2015-01-07, 16:31
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Vet de vem bilen tillhör? Ser man regnummer i klippen som postats?

Det vore väldigt märkligt om det inte är falska plåtar på den där bilen...

Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Du är kvinna och vänster va?

De som blev dödade har gjort en massa hånande bilder om Islam.

Vad har mitt kön och ideologi med det hela att göra? Jag efterfrågade bara om vi har några som helst konkreta bevis för någon typ av religionstillhörighet innan det yppas "det kunde man ge sig fan på" till höger och vänster, som tillexempel vid Breivik-fallet innan alla pusselbitar var på plats.

Och det anser du är ett konkret bevis? Jag säger inte att det inte är islamistiska extrimister som gjort detta, jag efterfrågar konkreta bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Starka indicier med tanke på vilken grupp människor som den senaste tiden begått liknande brott mot fransmän, judar osv. i Frankrike.

Jo, men det är fortfarande indicier och inga konkreta bevis.
Citera
2015-01-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexLinnea
Passa sig lite? Som i att anpassa sig lite efter extremister? Jag hoppas du har isdubbar och flytväst med dig nu.

Extremister går inte och skjuter ner hela redaktioner "just for fun". Detta var självförvållat. Hade dom hånat Putin eller nåt istället så skulle dom fortfarande vara i livet nu.
Citera
2015-01-07, 16:32
Bannlyst
Man kan riktigt höra orsaken till attentatet via P3s-rapporteringar, "den vite kränkte mannen" är nu "den kränkte islamisten" som inte tål skojbilder.

När börjar P3s satirprogram driva om kränkta islamister månne? Om det var omöjligt innan idag vet jag inte hur utgångsläget ser ut idag.

Älskar fö att lyssna på dessa rapporteringar från PK-media, alla står på tå. Det hörs;-)
Citera
2015-01-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Minns ni Breivik?

Då trodde alla inledningsvis att det var ett verk av islamistiska terrorister vilket visade sig vara fel.

Samma sak nu... första tanken hos de flesta är islamistiska terrorister MEN tänk på att de bar luva och pratade ren franska.

Satirtidningen riktar sina satirer inte bara mot Islam utan även mot högerextremister.
Inte omöjligt att det inte är islamister, men de skriker "allahu akbar" i videon.
Citera
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Du tog inte i lite väl mycket nu va? Bara för att jag har sunt förnuft nog att respektera andras åsikter så är jag helt plötsligt Hitlers bästa vän?

Att gå ut på flashback och uppmana andra att inte uttrycka sig så som de vill eller att de får skylla sig själva för att det kritiserar på ett komiskt sätt en peddophet. Är du rädd av dig så håll det för dig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
"Flera medier, bland annat CNN, uppger att terroristerna ska ha pratat franska utan brytning." - AB

Andra generationens invandrare i Frankrike? Borde inte vara några direkt från Arabländerna iaf.

Som fransktalande kan jag bekräfta detta. Det hörs på detta (NFSL) videoklipp. Först säger terroristen till den döende polismannen ungefär "så du försökte döda oss" varpå han avrättar polismannen. När mannen sedan går tillbaka till bilen hörs ungefär "vi har hämnats för profeten mohammed" samt något mer som jag inte kan förstå. Med tanke på hur professionellt attacken tycks ha utförts är frågan om vi inte har fått en första terrorattack signerad hemvändare från IS..
Senast redigerad av Itaimbezinho 2015-01-07 kl. 16:43.
Citera
Medlem
flabbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Bara en tidsfråga innan gärningsmännen ringas in och nedkämpas med dödligt våld. Det franska gendarmeriet lägger inte två strån emellan och man är skönt befriad från onödiga restriktioner som den lokala franska polisen kringgärdas av och dessutom har man ett av världens bästa anti-terroristförband i sina led, GIGN:

https://www.youtube.com/watch?v=D9tOqUttMyU

du det lär nog behövas om man ska plocka dessa lirare, de fick den där snuten att se ut som ett amatörmässigt blåbär, och de såg ut som elitsoldater i jämförelse med den franske polisen.
Citera
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
2:a generationens invandrare talar för att de varit och vänt i Syrien snarare än fått en militär utbildning där nere före arabiska våren.

Man vill visa att man har etablerade celler i Paris, mycket ledtrådar som dom har gett visar budskapet om detta. Snabbt ingripande, kunskap om redaktionen, namn på utpekade tecknare, datum för möten m.m. Läs några av mina tidigare inlägg mycket av detta har framkommit från den franska streamen bland annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
Du har rätt att vi inte har tillräckligt med information för att bekräfta vilka gärningsmännen är. Men perfekt franska kan även Islamistiska terrorister ha, ifall de är uppväxta i Frankrike.

Jag känner en Svensk muslim som snackar flytande Franska, inget konstigt att kunna snacka ett annat språk helt flytande!
Att männen ska ha skrikit "Snackbar" och "Profeten har hämnats" är nog ett större bevis på vad det är för patrask!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Minns ni Breivik?

Då trodde alla inledningsvis att det var ett verk av islamistiska terrorister vilket visade sig vara fel.

Samma sak nu... första tanken hos de flesta är islamistiska terrorister MEN tänk på att de bar luva och pratade ren franska.

Satirtidningen riktar sina satirer inte bara mot Islam utan även mot högerextremister.
Fast de skrek ju på arabiska. Jag tar det för högst otroligt att någon politisk galning skulle vilja skjuta ihjäl en redaktion som jävlats med dom, bara för att sen försöka få någon annan att framstå som de man ska akta sig för.

Att folk trodde att det rörde sig om islamistiska terrorister i Breiviks fall var väl inte så konstigt? De har mer eller mindre haft exklusivitet när det gäller den här typen av attacker de senaste åren.
Citera
Medlem
Ett vittne uppger att terroristerna skrek att de hörde till Al Quaida Jemen:

Citat:
Two terrorists shouted that they were from al Qaeda in the Yemen before they launched the brutal attack on Charlie Hebdo in Paris.

Cédric Le Béchec, a 33-year-old estate agent who witnessed the attack on the satirical magazine, said the men told bystanders to inform the media that they were from the terror group.

He said that the men arrived in a black car, stopping in the middle of the street. One of them was carrying a rocket-propelled grenade. They were dressed in black military-style clothing.

Mr Le Bechec said that before launching the assault, the attackers approached another man in the street saying, “Tell the media that this is Al Qaeda in the Yemen.”

... The Yemeni offshoot of al-Qaeda has exploited recent instability to seize parts of the country's south and east.

Al-Qaeda in the Arabian Peninsula (AQAP) is regarded by the United States as the deadliest branch of the global jihadist network, blamed for several attempted attacks on Western targets.
http://www.telegraph.co.uk/news/11330636/Terrorists-shouted-they-were-from-Al-Qaeda-in-the-Yemen-before-Charlie-Hebdo-attack.html
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Rätt så lätt att googla efter!
http://goo.gl/ncD3ZD

"is" ("är" på engelska) är ett ganska trubbigt ord när man googlar. Vet inte vilka av dessa karikatyrer som har med Islamiska Staten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in