2015-01-07, 17:46
Medlem
Fyfan, detta är så jävla tragiskt.

Men dra inte alla muslimer över en kam nu. Finns muslimer som är helt fantastiska människor, dessa ska inte få lida för att några idioter bär sig illa åt.
Citera
2015-01-07, 17:46
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Jag börjar mer och mer tro att lögnen, Islam, är anledningen till de flesta krig sedan 1200-talet. Att det är pga den som världen inte utvecklas längre än till vad den är idag. Det bästa hade varit att ignorerat alla muslimska länder och inte bedriva handel eller kontakt med dem. Efter som Koranen uttryckligen säger till muslimer att de skall ljuga för icke muslimer går det inte att lita på en endaste muslim. Det är hjärntvättade allihopa.

Någon som har koll på om 9/11-konspirationsteorier och nwo-tramset och liknande är ISLAMSKA påfund och har används som ett vapen för att splittra och försvaga oss?

Det är bara att öppna ögonen och se. Nästan överallt i världen där islam kontrollerar samhället råder kvinnoförtryck och annan intolerans mot oliktänkande. Utvecklingen har mer eller mindre stannat upp och demokrati är ett okänt ord. Samtal och kompromisser finns inte utan det enda man förstår sig på är våld, våld och åter våld.

Nu när naiva dum-snälla länder låter primitiva muslimska befolkningar välla in kommer vi att degraderas till samma medeltida nivå också. Kan låta konspiratoriskt men det hela är enkel demografisk matematik som jag inte orkar gå in på igen.

Våra barnbarnsbarn kommer knappt tro att vi en gång i tiden hade andra gudar än Allah.
Citera
2015-01-07, 17:47
Moderator
Unitys avatar
"He drew first"

https://twitter.com/davpope/status/552844593046097920
Citera
Bannlyst
nu kanske journalisterna inser att det ä'r bomber och inte karameller som slängs omkring runt om där det är bråk idagens läge?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Du har rätt men ändå så mordar Buddistmunkar minoriteter i två länder vad jad vet om. Kristna håller mest på med drönarattacker mot barn. islamister med kniv via hals.
Skillnaden är att USA utför inte drönarattacker på grund av bibelns texter. De utför drönarattacker som ett land (som innehåller kristna, muslimer, ateister, buddister,scientologer,etc..etc..) och att träffa barn är knappast vad de avser.

Islamister däremot gör sina dåd utifrån koranens texter och därför är det religionen som är problemet.
Citera
Bannlyst
Islamiska förbundet uttalar sig.

http://www.islamiskaforbundet.se/sv/press-a-media/pressmeddelanden/643-uttalande-terrorattentatet-aer-fruktansvaert-och-kan-inte-legitimeras.html
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Efter att ha sett videon där GM skjuter snuten på gatan åter igen, talar ju om att de är inga amatörer precis, deras lugna betende och sen när bilen åker iväg väldigt lugnt faktiskt, så det är proffs vi letar efter nu, sen att 3000 snutar jagar dessa utan att åka dit också, gör ju inte saken sämre.IS har specialutbildade proffs på sina beställningsjobb.
Citera
2015-01-07, 17:49
Medlem
Smugbugs avatar
Snack på twitter om att de pratar ryska? "Don't touch him, he's done" översatt tydligen. Tjetjener?
Citera
2015-01-07, 17:50
Medlem
Whiros avatar
Från LiveLeak http://www.liveleak.com/view?i=e56_1420643184
Citera
Avslutad
Jag kan inte för mitt liv förstå hur händelser som dessa inte möter mer motstånd? Det är alltid samma visa, en fruktansvärd aktion utförs av muslimska "extremister". Tidningarna skriver om det i några dagar, världens ledare säger ajjabajja inte spränga saker och sen är det hela glömt och vi börjar återigen älta hur Europa måste vara mer toleranta med invandringen.

Jag förstår att inte alla muslimer är terrorister, det gör nog alla människor som inte själva är extremister. Men samtidigt kan vi inte förneka att den absoluta majoriteten av religöst våld idag utförs av muslimer, och då ställer jag mig ändå frågande till hur toleranta befolkningen skall vara mot "fredens religion"?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu får man höra på Ekot att "Det är oturligt för Frankrike att detta sker i landet, eftersom de har problem med en växande islamofobi"

Inte så konstigt att man blir islamofob när man ser dem skjuta den stackars bedjande polismannen skjutas rakt i huvudet på nära håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men skärp dig. Det är 2015. Vilken religion är mest våldsutövande då? Kristendomen? Nej. Buddhismen? Nej. Hinduismen? Nej. Judendomen? Nej. Taoismen? Nej. Shamanism? Nej.

Jag HOPPAS att man kan vara muslim och inte helt söndrig i hjärnan, men varje gång något sånt här händer så undrar jag mer och mer.

Det är tillräckligt många muslimer som tycker detta är rätt för att det ska vara ett problem..

Jag ser fram mot att höra kritiken från Saudiarabien, kritiken från alla lovebombade källarmoskeer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in