Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-10-20, 20:41
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stranger00
Någon som vet hur mycket det kostar att få tandställning som vuxen(är 21 år)?

Som TS skrev i första posten, 30.000!
Citera
2012-10-20, 21:29
Medlem
Kethrs avatar
Skaffa, har du tur som jag hade så tar det knappt ett år innan du är klar med behandlingen!

Sjukt nöjd med resultatet.. Hade två utav tänderna i överkäken som såg ut som huggtänder. Men det finns inte ett spår av det längre
Citera
2013-02-18, 11:18
Medlem
jag är 21 år nu, drog ut två tänder förra veckan och ska ha tandställning i 1 1/2 år from mars, kommer kosta mig runt 20 000 sa tandläkaren.

Visst ångrar att man inte gjorde det tidigare när det var gratis. Men det är nu jag kan påverka framtiden, så känner att det lätt är värt det.

Se det positivt!

Jag ser det såhär! när jag är runt 25 och en riktig hunk som knullar milf's på löpande band med ett gött jävla leende på läppar och med fina tänder !

Aldrig försent att ändra på framtiden mannen !
Citera
2013-02-18, 11:25
Medlem
Gör du inte något åt det blir det knappast snyggare med tiden. När dina visdomständer börjar växa ut ordentligt och trycka sig framåt kan det leda till ännu mer problem med den där tanden.
Citera
2013-02-19, 20:23
Medlem
Fartgupps avatar
Tveka inte, skaffa tandställning nu för tusan!
Jag hade tänder som överlappade varandra och var snea i underkäken och tog upp detta med tandläkaren flera gånger. När jag var 17 eller 18 fick jag räls samt dra ut ett par tänder (en opererades ut), fick enare även räls i överkäken.
Nu är jag enormt glad att jag tog chansen; förskte kolla på prislistan vad det skulle ha kostat att göra detta nu när jag har passerat 20, och det är till och med betydligt mer än TS pris (kommer dock inte ihåg allt som ingick i behandlingen.)
Citera
2013-02-19, 21:55
Medlem
Skaffa, klart värt! Du kommer inte att ångra dig. Hade också tandställning sent men klart värt det. Visst de kommer inte va så snyggt under några år, men sen har du fina tänder för lång tid framöver (förhoppningsvis)

/
Citera
2015-01-04, 23:51
Medlem
Johndaman22s avatar
Sitter i exakt samma läge som dig och har nyligen fyllt 18 år. Ska rycka 2 tänder på fredag och få räls. Har lite ångest och som en stor sten i min mage när jag tänker på det MEN säger till mig själv att det är värt det. 1,5år cirkus för ett perfekt smile.. och göra det nu när det är gratis hört att det ska kosta upptill 30lax

Det som sänker mig lite är om folk ser ner på mig pga av det ex brudar på krogen etc

hoppas på det bästa! lycka till dig
Citera
2015-01-05, 00:31
Bannlyst
Är det någon som vet om man kan få invisalign eller inman aligner-tandställning utförd av folktandvården? Jag vill inte ha räls.
Citera
2015-01-05, 01:52
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johndaman22
Sitter i exakt samma läge som dig och har nyligen fyllt 18 år. Ska rycka 2 tänder på fredag och få räls. Har lite ångest och som en stor sten i min mage när jag tänker på det MEN säger till mig själv att det är värt det. 1,5år cirkus för ett perfekt smile.. och göra det nu när det är gratis hört att det ska kosta upptill 30lax

Det som sänker mig lite är om folk ser ner på mig pga av det ex brudar på krogen etc

hoppas på det bästa! lycka till dig

Oj, det var en rejäl bump! Kan dock lugna dig, satte även själv in en tandställning i augusti på ett leende som liknande trådskaparens. Jävlar vilken förändring redan. Jag har heller inte märkt att någon ser ner på mig, snarare folk (mestadels tjejer) som berömmer mig och även berättar om sina egna upplevelser med tandställning.

Om du vill kan du göra som jag gjorde och sätta in en vit tandställning i övre käken så att det syns mindre, kostar 3000 och då får du de sex främsta tänderna. Priserna kan variera lite men använd mitt pris som ett tummått. Inget att oroa dig för hursomhelst, jag är 19 snart 20 och mår hur bra som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Är det någon som vet om man kan få invisalign eller inman aligner-tandställning utförd av folktandvården? Jag vill inte ha räls.

Båda tandställningarna är ju väldigt beroende på hur ditt bett ser ut och det är inte ens garanterat att dem passar dig. Invisalign skall åtminstone Folktandvården sätta in för ca 30K, jag rekommenderar dock en privat tandläkare då de tänjer lite mer på gränserna angående passning.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2015-01-05 kl. 01:55.
Citera
2015-01-05, 02:13
Medlem
Johndaman22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious

Om du vill kan du göra som jag gjorde och sätta in en vit tandställning i övre käken så att det syns mindre, kostar 3000 och då får du de sex främsta tänderna. Priserna kan variera lite men använd mitt pris som ett tummått. Inget att oroa dig för hursomhelst, jag är 19 snart 20 och mår hur bra som helst!

Fick det erbjudandet men tackade nej. Kostade som du sa mer och så var det inte lika bra resultat och tog mycket längre (upp till ett år mer) tid enligt tandläkaren

blir nog bra tillslut Lycka till du med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in