2015-01-07, 16:22
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Ja det borde det, men det går inte att förbjuda en religion med 1.3 billioner utövare.
Sen är det kanske 0.01% som är radikala, men det är något med Islam som sänder fel signaler och skapar terrorister.

Om man med "radikala" menar saker som att vilja införa sharialag, vilja avskaffa sekulärt statsskick, försvara våld mot civila et c., så är andelen "radikala" i storleksordningen inte tiondels eller hundradels procent, utan tiotals procent. Och då talar vi bara om "västeuropeiska" muslimer som vågar svara uppriktigt i Pew Researchs Global Attitudes-undersökningar.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Det krävs nog lite mer än 12 döda för att fil. arn ska komma till insikt:

https://twitter.com/arnstad/status/552824917117665280

Härligt att se svaren.

Det där var ord och inga visor.
Men jag förstod inte riktigt vad han syftade till med sin tweet. Har aldrig hört namnet Charlie Hebdo.
Vet du vad han menar?
Citera
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Det borde vara allmänt känt att radikala islamister inte tolererar karikatyrer på Muhammed och/eller något negativt om islam.
Jag säger inte att ostraparna förtjänade att dö, men dom får fan skylla sig själva.

Väldigt klen jämförelse, men jag skulle aldrig stövla in på en pub i Manchester och vråla "You'll never walk alone".

Med tanke på dagens klimat så kan man väl passa sig lite för vad man publicerar, yttrandefrihet eller inte.
precis. Jag är själv ateist och fördömer all extremism men de får i detta fallet skylla sig själva. Som att be om att något ska hända och när det väl händer ja, då är man inte lika självsäker längre.
Citera
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Starka indicier med tanke på vilken grupp människor som den senaste tiden begått liknande brott mot fransmän, judar osv. i Frankrike.
indicier. tror du fortfarande bin laden flygplanade 2 tornen. Frankrike ska nu militäriseras.
Citera
2015-01-07, 16:23
Medlem
var det inte några hjältar från Kista som åkte till Danmark och skulle göra något liknande? När ska folket förstå att våra ledare fyller föra förorter med fienden?

Varför kallar man inte in militären när det sker sånt här? Ska franska polisen åka och grilla halal-korv i förorterna nu?
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Det borde vara allmänt känt att radikala islamister inte tolererar karikatyrer på Muhammed och/eller något negativt om islam.
Jag säger inte att ostraparna förtjänade att dö, men dom får fan skylla sig själva.

Väldigt klen jämförelse, men jag skulle aldrig stövla in på en pub i Manchester och vråla "You'll never walk alone".

Med tanke på dagens klimat så kan man väl passa sig lite för vad man publicerar, yttrandefrihet eller inte.
Då vinner islamisterna. Det är precis vad de vill. Tysta alla som inte tycker som dem med hot och våld. I förlängningen så kräver de mer och mer. Till slut får man inte tycka något som inte går i deras linje. Precis som i deras egna skitländer...
Citera
Medlem
Busstations avatar
"Flera medier, bland annat CNN, uppger att terroristerna ska ha pratat franska utan brytning." - AB

Andra generationens invandrare i Frankrike? Borde inte vara några direkt från Arabländerna iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att det rör sig om muslimska terrorister ter sig rätt uppenbart, ja. Men vilka fler IS-karikatyrer än den på IS-ledaren har publicerats?

De har även publicerat de danska Muhammedkarikatyrerna.
Citera
Medlem
JoeBidens avatar
Vet att det är svårt att säga, men kan någon bedöma deras chanser att faktiskt komma undan?
Citera
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:

Så det är bättre att sparka lite i gruset, muttra för sig själv och gå hem och hata. Fy skäms på dig din jävla fega råtta. Det är pga sånna som dig som gjorde att Hitler kunde komma till makten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavetteLasse
När rapporteras attacken ha ägt rum? Borde väl ske inom 48 timmar åtminstone.
Runt lunchtid, fransk tid, som jag förstått det.
Citera
Medlem
utforskarens avatar
Kommer nog vara glömt inom en till två veckor, här i Sverige.
Här krävs nog ett attentat där minst femtio svenskar dör mitt i Stockholm centrum, för att folk ska reagera nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in