2015-01-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Har inte sänt live sedan avbrottet. Bara samma vinkning som går på repeat
Det skulle kunna bero på att insatsen är påbörjad, och att man i så fall inte vill ge de misstänkta någon möjlighet att se vad som händer i realtid, ifall någon av dem skulle följa sändningen.
Citera
2015-01-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Har inte sänt live sedan avbrottet. Bara samma vinkning som går på repeat

Jep, fan får bli lite mindre sömn inatt, en insats av nåt slag pågår ju uppenbarligen just nu. Bästa uppdateringen om media blivit fimpade lär ju vara nån facebookgrupp från området i Reims eller liknande. Har dom haft någon sändning från helikopter på BFMTV under hela streamen?
Citera
2015-01-08, 00:42
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det säger man alltid i såna situationer, jag tror inte det, man har tusentals poliser ute,
det är svårt att förflytta sig med vapen eller bomber,

jag tror inte på fas två...

det skulle betyda att fransk polis gjort ett dåligt jobb, de har bra koll på alla terroristorganisationer, en sån ation skulle kräva lång planering, och många personers kännedom,

Fas 2 kan dock bli ett blodbad. Det gjorde det i Sydney, det gjorde det i Toulouse, och då var terroristerna där extrema amatörer. De här snubbarna har ju framställts som elitsoldater så de kanske kan ta med sig många poliser med i döden.
Citera
Medlem
canibuss avatar
Finns det ingen engelsk live stream ifrån reims?
Citera
Medlem
Polisen har gått igenom lägenheten det gäller nu. De har lämnat byggnaden. Dock reagerar journalisten på att polisen står kvar utanför och hänger, och spärrar av ett större område för alla journalister fortfarande.

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det säger man alltid i såna situationer, jag tror inte det, man har tusentals poliser ute,
det är svårt att förflytta sig med vapen eller bomber,

jag tror inte på fas två...

det skulle betyda att fransk polis gjort ett dåligt jobb, de har bra koll på alla terroristorganisationer, en sån ation skulle kräva lång planering, och många personers kännedom,

Risken är väl större med "löst " sammansatta celler, typ som Bostonbomarna och Stockholms terroristen, personer som agerar lite på egen hand utan större kopplingar.
Citera
Medlem
Expressen har journalist och kamera på plats
http://www.expressen.se/nyheter/dodsskjutningar-i-paris/
Citera
2015-01-08, 00:43
Medlem
hatardigds avatar
Både expressen och AB sänder nu LIVE från platsen, saker händer nu. Har båda stream uppe, då det ibland är bättre på den ena sajten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
de utgår från att islamisterna agerar i små celler som inte har sammankoppling, det är just det som gör det så svårt att förhindra attentat likt detta

Gick väl nån dokumentär på TV för inte sålänge sen om denna typ av celler, där unga män rekryteras. I filmen fick man följa en fars hopplösa kamp att återfå sin son från terrorcellen, och man fick även se hur jag tror det var 2 kompisar till sonen utfört attentat.

De där jäkla fega "terror imamerna" som hjärntvättar ungdomarna, nä de spränger sig ju inte..fega as
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Länk tack

Här har du källa:
Citat:
One of the suspects in the Paris attack on Charlie Hebdo magazine has been killed and the two others are in custody, a two senior U.S. counterterrorism officials told NBC News.
http://www.nbcnews.com/storyline/paris-magazine-attack/paris-attack-suspect-dead-two-custody-n281761
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
de utgår från att islamisterna agerar i små celler som inte har sammankoppling, det är just det som gör det så svårt att förhindra attentat likt detta

stämmer men som jag skrev om de planerat fler attentat då skulle det krävas en stor logistisk operation, och många skulle känna till planen, fransk polis har spioner och avlyssning,
en så stor aktion skulle kräva mycket planering,

därför blir det ingen uppföljning, en liten cell kan bara göra det de gjordem en atatck, väldigt lyckad dock,
Citera
2015-01-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Helt sjukt att kunna följa i realtid.

Men jag fattar inte varför man tillåts sända direkt. Även GM har ju tillgång till TV och kan planera sin taktik efter vad de ser.

Det är väl därför den går på loop nu bara..
Tänk Speed (filmen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in