2015-01-07, 18:29
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Enligt uppgifter på ryska vesti.ru så gömmer sig nu terroristerna i norra Paris förorter, och det kommer att vara mycket svårt att hitta dem, då detta är no-go zoner dit polisen och ambulansen attackeras om de åker.
Hur vet ryssarna att dom befinner sig där?
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Tycker du det låter som ryska?
Det är ryska men inte den ryska som talas i tjetjenien, georgien, etc etc. Sedan kör skytten med klassisk SF taktik med att gå över nedkämpad fiende för ett "killshot". Otränade personer skjuter på håll och går inte över nedkämpad fiende. FFL är nog inte en helt otippad start att börja söka hos, då det kryllar av rysktalande där.

/Micke
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Transcript:

Terrorist: C'est bon, c'est bon!(It's OK, it's OK)
*gunshots*
Policeman: *death rattle*
Terrorist: Tu voulais me tuer? (You wanted to kill me?)
Policeman: Non, c'est bon chef! (litt: No, it's OK, boss = Don't do that man, it's not necessary)
*gunshot*
Terrorist: Ok, prends la voiture, viens c'est bon! (OK, take the car, come, it's done)
Terrorist: Hé! On a vengé le Prophète Muhammad! On a tué le (?? inaudible) (Hey! We avenged the Prophet Muhammad! We killed the ?? - inaudible)

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668#A75751hmjqWWEjBp.99

Tack. Nu kan vi släppa det idiotiska rysspåret.

Edit: Tydligen inte:

Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är ryska men inte den ryska som talas i tjetjenien, georgien, etc etc. Sedan kör skytten med klassisk SF taktik med att gå över nedkämpad fiende för ett "killshot". Otränade personer skjuter på håll och går inte över nedkämpad fiende. FFL är nog inte en helt otippad start att börja söka hos, då det kryllar av rysktalande där.

/Micke

Nej, det är inte ryska. Varenda en som läst minsta skolfranska hör och förstår delar av den korta dialog som uppstår mellan terroristen och polisen.

Men okej. Du som leker krig till vardags. Vad säger de? På ryska.
Senast redigerad av Cruachan 2015-01-07 kl. 18:32.
Citera
2015-01-07, 18:30
Medlem
Stackars Frankrike. Själv väntar jag bara på en manifestation mot islamofobi de närmsta dagarna.
Det är dags att ta tag ordentligt i problemet med den här människofientliga religionen.
Urban II, var är dina korstågstal när vi behöver dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Vad jag fattat det som så ska det vara en IS ledare.

senaste bilden var en isis-ledare, ja. Fast detta borde tagit ett tag att planera så det var nog inte den utlösande faktorn
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Hur vet ryssarna att dom befinner sig där?

Kan det vara tjetjener?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2015-01-07 kl. 18:39.
Citera
2015-01-07, 18:31
Medlem
henrikos avatar
Jag kan i princip inte franska alls, men råkade se nån slags polischef redogöra för lite mer detaljer. Jag fick för mig att flera polispatruller stött samman med terroristerna längs flyktvägen, och att en polis dött.

Någon som hört/sett något liknande? Är det alltså ytterligare en polis död, utöver den som avrättades på brottsplatsen?
Senast redigerad av henriko 2015-01-07 kl. 18:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt

/Micke
Vad säger du om detta inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Transcript:

Terrorist: C'est bon, c'est bon!(It's OK, it's OK)
*gunshots*
Policeman: *death rattle*
Terrorist: Tu voulais me tuer? (You wanted to kill me?)
Policeman: Non, c'est bon chef! (litt: No, it's OK, boss = Don't do that man, it's not necessary)
*gunshot*
Terrorist: Ok, prends la voiture, viens c'est bon! (OK, take the car, come, it's done)
Terrorist: Hé! On a vengé le Prophète Muhammad! On a tué le (?? inaudible) (Hey! We avenged the Prophet Muhammad! We killed the ?? - inaudible)

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668#A75751hmjqWWEjBp.99
totalt fel?
Det ser ju ut som det är polismannen som talar i slutet innan det tystnar efter skottet.
Citera
Medlem
Adifreaks avatar
så 3000 poliser ska nu kolla igenom Paris förorter? kan bli väldigt messy...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
är det här en av bilderna som dom har sprängt för? kan nån svara för jag hittar ingenstans vad det är?

Nej, är en teckning som gjorts idag som svar på attentatet.

Här är en bra sammanställning av sådana teckningar: http://www.buzzfeed.com/ryanhatesthis/heartbreaking-cartoons-from-artists-in-response-to-the-ch#.ilg6KgEZEr
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror det är en tidsfråga innan man antingen har dessa individer, alternativt har deras identiteter. Om de skulle ha dolt sina spår så bra kan de väl lika gärna återvända till sina verksamheter de har i Paris?

Jag tror också att dom till slut får reda på deras identiteter - uppmärksamheten är för stor för att dom skulle slippa undan. Men med det antalet papperslösa i Europa och den i närmast okontrollerade invandringen Sverige tillåter kan dom mycket väl försvinna i havet av flyktingar, tex i Sverige. Dom hade dessutom masker på sig och använde stulna bilar så polisen har inte en lätt uppgift att finna dom i förorterna nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
är det här en av bilderna som dom har sprängt för? kan nån svara för jag hittar ingenstans vad det är?

Det där är ju en rätt rapp bild där våldet används mot pennan (vilket precis har hänt), men jag tror att det ska vara den svartvita där Al-Baghdadi står och säger nåt på franska i stil med "allt är bra" som var sista utlagda innan massakern. Ska se om jag kan gräva fram den...

http://www.bbc.com/news/blogs-trending-30712576 Där en bit ner är den, sprid sprid sprid. Tror han säger nåt annat för santé borde betyda hälsa. Kanske skålar han? Vore lite snärtigt faktiskt.
Senast redigerad av doktorwestring 2015-01-07 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in