Citat:
Ursprungligen postat av
AdmiralCanaris
Positivt att du håller med om mycket av min verklighetsbeskrivning.
Jag är inte ute efter att propagera för något, jag är ute efter att på ett så balanserat och nyanserat sätt som möjligt beskriva "palmehatet". Det gäller även kalla kriget och allt kring det. Jag har upplevt att det varit en väldigt ensidig debatt på detta forum på senaste tiden om MOP. Det är bara Stay Behind, SÄPO, AGAG som kan vara skyldiga och det verkar vara hugget i sten att det är en högerkonspiration för många.
Jag delar dock inte din åsikt om att det var en konspiration från svenska myndigheter och någon västmakt. Men jag respekterar den och vet att det inte är någon här som sitter inne med svaret på MOP. Luften är fri och det är åsikts- och yttrandefrihet än så längre.

Visst är det så. Men oavsett teori förblir det en teori så länge den inte kan bevisas. Där din teori är lika mycket värd som min. Där diskussionen idag handlar om vad som är troligast utifrån fakta som trots allt finns.
Jag var själv vuxen när mordet skedde. Jag har själv deltagit i den tidens realtid. Jag har själv läst Alf Enerströms o Gio Petres helsidor i Expressen. Jag har själv i den tidens realtid sett EAP på stan. Jag har själv deltagit i diskussioner som senare visade sig leda till ett mord.
Men var hämtade vi på den tiden fakta ifrån. Något som dagens unga i denna tråd inte förstår. Det fanns inget Internet. En förutsättning för dagens diskussion. Där mobiltelefoner inte heller fanns. Men där WT fanns.
Oavsett teori måste en teori passa in i ett stort pussel utan att bitar som inte passar pressas in med våld.
Om alla teorier konkretiseras till samma kväll så var det minst 10 mördarteam på plats samtidigt, där först till kvarnen gällde.
Där PKK,Iran,Irak,Israel,Säpo,Sydafrika,CIA,CP,VG,SÄPO ,KGB,ensamma galningar,Stay Behind,AGAG,Stasi,SE, EAP,RAF,chilenare,militärer,våldsamma A turer,nazistiska poliser,kapitalister,missnöjda socialdemokrater,företagsledare,moderater, osv, tillsammans trängdes denna fredagskväll och kivades om vem som skulle få skjuta.
Där paret Palme måste slå sig fram bland mördarteamen för att ens kunna gå.
Det finns bara en sanning där man inte ska krångla till det i onödan, gilla läget och hata slumpen. Men där man i ett orsakssammanhang inser att det finns ett visst mått av slump, precis som i alla skeenden. Där enligt mig SE är ett exempel.