Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Skillt har ju backat på språkdelen.
Och säga vad man vill om den mannen, men han lär ha större militär erfarenhet än de flesta. Han kan ju ha fel eller ljuga, men om man ska hävda det får man nog backa upp det. Det är Skillts analyser av taktiken i filmen jag syftar på.
Jag säger inget om hans kompetens på den militära biten, däremot kan jag vända mig mot det material han har att tillgå för att göra analysen.
Att dra långtgående slutsatser utifrån en enskild situation, stillbilder och skakiga mobilsekvenser som varar i 1-2 minuter talar mer om att man helst snackar. Han är antagligen inte ensammes om att besitta kompetens i frågan, men jag vill påstå att han kanske drar sina slutsatser lite för långt. Han får nog utveckla och motivera sina påståenden, gärna backa upp och påvisa beteendemönster som ligger till grund för slutsatserna. För det vi har att tillgå i media är knappast representativt för att göra en långtgående analys om var gärningsmannen erhållit sin militära träning eller i vilken omfattning den har skett.
Sen har jag förståelse för att det blir lite mysigt att sitta vid brasan och både lyssna och prata, men låt det inte sväva iväg..