2015-01-07, 22:36
Medlem
Ni som fastnat på backspegeln på bilen kan släppa det nu. Det är ett ljust glas till blinkersen som sitter på backspegeln på en jävla massa bilar idag i stället för blinkers på sidan av framskärmen. Ett tips är att ni kollar på andra bilder av Citroen C3.
Citera
2015-01-07, 22:36
Medlem
Gizurs avatar
Enligt CNN alldeles nyss säger vice borgmästaren i Paris nu att männen har blivit identifierade (det visste vi ju för över en timme sedan) men också att de kan ha blivit gripna - "may have been arrested".

Mycket oklart just nu, olika uppgifter cirkulerar omkring det där gripandet och lokaliseringen,
Citera
2015-01-07, 22:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.C.M
Är dom arresterade eller inte?

http://www.theguardian.com/world/live/2015/jan/07/shooting-paris-satirical-magazine-charlie-hebdo

9m ago
21:25
A spokesman for the French police tells the Guardian’s Kim Willsher in Paris that authorities have arrested three suspects in the Charlie Hebdo attack.

More details to come.

Beror inte förvirringen på att arrestering är det internationella ordet för häktning. Båda kan man bli i sin frånvaro?
Citera
2015-01-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Cherif, var det inte det polisen tilltalade terroristen med? Var de kompisar? Var det teater trots allt? Filmer från vanlig media var censurerad, för hemskt för att visas. Vad var det hemska? Hela attentatet var hemskt, fegt och avskyvärt.

Nej han sa "chef" vilket betyder samma sak på franska som på svenska, d v s ordagrant sa han "du är chefen" vilket är ett uttryck vars innebörd blir ungefär "jag ger mig, skona mig".
Citera
2015-01-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kan någon fransktalande sammanfatta Marine Le Pens uttalande?

https://www.youtube.com/watch?v=RwbS_6GR7U4

Inget revolutionerande.. Hon säger att landet är enat i fördömmandet av dådet.. bla bla bla... att dessa dåd har ursprunget i en aggressiv ideologi. Att tiden för dubbelmoral är över, man måste kalla det här för vad det är: en terrorattack i den radikala islamismens namn.

Hon ställer ett antal frågor: Hur stor är den radikala islamismen, hur är den finansierad, vilka länder stödjer den? Dessa frågor bör kunna ställas och besvaras. Hon avslutar med att säga att ingen jämförelse får göras mellan muslimer som respekterar och stödjer republikens värden, och muslimer som dödar i Islams namn. Men att inte dra den jämförelsen får inte heller leda till passivitet i reaktionen och kampen mot terrorismen.
Citera
2015-01-07, 22:41
Medlem
Tror dom spårat fel snubbar faktiskt, något som inte stämmer här.
Citera
2015-01-07, 22:41
Medlem
3 män gripna. säkra källor inom kåren.
Citera
2015-01-07, 22:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Det kanske är 2 bröder och en polare, typ lika planerat som bomberna i Boston... dvs inte alls.

Kanske mer förlorade förortssjälar som inte ens pallrat sig till Syrien.
En av gärningsmännen kan ha deltagit i strider i Fallujah och har suttit frihetsberövad på Camp Bucca:
Citat:
[U.S. military sources in Iraq confirmed that three French nationals were being held at Camp Bucca, an American detention facility in southern Iraq, Reuters reported. They said that two had been detained during fighting in Falluja in November, but did not say when or where the third had been detained.]
http://www.nytimes.com/2005/02/05/news/05iht-paris_ed3_.html?_r=0
Citera
2015-01-07, 22:42
Medlem
Pitcairns avatar
Tre personer gripna enl Guardian.
Citera
2015-01-07, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror dom spårat fel snubbar faktiskt, något som inte stämmer här.

Därför att ...

Vad har du noterat som inte stämmer? Jag har min uppfattning, jag håller med dig, men vore intressant att få se en sammanfattning som gör att du drar slutsatsen att det inte stämmer.
Citera
2015-01-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitcairn
Tre personer gripna enl Guardian.

Värt att nämna att de säger sig har fått uppgiften från en talesman från franska polisen. Känns alltså ganska bekräftat.
Citera
2015-01-07, 22:46
Moderator
OYs avatar
The Guardian rapporterar.

Citat;

“A spokesman for the French police tells the Guardian’s Kim Willsher in Paris that authorities have arrested three suspects in the Charlie Hebdo…”

Notera, suspects, det rör sig fortfarande om misstänkta, att det handlar om attentatsmännen är inte bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in