2015-01-07, 19:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja, hur skall de gå tillväga för att inte bli gripna? Hur stora chanser har de?

Vi vet knappast vad polisen vet. Frågan är hur mycket dom har att gå på.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Kan hon vara medhjälpare som dessutom meddelade terroristerna att de var där? Varför skulle terroristerna låta henne leva bara för att hon släppte in de? Varför ringde hon inte polisen på en gång? Varför tog de inte henne som gisslan?

Hon är dessutom en vänsterjournalist och som alla vet så samarbetar vänstern med islamister.

Terroristerna dödade å andra sidan inga kvinnor alls.

Vad jag förstår.
Senast redigerad av -DaRude- 2015-01-07 kl. 19:10.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Allt verkar väldigt utstuderat. Har de haft en insider eller liknande. De kunde byggnaden, visste att alla var där.
Citera
Medlem
Ingen bekräftelse på gisslan vad jag kan se?
Citera
2015-01-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Jag uppfattar bara 2 st.
http://www.francetvinfo.fr/faits-divers/attaque-au-siege-de-charlie-hebdo/video-des-images-de-l-attaque-au-siege-de-charlie-hebdo_790543.html

fast säger dom att dom jagar 3 gärningsmän så tyder det på 3 gärningsmän mer än att man bara ser 2 i en skakig video av en bråkdel av hela händelsen.
Citera
2015-01-07, 19:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Intressanta inlägg från en som faktiskt har koll. Tack! Vad skyddar klass III västar mot?

Men vad tjänar de på att döda polisen som ligger ner skottskadad om de ändå planerar att dra iväg illa kvickt? Han lär ju inte kunna identifiera dem oavsett, död eller levande.
Klass III fixar 9mm.

Att lämna polisen levande innebär att han kan skjuta tillbaka vid deras flykt vilken kan döda någon av dem och i värsta fall föraren, därför är det säkrare att lägga de där 10 sekunderna på att säkerställa att han verkligen är död och inget hot.

/Micke
Citera
2015-01-07, 19:05
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Sluta trolla, det är rätt uppenbart du inte har någon militär bakgrund. Jag har själv en bakgrund som som officer vid svenska elitförband mellan åren 1999-2008, och det du pratar om är wannabee-nonsens. Punkt Slut.
Trevligt med lite humor i tråden med, det behövs att nån håller låda mitt i allt elände
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Allt verkar väldigt utstuderat. Har de haft en insider eller liknande. De kunde byggnaden, visste att alla var där.

dom gick till fel byggnad först va?
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Kan hon vara medhjälpare som dessutom meddelade terroristerna att de var där? Varför skulle terroristerna låta henne leva bara för att hon släppte in de? Varför ringde hon inte polisen på en gång? Varför tog de inte henne som gisslan?

Hon är dessutom en vänsterjournalist och som alla vet så samarbetar vänstern med islamister.

Hela tidningen är väl vänster?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Jag uppfattar bara 2 st.
http://www.francetvinfo.fr/faits-divers/attaque-au-siege-de-charlie-hebdo/video-des-images-de-l-attaque-au-siege-de-charlie-hebdo_790543.html

Finns en längre video från det stället, där man ser folk klättra över staketet till vänster, finns i tråden någonstans. Det går 3 personer med vapen mot korsningen i den!
Citera
2015-01-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ajajaj, du är nog ute på lite tunn is nu.

Knappast, snacka går ju..

Ryska pratar de inte och Skilt har en agenda mot Ryssland, hans nazistkompisar i Kiev får som alla känner till sin röv sönderkörd av ryssar.. Så att försöka lasta ryssar för detta dåd är ett skämt, speciellt när alla som råkat gått på franska i högstadiet kan avgöra saken.. Dessutom så finns ordväxlingen översatt från franska på flertalet sidor..
Citera
2015-01-07, 19:06
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Antagligen i bilen med eventuellt gisslan.

Gisslan? kan det vara kvinnan med barnet som öppnade dörren till dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in