2015-01-07, 13:53
Medlem
Vedervärdigt. Vi ska dock inte generalisera utan komma ihåg att det är en ytterst liten klick av alla muslimer som är kapabla till något sådant.
Citera
2015-01-07, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwa
kan du inte läsa på aftonbladet?

Ja det har dom

Oklar uppgift.
Citera
2015-01-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668
kan någon detaljera om vad som händer här, orkar inte se sånt här..
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Ja det borde det, men det går inte att förbjuda en religion med 1.3 billioner utövare.
Sen är det kanske 0.01% som är radikala, men det är något med Islam som sänder fel signaler och skapar terrorister.

Det här är ett vanligt missförstånd, att en väldigt låg andel muslimer är radikala. Nu har jag inte siffrorna i huvudet men det har gjorts undersökningar om detta i muslimska länder och jag har för mig att 40% ansåg att Salman Rushdie förtjänade en dödsdom för "satansverserna" och ungefär 80% ansåg att det var en handling som med rätta skulle anses brottslig. Känner du inte till uppståndelsen kring Salman Rushdie för runt 20 år sedan, så läs gärna lite. Vad jag kan minnas så var hans "överträdelse" betydligt mycket mildare än vad denna tidningen publicerat.

Det handlar alltså inte om att det är någon minoritet av muslimer som är, vad jag kallar, radikala. Det är snarare en majoritet, till skillnad från t.ex. kristendom, judendom etc. Jag tycker att det är väldigt viktigt att förstå att närmare hälften av den muslimska världen faktiskt sanktionerar såna här dåd, även om det är betydligt färre som har fingret på avtryckaren.
Citera
Medlem
weltalls avatar
Har Frankrike flest muslimer i Europa? Något dom sa på streamen.
Citera
Medlem
Undrar vad som kommer hända med gisslan
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Expressen har publicerat bilden på sin förstasida!

Expressen var den mest vågade av alla svenska rapportörer under Sydney-dramat. Tidigt ute med att avslöja terroristens namn, osv.

Rätt ska vara rätt, så efter en välförtjänt kok stryk och många brutna ben så ska de ha en eloge.
Citera
2015-01-07, 13:55
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Jag hoppas att alla tidningar i väst publicerar satirteckningarna imorgon som stöd för deras franska kollegor och för yttrandefriheten. Väldigt tråkigt att alla fyra tecknarna verkar vara döda.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Törs man gissa att gisslan kommer att ha en date med en slö morakniv innan kvällningen.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Djur är vad dem är, fan inte mänskliga!
Avrätta en man så där kallblodigt!

Kriget är här!

Islam tar över om vi inte sätter stopp och det kanske redan är försent. Denna infiltration av Sverigefientliga har skett i över 40 års tid. Det är inte bara araber och islam, det är från början vänsterextremister och judar som börjat underminera Sverige.

Glöm aldrig:
Detta är Sverige, detta är Svenskarnas hemland!
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Finns det några bilder på satirteckningarna som dessa 4 hade ritat som blev skjutna?
Citera
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Såna här dagar ska alla jävla sjupartister och muslimkramare ställas till svars.

Ring upp era föräldrar, släktingar och vänner som skrikit om SD hit och rasister dit.
Kräv av dem ett avståndstagande, påminn dem om att det är detta samhälle de vill ha.

Helt rätt.

Så äckligt trött på detta att självhatarna alltid ska vara de gapiga, anklagade och de som står emot vansinnet ska ta emot, förklara sig, försvara sig, vara diplomatiska.

Det är de som står emot det antivita som ska vara förbannade på råttorna som fegt ställer sig på maktens sida.

Skrik åt dem, kräv att de tar avstånd, tar bort er som vän, spotta dem i ansiktet. Alla äckliga fegisar som genom sin feghet förstör Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in