2015-01-07, 13:15
Medlem
Aspsusas avatar
France24's engelska livesändning (tack till den som postade länken här!) berättade nyss om obekräftade uppgifter att mördarna sökt offren _med namn_ - typ rusat in och beordrat fram Pierre Journalist och sedan skjutit.

Låter ganska så planerat isåfall. Finns också en video med deras flykt, men jag har inte ännu hunnit titta på den.

11 döda, 10 skadade just nu.
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bypelle82
Hittade via twitter en film på skjutandet:

http://www.francetvinfo.fr/faits-divers/attaque-au-siege-de-charlie-hebdo/video-des-images-de-l-attaque-au-siege-de-charlie-hebdo_790543.html

Av ljudupptagningen att döma rådet det inget tvivel om vilken favorit-religion terroristerna har...
Citera
Medlem
Någon som har fler filmer?
Citera
Medlem
Staniolrustnings avatar
SvDs reporter gnuggar geniknölarna.

Citat:
Det är i nuläget inte klart vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom detta. Speklationerna är många.
Citera
2015-01-07, 13:16
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
På vilken adress ligger tidningsredaktionen på?

Scrolla ner till början:
http://www.lemonde.fr/societe/live/2015/01/07/en-direct-des-coups-de-feu-au-siege-de-charlie-hebdo_4550635_3224.html
Citera
2015-01-07, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Eh?

Med sådan beväpning förväntar man ju sig att personerna har någon slags militär anknytning och därifrån kan smussla undan materiel.

Eller att de bara har för mycket pengar liggandes... Vad går raketgevär för på franska marknaden?

Behöver inte alls vara militär anknytning.
islamister fixar sådana vapen hur lätt som helst, dags att vakna.

vadå franska marknaden?
Citera
2015-01-07, 13:17
Medlem
BottleBenders avatar
Samtidigt på aftonhorans vänsterspalt över krönikörer så lyser http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/nataliakazmierska/article20078750.ab med sin ironi: Nu måste vi bygga fler trygga moskéer.

Man får gåshud hur jävla naken kejsaren är.
Citera
2015-01-07, 13:17
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag har för mig att det fanns någon tråd här på Flashback som varnade för terrorattacker, för någon dag sen, är det någon som hittar den?Jag tänkte att detta stämde ju efter detta vansinnesdåd i Frankrike
Citera
2015-01-07, 13:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning

Jag tror som de flesta andra antagligen tror, att det är islamister som är skyldiga, men det finns faktiskt en möjlighet att någon annan som har ett intresse i att skapa oro i Europa ligger bakom, någon som har intresse i att extremhögern vinner mark, gissa vem.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning

Det är anmärkningsvärt hur vansinnig svensk media är. Det är extremt sannolikt att det är islamister, och BBC resonerar på det sättet också och har tagit upp muslimbilderna och de tidigare hoten.
Citera
Medlem
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

Finns en del på liveleak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Tittar på expressens live sändning och killen som stammande rapporterar samma sak om och om igen.
Han skulle läsa upp ett nytt TT meddelande och såg att det var Lars Vilks och då kontrolläste han tweeten innan och valde att bara säga, att LV uttalar sig om dådet. Vilket stolpskott som inte ens kan läsa innantill.

"För bara ett par månader sedan fick alltså Charlie Hebdo motta Guldhunden, ett pris instiftat av konstnären Lars Vilks.
Lars Vilks överlämnade själv priset i Köpenhamn till chefredaktören Gérard Biard i höstas.
-Han berättade att redaktionen hela tiden hade poliser på redaktionen. Men det räckte tydligen inte. Det går ju inte att gardera sig när det kommer angripare beväpnade till tänderna, säger Vilks till TT.
-Det här är en säkerhetsfråga som är väldigt svår att lösa. Jag kan tänka mig att man drar öronen åt sig på andra tänkbara mål, säger Lars Vilks.
-Jag ser för egen del att det blir rena skräckscenarier när jag ska delta i ett evenemang. Den skräcken blir säkert inte mindre efter det här."

Varför tittar du påExpressens sändning?
France tv sänder live på engelska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in