2015-01-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr EmCom
Skulle en muslim jobba på en tidning som skriver kritiska artiklar om islam?
Folk har dött utanför tidningen också.
Citera
Medlem
https://twitter.com/yvecresson/status/552824968585945091/photo/1

En tomhylsa från attentatet. Från lemonde.fr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
De snackade franska utan brytning enligt hon som släppte in dem på kontoret under hot. Så de lär ju vara från Frankrike.

Kanske inte stensäkert ändå, franska talas tex av mängder med afrikanska muslimer.

Dock så har ju Frankrike islamerats hårt och länge så det är inte alls omöjligt att terroristerna är födda i Frankrike, även om det inte är deras naturliga habitat sas.
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ska vi vänta med att skylla på någon grupp som ex muslimer innan någon tar på sig ansvaret eller gripits. Kan ju ha varit tokiga ateister med vapen också.

Precis, för muslimer är ju inte kända för att utföra våldsdåd som dessa. Dessutom har det uppgets att de skrikit "Allahu Akbar" vilket om något borde indikera på att de är muslimer.

Du vinner inga PK-poäng på att försvara kamelryttarna här, spara det till fikarummet imorgon.
Citera
2015-01-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Fattar inte varför man publicerar fler avbildningar efter man blivit grovt hotad på ett sånt sätt. Det är nästan som om att de ville provocera fram attacken.

Hur fan kan du vräka ur dig något sånt här? Är du så dum att du inte förstår varför vissa värnar yttrandefrihet? Tänk efter lite innan du skriver.

Frågan är istället varför Europeiska länder låter dessa odjur befinna sig på europeiska mark.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ska vi vänta med att skylla på någon grupp som ex muslimer innan någon tar på sig ansvaret eller gripits. Kan ju ha varit tokiga ateister med vapen också.
Varför skulle några "tokiga ateister" skrika allahu akbar? Varför skulle några "tokiga ateister" ge sig på några som publicerar satirbilder av IS?
Förstår du hur osannolikt det låter?
Möjligtvis att du målar upp ett scenario likt detta i din låtsasvärld. Förneka in i det sista... Det är väl så ni gör när ni blundar för verkligheten.
Citera
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Trollar du alltid såhär? eller är det första gången? Fast när jag såg din avatar förstod jag ganska snabbt. Borde det inte komma en "här skämtar vi om massmordet i paris" tråd snart? du kanske ska hänga där

Öhh va? Hur får du detta till trollning?
Det är filmat utav någon tidningsarbetare, eller något, ifrån taket av samma, eller i alla fall närliggande, byggnad som attentatet skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itaimbezinho
Med tanke på hur professionellt attacken tycks ha utförts är inte frågan om vi har fått en första terrorattack signerad hemvändare från IS..
Förra året : http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Museum_of_Belgium_shooting
Händelsen fick däremot mindre uppmärksamhet i media.

Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Hur kan så många muslimer ha missuppfattat hans fina budskap? Sker ju för fan muslimska attacker över hela jorden, i princip, var dag.
Som en filosof skrev i en belgisk tidning : vad vi har sett det senaste året är riktig islam. De utför sådant som står i boken. Problemet är att våra ledare inte gör någonting. De pratar lite om yttrandefrihet och demokrati för att sedan glömma bort det hela till nästa gång.
Citera
2015-01-07, 16:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej märks ju av skottbilden att vapnet liksom gått uppåt, vilket är ganska vanligt för AK-47. Kraftigt rekyl och krävs både rutin att hålla det nere och kontrollera elden. Med det sagt att de inte är tränande soldater men proffs skulle förmodligen mer kunna kontrollera skotten.
Men om inte jag minns fel från min militärtjänstgöring, så går det väl att ställa in vapnet på automateld respektive enstaka skott? Och vid det sistnämnda är väl inte "stegring" av vapnet något större problem? Det problemet uppkommer väl främst vid automateld. Rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Det tycker jag också. Grejen är bara att med yttrandefrihet kommer konsekvenser. Bryt ner yttrandefriheten i en stat till ett klassrum. Låt alla i klassen säga rätt ut vad de vill --> klart det är befriande och rätt. Men med det kommer också konsekvenser naturligt och då har man ingen annan än yttrandefriheten att skylla på. Tyvärr men så är det.
Konsekvenserna du talar om blir att den som känner sig kränkt får tala om det och beskriva saken från sin synpunkt. Så går det till i ett civiliserat samhälle: man diskuterar, man skjuter inte ihjäl meningsmotståndare. Om jag kallas dig för idiot, får du kalla mig för större idiot. Men du får inte skjuta ihjäl mig.
Så gör bara oförsonliga, hatiska invandrare från främmande religioner och kulturer.
Citera
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/charlie-hebdo-terror-attack-sickening-4935314

Här finns två till filmer samt en massa bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Varför skulle några "tokiga ateister" skrika allahu akbar? Varför skulle några "tokiga ateister" ge sig på några som publicerar satirbilder av IS?
Förstår du hur osannolikt det låter?
Möjligtvis att du målar upp ett scenario likt detta i din låtsasvärld. Förneka in i det sista.

Förnekar inget, vet bara hur tongångarna lät ett par timmar i juli 2011 efter att det smällt i Oslo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in