Citat:
Ursprungligen postat av
Johndaman22
Sitter i exakt samma läge som dig och har nyligen fyllt 18 år. Ska rycka 2 tänder på fredag och få räls. Har lite ångest och som en stor sten i min mage när jag tänker på det MEN säger till mig själv att det är värt det. 1,5år cirkus för ett perfekt smile.. och göra det nu när det är gratis hört att det ska kosta upptill 30lax
Det som sänker mig lite är om folk ser ner på mig pga av det ex brudar på krogen etc
hoppas på det bästa! lycka till dig
Oj, det var en rejäl bump! Kan dock lugna dig, satte även själv in en tandställning i augusti på ett leende som liknande trådskaparens. Jävlar vilken förändring redan. Jag har heller inte märkt att någon ser ner på mig, snarare folk (mestadels tjejer) som berömmer mig och även berättar om sina egna upplevelser med tandställning.
Om du vill kan du göra som jag gjorde och sätta in en vit tandställning i övre käken så att det syns mindre, kostar 3000 och då får du de sex främsta tänderna. Priserna kan variera lite men använd mitt pris som ett tummått. Inget att oroa dig för hursomhelst, jag är 19 snart 20 och mår hur bra som helst!
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Är det någon som vet om man kan få invisalign eller inman aligner-tandställning utförd av folktandvården? Jag vill inte ha räls.
Båda tandställningarna är ju väldigt beroende på hur ditt bett ser ut och det är inte ens garanterat att dem passar dig. Invisalign skall åtminstone Folktandvården sätta in för ca 30K, jag rekommenderar dock en privat tandläkare då de tänjer lite mer på gränserna angående passning.