Citera
2015-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Obekräftade uppgifter kommer nu från NBC News om att en av de misstänkta ska ha dödats. Två ska vara anhållna. NBC citerar högt uppsatta, ej namngivna, tjänstemän på amerikanska myndigheter. Uppgifterna är mycket osäkra och inte bekräftade.

bfmtv och tv5 vet inget om detta, emn amerikanerna vet<??
Citera
2015-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
På samma sätt som ett land skiter i om det andra landets soldater sitter och käkar medans bomberna faller menar du?

Dom skiter väl i om det är fegt, dom lyckades med sin aktion även om det är ett misslyckande för mig och många andra (oss?)

Det handlar om att vinna.

Ledsen Stros men jag anser att denna attack är feg. Jag vet att det inte finns några moraliska regler inom en fundamentalistisk grupp, men i mina ögon var detta vidrigt.

Inget att hyllas. Vem fansomhelst kan ju skjuta ned vemsomhelst och sen säga det var en lyckad aktion för jag gillade inte dem. Men det är f-n fegt. Lyckad aktion att sprida skräck ja, men som handling vedervärdig.
Citera
2015-01-08, 00:54
Medlem
Terroristerna gav sig inte på satirtecknarna enbart för att hämnas för tidigare bilder utan för att de förstod att andra tidningar skulle publicera satirbilderna till stöd för offren och därigenom göra sig själva till legitima terrormål, enligt deras sätt att se saken. Nu kan andra muslimer också se att flertalet medier i väst värderar "att kränka profeten" (yttrandefriheten) högre än deras religion. Det kommer att radikalisera många muslimer samt peka ut framtida potentiella mål. Några tidningar som till exempel New York Daily News har valt att pixla karikatyrerna men flera (däribland svenska Expressen!) har publicerat bilder.

Norska Dagbladet listar tidningar som valt att publicera eller censurera.
http://m.db.no/2015/01/07/nyheter/utenriks/tv_og_medier/charlie_hebdo/ytringsfrihet/37061628/
Citera
2015-01-08, 00:55
Bannlyst
Niklas Eriksson: Flera medier rapporterar nu att en misstänkt ska vara skjuten och två gripna. Inga uppgifter om detta är ännu bekräftade. Enligt Le Monde uppger en poliskälla att det är rykten som inte stämmer, enligt källan har inga gripanden gjorts.
Citera
2015-01-08, 00:56
Medlem
rex144s avatar
där ser ni, två överlevde

jag visste att de kommer tas levande, kanske skadade,

dessa killar har inte death wish
Citera
2015-01-08, 00:56
Medlem
Det är troligen en quadcopter med kamera, kanske någon som vill se vad som händer helt enkelt. Varför ska inte han få filma om nyhetsmedia kan göra det?
Citera
2015-01-08, 00:57
Medlem
santos_devilles avatar
Helikoptern kan ju vara någon privatspanare som vill filma med sin gopro. Då kanske vi har bra bilder imorgon på Youtube..
Citera
2015-01-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Obekräftade uppgifter kommer nu från NBC News om att en av de misstänkta ska ha dödats. Två ska vara anhållna. NBC citerar högt uppsatta, ej namngivna, tjänstemän på amerikanska myndigheter. Uppgifterna är mycket osäkra och inte bekräftade.

Trodde faktiskt att fransmännen skulle ta terroristerna utan att skjuta ihjäl någon, tro fan att de är ivriga att knäppa någon efter detta.
Citera
2015-01-08, 00:58
Medlem
Citat:
Den franska tv-kanalen I-tele rapporterar nu att insatsen i Reims rörde sig om en husrannsakan.

Polisen sökte enligt källor till kanalen efter DNA-spår i byggnaden.
http://www.svt.se/
Citera
2015-01-08, 00:59
Bannlyst
Le Monde editor in chief: Police sources contacted by Le Monde say no arrests have been made at this time. (Boston Bombing/CNN redux?)

Falsk information från NBC. Som vanligt då. Givetvis hade fransk media gått ut med stora trumman om det vore sant.
Citera
2015-01-08, 01:02
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
stämmer, nu sa de på fransk tv att INGEN är gripen

Fransk media blir blåst av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto