2015-01-05, 20:55
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Och ändå har du säkert spelat massa spel eller sett filmer där folk direkt vaknar till liv igen..
Men Gud han kan inte det?

Det var du som la in din gud på samma plan som filmer o spel Intressant
Citera
2015-01-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Det var du som la in din gud på samma plan som filmer o spel Intressant

Det gjorde jag inte.. försökte bara visa på hur förvridet ditt tankesystem måste vara.
Citera
2015-01-05, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du tror man får psykiska sjukdomar som schizofreni här på FB?
Du är bra dum i huvudet du.
jag vet inte vad du tror. Det är därför jag ställer frågor.

men att det var nån som kände dig verkade uppenbart. Du hade säkert något med det att göra då, tänker jag.
Citera
2015-01-05, 20:58
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
nej, du har antagit att man är "nervsvag" (en medeltida förklaring på något läkarna inte förstod) bara för att man tror på Herrens namn och det han gjorde när han var på planeten. Sanningen, som han också kallade sig. Enda vägen till fadern =)
jepp och där fick du fram vad det handlar om, förmågan att förhålla sig till sanningens sannolikheter eller behaga avvika och allienera sig det och i olika grader uppodla flyktbeteende... det blir knivigt att trassla ut sig , när väl intrasslat sig i sådant.

Därav att man behöver objektiva synsätt på tingens ordning, iaf där det skiter sig (som det tyvärr gör och inte så sällan som du försöker glorifiera fram här)

du får tala för dig själv utifrån din fattningsförmåga, men mentala rubbningar är det wow-jippie tror du?
Citera
2015-01-05, 20:59
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Det gjorde jag inte.. försökte bara visa på hur förvridet ditt tankesystem måste vara.
Jo det gjorde du,kanske du blir straffad nu då du hädat?
Citera
2015-01-05, 21:00
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
enligt vilken definition på "mental störning" är det du syftar på ?

i mina diagnospapper nämns inget sådant
Jag är inte någon auktoritet på mentala störningar, men någon form av besatthet av ord helt enkelt. En vanföreställning av att en text har alla lösningar. Det är rätt rubbat, eller hur?
Citera
2015-01-05, 21:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
jag vet inte vad du tror. Det är därför jag ställer frågor.

men att det var nån som kände dig verkade uppenbart. Du hade säkert något med det att göra då, tänker jag.
Alla är inte lika korkade som du det har du säkert fått berättat för dig många gånger i RL så testa dra en slutsats av det...
Citera
2015-01-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Jo det gjorde du,kanske du blir straffad nu då du hädat?

Att jag nämner att i spel och film så uppstår varelser direkt , i en fantasivärld... Samt att jag nämner att Gud uppstod från de döda är inte att jämställa något. Eftersom det ena är fantasi och det andra är verklighet!

Du däremot vägrar tro på det. trots att världens mest lästa bok belägger händelsen samt många andra helt vanliga historiker från samma tid som skildrar olika delar ur Jesu liv på jorden.
Det blir svårt att ursäkta sig ifrån på sista dagen..
Citera
2015-01-05, 21:49
Bannlyst
Citat:
nej, du har antagit att man är "nervsvag" (en medeltida förklaring på något läkarna inte förstod) bara för att man tror på Herrens namn och det han gjorde när han var på planeten. Sanningen, som han också kallade sig. Enda vägen till fadern =)
Det finns ingen fader.
Citera
2015-01-05, 22:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Well, du har ju inte svarat på min tydliga fråga ännu.. är det verkligen så svårt?

jo, tidigare på tråden. Och jag upprepar att jag inte har tänkt mig att börja från ruta étt varje gång en ny såpbox-misssionär manifesterar sig.
Citera
2015-01-05, 22:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du kunne ju t.ex. demonstrera värdet av ditt trams genom själv att dämpa din egen verklighets-främmande psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du menar min "Bogomil's-främmande" vetskap. Som om du visste hur verkligheten är befattad, i din "relativistiska osäkerhetstroskap av sannolikheter"... något som innebär att du offrar din egen rättrådighet, i din vetgirighet till att få veta vad det handlar om.

Nja. jag vet att det att kunne gå igenom en dörröppning inte ledar till nån större förandring av verklighets-beskrivningen (såsom du inbillar dig).

Citat:
Du är en "objektivist" som inte vet vad objektivitet innebär.

Jag vet vad akademisk objektivitet är. Vad angår din version är det inget jag tar särskild allvarligt.

Citat:
Men du diskuterar under en (och annan?) pseudonym också - samtidigt som du hoppas att bli äktad av något annat än en människa av ett till dig själv, motsatt kön. Men så var ju Bogomil heresiark också, enligt uppgift. Så du vet vad du troligtvis gör dig till, om du går hans fotspår.

Gör inte mitt forumnamn till underlag för fler spekulativa fabulationer. Det kommar inte att leda nånvart.
Citera
2015-01-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
då anser du att världens består av minst 2 miljarder mentalt störda människor?

Vart har du fått denna siffra ifrån? Om du läser mitt inlägg igen så märker du att jag ej nämner någon specifik siffra på hur många mentalt störda människor det finns. Men det verkar du ha koll på.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in