2015-01-07, 18:09
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
http://i.4cdn.org/pol/1420640266782.png

Bild på GM?

Ser onekligen ut som typiska syrienjihadister, men var hittade du bilden och vad kopplar de två männen till dådet?
Citera
2015-01-07, 18:10
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Kan någon Rysktalande som hör bra BEKRÄFTA att det är ryska som pratas av gärningsmannen precis innan avrättningen:

"Låt honom vara, han är borta" typ...

https://www.youtube.com/watch?v=NdaK1d05S6A

i så fall: Ladies and gentlemen, vi har terrortränade Tjetjener i Paris...

Det låter verkligen inte som ryska, men tjejener pratar tjetjenska så det kanske inte betyder något.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Det finns hur många våldsamma texter som helst i bibeln, öppna den och läs.

Hur många muslimer följer detta? 100 pers per land? Stort hot.....

Det är inte wahabister som kommer till Sverige, det är vanliga muslimer som FLYR från wahabister, regimer och usa. Och 200 000 av de som kommit från mellanöstern hit är faktiskt kristna araber.

Så sluta vara så satans rädd. Om nu någon skulle attackera dig, så får du förfan stå upp för dig själv?

Mig veterligen är det ingen som tolkar dem som så att muslimer i Europa ska dödas och verkligen gör slag i saken, en jäkla skillnad.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Informationen om rysktalande, har vi någon källa på det?
Ja, varifrån kommer uppgiften? Det ska då vara personer som talar franska utan brytning men som talar ryska med varandra.
Citera
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Enligt uppgifter på SVT Rapport kl 18 så var tecknarna som dödades bara på plats under redaktionsmötet idag. Normalt arbetade de inte ifrån redaktionen.

Det här kanske kan betyda att muslimerna haft någon insider?

Jag skrev om detta tidigare, uppgifterna kom från France24, citerar mitt inlägg;

Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Var kan du läsa det, det stärker påståendet att dom ska ha haft information på insidan som France24 sade tidigare i sin stream.

Det har även framkommit att de pratade franska. Mer och mer tyder på att det är ett politiskt motiv med syfte att visa hur utbredd deras organisation är och hur kraftfull den är som jag påstod i ett tidigare inlägg, vissa personer har haft personligt skydd från polisen och trots detta och det uttalade hot de befunnit sig under har dom lyckats slå mot dom, med två gärningsmän.

Hursom så tyder det på mer omfattande inblick på tidningen, även utan insider.
Citera
2015-01-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
om det är ryssar kan vi nog stryka bort muslimerna utifrån kartan
Finns 1.5 miljoner muslimer i Moskva. Hur toleranta ryssarna är mot muslimer kan ses här:
https://www.youtube.com/watch?v=Aihmte1DWvA
Blockerar centrala Moskva sista dagen i ramadan och ingen åtgärd från den ryska befolkningen eller dess styrande. I västmedia så pågår propagandan för fullt om den muslimhatande Putin och om ryssen som våldsbenägen, men i själva verket är ryssen alldeles för tolerant.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Hur stor är risken att GM kommer söka asyl i Sverige?

Noll. Tror du man kan söka asyl för våldsbrott? Som dessutom är begågna inom EU.
Senast redigerad av Clay Allison 2015-01-07 kl. 18:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ja, varifrån kommer uppgiften? Det ska då vara personer som talar franska utan brytning men som talar ryska med varandra.
Det sista innan skottet bör vara polismannen, tror inte han pratar ryska med terroristen.
Citera
2015-01-07, 18:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Det skulle inte förvåna mig om de har sagt något på ryska om det är deras förstaspråk, de räknar inte med att det står folk och filmar så nära dem tror jag.
Citera
2015-01-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
om det är ryssar kan vi nog stryka bort muslimerna utifrån kartan

Och de i Bostondådet var från Kirgistan (?) eller någon annan fd Sovjetisk delrepublik.
De var islamistiska terrorister.

Men i media har de sagt att de har en fransk dialekt som antyder att de gått i fransk skola.

På CNN pratar de nu om Jihad-Jane, Vilks och det planerade attentatet mot danska tidningen.

Nu säger fransk media att det var 3 attentatsmän.
Citera
2015-01-07, 18:14
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Kan någon Rysktalande som hör bra BEKRÄFTA att det är ryska som pratas av gärningsmannen precis innan avrättningen:

"Låt honom vara, han är borta" typ...

https://www.youtube.com/watch?v=NdaK1d05S6A

i så fall: Ladies and gentlemen, vi har terrortränade Tjetjener i Paris...

Fattar inte vart du kan urskilja något språk överhuvudtaget? Tid?
Citera
2015-01-07, 18:14
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Så du menar att en person kan inte prata två olika språk?

Jag är 100% att det är slaviskt språk när terroristen ska skjuta ihjäl killen.
Låter som att den ena säger "jag tar han".

Eh? Nej det menar jag inte. Men så här skrev du:

Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Yes.
Låter som slaviskt språk.
Misstänkte det direkt.

Du kan vara hur säker du vill. Det är franska han talar. Det var franska de talade då de tog sig in i byggnaden. Och det var på franska som de skrek att Charlie Hebdo hade dött.

Beeenjamin borde lära sig rensa öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in