2015-01-07, 19:07
Bannlyst
Finns det någon möjlighet att det är en helt annan organisation som utfört dådet för att svärta ned musslorna?
Citera
2015-01-07, 19:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Kan hon vara medhjälpare som dessutom meddelade terroristerna att de var där? Varför skulle terroristerna låta henne leva bara för att hon släppte in de? Varför ringde hon inte polisen på en gång? Varför tog de inte henne som gisslan?

Hon är dessutom en vänsterjournalist och som alla vet så samarbetar vänstern med islamister.
Charlie Hebdo är väl en vänstertidning?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Skärp dig! Sluta med foliehatteriet nu!
"Uppdraget" kommer INTE från Ryssland!
Tidningen har varit hotad sedan innan 2011 då den brandbombades, pga karikatyrer på Mohammed och muslimer överlag!
Enligt dig har alltså Ryssland gett ett uppdrag som inte attentatsmännen vet om ?
Kom igen!

Vadå kom igen, det är du som inte har en aning om hur false flag och subversionsoperationer genomförs. Idealläge att nyttja en redan befintlig hotbild som givetvis kan kopplas samman med islamister, rida på den våg som redan sveper för att destabilisera Europa, helt enligt den ryska skolboken. Jag är helt seriös, men om du inte har kunskaper i ämnet behöver du inte heller kommentera mina inlägg.

Och dessutom så har jag inte påstått att Ryssland har gett ett uppdrag, jag resonerar kring att de kan ha gjort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Finns det någon möjlighet att det är en helt annan organisation som utfört dådet för att svärta ned musslorna?

Vad jag har läst så sa dom att dom tillhörde Al Queda, om det stämmer vet jag ej.
Citera
Bannlyst
Värst vad många militära experter som dök upp och drar långt gående slutsatser av filmsekvenser som sammanlagt varar lite mer än nån minut.
Jag har som många svenskar gjort lumpen och kan inte påstå att filmerna vare sig talar för eller emot militär utbildning hos terroristerna.
Citera
Medlem
Citat:

Nej, bara trollnonsens, det var islamister, ingen tvekan
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Jag kan hitta hundratals gärningsmän som beter sig exakt som personerna i videon. Valfritt värdetransportrån och de brukar sällan vara SOG, SAS, Navy SEALS o.s.v.

Enligt mig ligger dessa skyttar på en nivå betydligt över genomsnittlige Mellanöstern-soldat. Kan tänka mig att de flesta värnpliktiga soldater som gått igenom GMU håller denna nivå. Sen att det inte är officerare inom SAS tycker jag är uppenbart. Saken är att en tränad soldat kan göra stort motstånd mot fransk polis. Mot franska SWAT är de dock chanslösa.
Citera
2015-01-07, 19:09
Avslutad
Nu räcker det med allt trollande om ryska!

http://www.expressen.se/nyheter/hon-tvingades-slappa-in-garningsmannen/

"De drog vapen mot Wolinski och Cabu. De tog ungefär fem minuter. Jag gömde mig under en byrå. De pratade utmärkt franska"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Det är en man och chefredaktör på tidningen som blev attackerad. En av Frankrikes mest kända satiriker tydligen.

En han som hette Stephanie?
Citera
Medlem
Citat:

Möjligheten finns, men inget talar för det, speciellt inte när man ser till varifrån hoten kommit genom åren!
Citera
2015-01-07, 19:10
Medlem
Kvinnan blev ju hotad med vapen och beordrades öppna dörrarna , skulle inte ni öppna dörren om det var 3 män som höll automatvapen mot huvudet eller?
Citera
2015-01-07, 19:10
Medlem
Citat:

Mmm och du tror att SMR eller liknande organisationer skulle ge sig på en av de tidningar som faktiskt publicerar karikatyrer av Mohammed? Du tror inte de har ett gott öga till de få tidningar som faktiskt gör detta och skulle överväga ett annat mål vid falseflag operation?

Tror du muslimerna spränger mecka om de ska köra falseflag? Eller eldar de upp en hyrlokal i en källare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in