2015-01-07, 21:18
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
När skrev jag att videon med chimpansen var en "källa"? Den var en illustration till mitt resonemang - inte ett bildbevis på att alla negrer utrustar sina kusiner med automatkarbiner.
Du skrev att till och med apor kan tränas att använda automatkarbiner och länkade den där videon. Detta skrev du:
Citat:
Ge en apa ett vapen, och den kan ganska snart hantera det: "Ape With AK-47"..
Att du inte skrev "källa" var inte nödvändigt, det var helt uppenbart vad du ville styrka med videon, att du försöker snacka dig ur med att det var en "illustration" är skrattretande och du gör bort dig själv!
Citat:
Du är väldigt otrevlig, men det har säkert dina få kvarvarande vänner redan förklarat för dig?
Jag är inte här för att få vänner och om någon är så djävla dum att han postar en filmsnutt som helt uppenbart är en reklam för en film i syfte att styrka något så är man efterbliven och förtjänar att höra det.
Citat:
Och att kalla andra fb-medlemmar (i detta fall micro113) för "posthora" om de har åsikter som inte är i linje med de som du "godkänner" säger en hel del om dig... Usch.
Problemet med Micro är att denne inte har några kunskaper och därmed aldrig kan argumentera för sin sak utan kommer endast med allmänna tyckanden utifrån vad denne känner.
Senast redigerad av Asylbaronen 2015-01-07 kl. 21:22.
Citera
2015-01-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De är alltså identifierade, men ej gripna.

Varför efterlyser man dem inte med namn och bild som med Bostonbombarna?
Deras Nationella Insatsstyrka ska vara i Reims (stad norrut i champagnedistriktet)
Citat:
L'unité d'élite de la Police serait ā Reims.

http://www.lunion.com/france-monde/exclusif-attaque-a-charlie-hebdo-la-traque-s-oriente-ia0b0n467715
Citera
2015-01-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Skönt att de är identifierade (om det nu stämmer). Skulle ju vara förjävligt om de kom undan. Men om de är identifierade så är det bara en tidsfråga innan de är döda. De kommer som tur är inte ge upp frivilligt. Vilket betyder att polisen kommer ha ihjäl dem.
Varför vill du att de ska dö? Tycker du inte hellre att de ska sättas i varsin isoleringscell på livstid och fråntas sin yttrandefrihet så som Norge har gjort med Breivik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då tycker jag att du visar konkreta siffror som styrker ditt påstående, jag är jäkligt trött på det där argumentet, jag tror mest att du lever i en tro, fram med fakta på bordet nu.

Har inga siffror som styrker, bara mitt sunda förnuft. Det är inte alla muslimer som vill döda folk, men det är inte heller noll. Siffran ligger någonstans emellan och uppskattar man antalet folk som utför attentat, baserat på nyheter och whatnot, jämfört med den sammanlagda islamska befolkningen i världen, så är inte siffran särskilt stor menar jag. Extermisterna kan ses som att de har en egen religion eftersom de tolkar koranen annorlunda mot svennebanan-muslimen.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montybrogan
Bekräftat och bekräftat. Allting tyder på det just nu iaf.

Eftersom de vet identiteten på GM och de inte dementerat att det är ett islamistiskt angrepp, så har de också enligt mig bekräftat att det just är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Skönt att de är identifierade (om det nu stämmer). Skulle ju vara förjävligt om de kom undan. Men om de är identifierade så är det bara en tidsfråga innan de är döda. De kommer som tur är inte ge upp frivilligt. Vilket betyder att polisen kommer ha ihjäl dem.
Då vinner terroristerna och kommer till himlen där dom får knulla oskulder i massor, det vill vi inte ge dom.

Det bästa vore om fransmännen tog dom levande, men det är väl rätt lite chans att det kommer hända.
Citera
Medlem
Tuschpennans avatar
Ingen aning om det är sant eller inte:

https://twitter.com/KamilRyba
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Här har vi två av gossarna.

https://pbs.twimg.com/media/B6xebnsCAAAEpNy.jpg
https://pbs.twimg.com/media/B6xebqUCMAAEGt2.jpg

/Micke
Citera
2015-01-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Varför vill du att de ska dö? Tycker du inte hellre att de ska sättas i varsin isoleringscell på livstid och fråntas sin yttrandefrihet så som Norge har gjort med Breivik?

Helt enig. Låt dem ruttna i isoleringscell i 60 år; att skjuta ihjäl dem vore alldeles för enkelt (och är dessutom sannolikt precis vad de vill).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Är det bekräftat att gärningsmännen tillhör Al-Qaida? Al-Qaida är ju kända för att ta livet av sig själva efter att ha utfört terrordåd.

Nej det är de inte. Vid 4% av alla terroristattacker tar attentatsmannen/männen även sitt eget liv. Al-Qaida sticker inte ut.
Citera
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Jag nämnde inte infanteriet. "Go figure"..

Du har ingen aning om vad du talar om. Vapenremen är högst funktionell både i strid och i vila oavsett om man är elitsoldat eller ej. Det borde t.o.m. en oinvigd som du själv kunna räkna ut utan några större problem.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Intressant telefonist till Alex Jones, en taktik-kunnig, som påpekade att typisk Jihadist-taktik är att stanna och slåss till döden.

Han påpekade att gärningsmännen hade en evakueringstaktik (för sig själva) vilken var "successful".

Han pratade om taktik inom Warszawa-pakten, hur gärningsmännen verkade tränade inom denna, istället för Nato-tactics. Vänligen klargör, om ni kan.
Islamisten Mohamed Merah begick flera illdåd i Frankrike, var inte en engångs självmördare. Alex Jones är en konspirationsteoretiker och muslimer älskar att påstå att illdåd som begås av muslimer är false flag-attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in