2015-01-07, 16:38
Bannlyst
Vänstern-folk säger alltså att det inte är islamister som gjorde attacken.

Vilka var det då?

Katolikerna och deras terrorist-grupp som kallar sig för "attack attack"....oh wait det finns ju ingen sådan grupp.

Var det Le Pen anhängare? Varför skulle de attackera någon som ritar bilder
de diggar?

Judiska mossad kanske?

Dessa spekulationer låter helt efterblivna faktiskt.
Citera
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Läsvärt citat från Magnus Söderman på motgift.

Citat:
Det spelar ingen roll om endast en procent eller en halv procent av muslimerna i Europa stödjer denna terror. Det är för många, och då de gömmer sig i den större gruppen, måste vi, för att försvara oss själva, göra Europa europeiskt. Om inte kommer vi att förlora.

https://www.motgift.nu/2015/01/massaker-i-frankrike-de-ar-har-och-redo-ar-vi/
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tidningens chefredaktör, tecknaren Stéphane Charbonnier, är en av de döda. Han har tidigare försvarat kritiserade karikatyrer, och i en intervju med franska Le Monde för två år sedan sa han att han inte tänkte låta sig tystas; inte sänka sina vapen, sin penna. ”C'est peut-être un peu pompeux ce que je vais dire, mais je préfère mourir debout que vivre à genoux.” På svenska; ”det här kan kanske låta lite pompöst, men jag dör hellre stående än lever på knäna.”

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/direktrapport-attack-mot-fransk-tidning_423https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc3499.svd?currentImage=2

Just Frankrike anses väl också vara landet som "hittade" på satiren. Detta före den franska revolutionen för att det inte var tillåtet att säga vad man ville gjorde man karikatyrer istället. Detta har då fortsatt som en viktig del av journalisten och det fria ordet (ett av revolutionens mål). Så inte konstigt att de verkligen går in för detta och står upp för den rätten även idag.
Citera
2015-01-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det vore väldigt märkligt om det inte är falska plåtar på den där bilen...

Vad har mitt kön och ideologi med det hela att göra? Jag efterfrågade bara om vi har några som helst konkreta bevis för någon typ av religionstillhörighet innan det yppas "det kunde man ge sig fan på" till höger och vänster, som tillexempel vid Breivik-fallet innan alla pusselbitar var på plats.

Och det anser du är ett konkret bevis? Jag säger inte att det inte är islamistiska extrimister som gjort detta, jag efterfrågar konkreta bevis.

Jo, men det är fortfarande indicier och inga konkreta bevis.

1, vem organiserar att mörda journalister på en satirtidning som just postat bilder om profeten mohammed annat än muslimska terrorister?
2, och samtidigt mörda 12+ människor med automatvapen för en helt bisarr anledning... muslimska terrorister.
3, och sen att de skrev allah akbar och och att de fått sin hämnd för profeten mohammed

borde väga lite tyngre än något annat?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itaimbezinho
Som fransktalande kan jag bekräfta detta. Det hörs på detta (NFSL) videoklipp. Först säger terroristen till den döende polismannen ungefär "så du försökte döda oss" varpå han avrättar polismannen. När mannen sedan går tillbaka till bilen hörs ungefär "vi har hämnats för profeten mohammed" samt något mer som jag inte kan förstå. Med tanke på hur professionellt attacken tycks ha utförts är inte frågan om vi har fått en första terrorattack signerad hemvändare från IS..

Lust att skriva ut vad polismannen svarar på franska samt svenska?
Citera
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Från Sputnik Twitter om flyktvägen.

https://twitter.com/SputnikInt/status/552847434821668864
Citera
2015-01-07, 16:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Vänstern-folk säger alltså att det inte är islamister som gjorde attacken.

Vilka var det då?

Det har jag inte stött på i tråden, däremot personer som spekulerat i konkreta bevis för just detta. Vi har ju inte alla fakta på bordet ännu, det är nog mest det som vill föras fram.
Citera
Medlem
Citat:
Jag känner en Svensk muslim som snackar flytande Franska, inget konstigt att kunna snacka ett annat språk helt flytande!

Det är en väldig skillnad på att tala ett språk flytande och att tala utan brytning. Jag talar flytande engelska, men jag är säker på att ingen engelsman skulle ta mig för infödd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det vore väldigt märkligt om det inte är falska plåtar på den där bilen...

Vad har mitt kön och ideologi med det hela att göra? Jag efterfrågade bara om vi har några som helst konkreta bevis för någon typ av religionstillhörighet innan det yppas "det kunde man ge sig fan på" till höger och vänster, som tillexempel vid Breivik-fallet innan alla pusselbitar var på plats.

Och det anser du är ett konkret bevis? Jag säger inte att det inte är islamistiska extrimister som gjort detta, jag efterfrågar konkreta bevis.

Jo, men det är fortfarande indicier och inga konkreta bevis.

Fyfan vad efterbliven du är. Tror du att de skriker 'allahu akbar' på skoj?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Haha, "elitsoldater"...snarare ISIS-tomtar påtända som ugglor med amfetamin. Oroa dig inte lille vän, dina islamistpolare kommer bli varse vad det kostar att utföra terrordåd i Europas hjärta.

Nja de ser ut att ha rätt så bra koll på sina ak47r i alla fall om man kolla spridningen på kulorna här..

http://i4.mirror.co.uk/incoming/article4934032.ece/alternates/s510b/Charlie-Hebdo-Shooting.jpg
Citera
2015-01-07, 16:41
Medlem
Enligt mig ser de ut som några amatörer utan någon militär bakgrund. Sluta säga att de ser ut som proffs när de glufsar fram och fiftar med vapnen för att sedan knappt lyckas träffa någon som ligger still på marken.
Citera
2015-01-07, 16:41
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jyllands Posten ser detta alvarligt också och har skärpt bevakningen där nu

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7341025/Frankrig-mister-nogle-af-sine-skarpeste-tegnere/

Citat:
Frankrig mister nogle af sine skarpeste tegnere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in