2015-01-03, 14:35
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Jag tror du tar fel på bolagen.. Bolaget du syftar på är troligen "American Realty Capital Properties, Inc. (ARCP)" inte "Realty Income Corporation (O)"

Citat:
Huh?

Sant, fel från mig. Gällde American Realty Capital Properties, Inc. (ARCP). Den andra har jag inga synpunkter på.
Citera
2015-01-03, 17:10
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Ser att du bara valt att svenska aktier, jag föredrar att blanda in lite utländska aktier just för att få utdelning hela året så att säga, nästan alla svenska aktier har utdelning i April.

Vill du ha finska aktier i portföljen så är Fortum ett måste,ingen kursraket men stabilt bolag med 6% utdelning.
Citera
2015-01-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Vill du ha finska aktier i portföljen så är Fortum ett måste,ingen kursraket men stabilt bolag med 6% utdelning.
Hur många av er som väljer utländska utdelare har örnkoll på utländsk källskatt egentligen? Handlar ni i KF för att kunna göra fria avdrag trots underskott av kapital (bolån)?
Citera
2015-01-04, 08:11
Medlem
Om jag ej har underskott av kapital då kan man väl lika bra ha sina utlänska aktier i isk ?
Citera
2015-01-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osten89
Om jag ej har underskott av kapital då kan man väl lika bra ha sina utlänska aktier i isk ?
Ja, i princip.
Om du inte vill vara lite proaktiv om utifall du en gång ska skaffa bolån.
Citera
2015-01-04, 14:31
Medlem
927s avatar
hiq (även om dom har stigit en del nu) och seb c. tror att hiq delar ut 2,60-2,70, seb 5 kr

annars tycker jag att klövern och akelius preffar ser bra ut vad gäller risk/utdelning
Citera
2015-01-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagnar
Resonerar likadant, Nordea verkar som det enda vettiga bankalternativet just nu. Ska analysera närmare under vintern innan jag bestämmer mig, på dessa prisnivåer så är det ingen brådska att gå in.

Om du älskar utdelningar kanske Realty Income (O) är något för dig? I runda slängar 4% utdelning, och utbetalningen sker varje månad. Är lite sugen, men förstår mig inte på s.k. REITs tillräckligt för ta position.

Något oljebolag kanske, fina priser nu. Bonheur har nästan 10% utdelning på nuvarande nivåer. Jag gick in med en liten post i dem.

Tycker du dock inte att Bonheur är en väldigt hög risk att köpa?
Citera
2015-01-05, 13:48
Medlem
Citat:
Tycker du dock inte att Bonheur är en väldigt hög risk att köpa?
Varför? Du betalar för betydligt mindre än det bokförda värdet. Däremot kan kursen vara seg ett bra tag framöver.
Citera
2015-01-06, 03:50
Medlem
tänkte mer på att de har
P/E-tal
-226,61

Citera
2015-01-06, 09:42
Medlem
Citat:
tänkte mer på att de har
P/E-tal
-226,61

Bonheur är ett konglomerat med komplicerat korsägande av Fred Olsen Energy med Ganger Rolf.
Det är lite mer invecklat än ett enkelt p/e.
Citera
2015-01-06, 10:37
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Bonheur är ett konglomerat med komplicerat korsägande av Fred Olsen Energy med Ganger Rolf.
Det är lite mer invecklat än ett enkelt p/e.
Jo men grundidén att inte köpa företag som går med förlust.. ordentlig sådan, är rätt vettig tycker jag.
Citera
2015-01-06, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Jo men grundidén att inte köpa företag som går med förlust.. ordentlig sådan, är rätt vettig tycker jag.
Helt riktigt, hade inte rekommenderat någon att gå in i detta bolag.

Hur komplext deras ägande än ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in