2015-01-05, 16:08
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
En källhänvisning till "vad du sett" vore bra.
Helt ärligt var det en kompis som läste avtalet högt för några veckor sedan. Och han sa att det är lugnt så länge man tar bort facebooken. Nu vet jag ju bara inte om det räcker med att inaktivera den eller om jag ska ta bort den permanent. Vet inte riktigt hur sådana avtal fungerar.
Och jag vet att jag kolla upp det själv, tänkte bara kolla om någon vänlig själ här redan visste
Citera
2015-01-05, 16:32
Medlem
salxars avatar
Ta bort Facebook från mobilen. Problem löst.
Citera
2015-01-05, 16:39
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ta bort Facebook från mobilen. Problem löst.
Jag har ingen smartphone så jag har det inte i mobilen från början. Men jag har det på datorn och dom kan fortfarande använda min webcam och mikrofon osv.
Jag har i alla fall tagit bort den permanent nu eftersom all min information och skit fortfarande är kvar om jag bara inaktiverar den.
Citera
2015-01-05, 17:16
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jag har ingen smartphone så jag har det inte i mobilen från början. Men jag har det på datorn och dom kan fortfarande använda min webcam och mikrofon osv.
Jag har i alla fall tagit bort den permanent nu eftersom all min information och skit fortfarande är kvar om jag bara inaktiverar den.
Ta bort programmet från datorn också då, är mitt förslag. Enligt vissa är ju Facebook ett bra sätt att hålla kontakt med sina vänner. Fast i själva verket är det ett utmärkt sätt att skryta på.

Jag kanske borde testa att skaffa en vän någon gång, och prova på fejan.
Citera
2015-01-05, 18:52
Medlem
Det länkas numera som aldrig förr på min personliga vägg utan mitt medgivande, alltid från "my star".

Hur stänger jag av detta? Går att stänga av avisering genom ett högerklick men skiten forsätter komma tillbaka. Gaaah
Citera
2015-01-05, 21:04
Avslutad
Citat:
Jag vill varken gräva i massa avtal eller starta en diskussion som går off topic. Att leta själv i avtalen ser jag som en sista utväg om ingen här sitter på svaret och kan ge mig det direkt, känns enklare så.

Du orkar inte själv läsa avtalet, men du tycker att någon annan ska göra det för att ge dig svaret. Du tycker med andra ord att din tid är mer värd än någon annans. Dessutom kan du få ett svar som du inte har en aning om huruvida det verkligen stämmer eller ej, bara för att du är för lat att själv ta reda på det. Det är ju inte så att det är svårt att hitta direkt, så det handlar bara om ren lathet. Bortskämd 90-talist är bara förnamnet.

För övrigt så är det självklart en hoax att facebook skulle få använda din kamera, mikrofon osv bara för att du godkänner ett avtal. Det finns något som kallas lagar där sådant regleras.

http://www.metro.se/nyheter/nej-facebook-far-inte-tillgang-till-allt-i-din-dator-efter-nyar/EVHnlD!wioSXB1HqWyw/
Senast redigerad av public_enemy 2015-01-05 kl. 21:11.
Citera
2015-01-06, 00:24
Medlem
Dicken96s avatar
Hur gör jag för att ta bort min profilbild och bara få en sån där anonym grej?
Citera
2015-01-07, 13:02
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Du orkar inte själv läsa avtalet, men du tycker att någon annan ska göra det för att ge dig svaret. Du tycker med andra ord att din tid är mer värd än någon annans. Dessutom kan du få ett svar som du inte har en aning om huruvida det verkligen stämmer eller ej, bara för att du är för lat att själv ta reda på det. Det är ju inte så att det är svårt att hitta direkt, så det handlar bara om ren lathet. Bortskämd 90-talist är bara förnamnet.

För övrigt så är det självklart en hoax att facebook skulle få använda din kamera, mikrofon osv bara för att du godkänner ett avtal. Det finns något som kallas lagar där sådant regleras.

http://www.metro.se/nyheter/nej-facebook-far-inte-tillgang-till-allt-i-din-dator-efter-nyar/EVHnlD!wioSXB1HqWyw/

Du kanske missade att jag skrev att jag ska läsa avtalet själv om ingen här sitter på svaret och kan ge mig det direkt? eller läste du bara första meningen och sen tog fram stridsyxan och började förolämpa? Jag har aldrig sagt att någon skall läsa något åt mig. Jag frågade rakt ut om någon redan visste detta och kunde ge mig ett svar direkt så jag slapp läsa. Om ingen kan ge mig svar fattar jag väl själv att jag kan läsa avtalet. Intressant hur människor gärna tar sin tid till att förolämpa andra men att hjälpa till är inte att tänka på. Vad gör du äns här på flashback om du inte är intresserad av att hjälpa andra?
Citera
2015-01-07, 15:10
Avslutad
Citat:
Du kanske missade att jag skrev att jag ska läsa avtalet själv om ingen här sitter på svaret och kan ge mig det direkt? eller läste du bara första meningen och sen tog fram stridsyxan och började förolämpa? Jag har aldrig sagt att någon skall läsa något åt mig. Jag frågade rakt ut om någon redan visste detta och kunde ge mig ett svar direkt så jag slapp läsa. Om ingen kan ge mig svar fattar jag väl själv att jag kan läsa avtalet. Intressant hur människor gärna tar sin tid till att förolämpa andra men att hjälpa till är inte att tänka på. Vad gör du äns här på flashback om du inte är intresserad av att hjälpa andra?

Du missade det kanske viktigaste i svaret.

"Dessutom kan du få ett svar som du inte har en aning om huruvida det verkligen stämmer eller ej, bara för att du är för lat att själv ta reda på det."
Citera
2015-01-07, 19:22
Medlem
deadhead.s avatar
Om en grupp är "Public". Kan jag göra någonting så allt jag skriver i kommentarerna inte kommer upp för mina vänner på Facebook?
Citera
2015-01-07, 20:56
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Om en grupp är "Public". Kan jag göra någonting så allt jag skriver i kommentarerna inte kommer upp för mina vänner på Facebook?

Blockera dem, inget annat.
Citera
2015-01-07, 21:07
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Du missade det kanske viktigaste i svaret.

"Dessutom kan du få ett svar som du inte har en aning om huruvida det verkligen stämmer eller ej, bara för att du är för lat att själv ta reda på det."

Det har du helt rätt i, och det hade räckt med att bara skriva så.
Tack för ditt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in