Citat:
Ursprungligen postat av
Kattfarssas
Ojoj, vad snurrigt det känns i denna tråd.

Som läsare är det bara att ducka när foliepaketen kommer vinande.
En dum fråga kanske, men varför skulle någon person, grupp eller organisation på vänsterkanten vilja ta OP av daga?
Vilken författare ger den mest objektiva bilden av MOP?
När det gäller RAF så har ju utlämningen av terroristerna som ockuperade Västtyska ambassaden nämnts. Man hade ju långt gångna planer på att kidnappa Anna-Greta Leijon som hämnd.
Haken med RAF-hypotesen är alla märkligheter som sker före och efter mordet på högerkanten bland personer med kopplingar till antingen svensk säkerhetstjänst eller bara är rejält höger ändå (som t.ex Anders Larsson). Sedan bristen på utredning, SÄPO-rapporter som ligger och glömms länge och väl, vittnen som man struntar i att höra ända tills allt för mpnga journalister börjar ställa jobbiga frågor. Kort sagt: När det gäller RAF finns 2 saker:
- Motiv (som man kan tycka är starkt eller inte, man skall dock komma ihåg att RAF hade helt annan världsbild än "vanligt folk" så motivet kan ha varit jättebra i deras ögon)
- Ett telefonsamtal hem till en tjänsteman på Sveriges Ambassad i Västtskland, på mordnatten. Detta samtal lyckades man aldrig spåra.
RAF var akiva terrorister och i alla fall jag utesluter inte att en svensk organisation skulle kunnat ordna med det här samtalet. Det finns minst en person i utredningen som måste brtraktas som intressant som hade goda Tysklandskontakter. Själv misstänker jag att puffran som användes vid mordet kom via/från Tyskland, men det är diffust och jag har inga bevis på något sätt. Rykten, bara rykten. Det finns också folk i utredningen på högerkanten som utan vidare skulle kunnat ringt samtalet från Sverige, men fått det att se att komma från Tyskland. I Grundborg t.ex..
Kan man helt avfärda RAF-hypotesen? Nej. Är den sannolik? Nej.