Citat:
Ursprungligen postat av
fittklas
har du helt missat att i den nya bisarra situation som gäller, ska M och S samarbeta just för att inte behöva påverkas av SD på något sätt?
Det är det som var poängen med hela decemberavtalet....
Jo, jag vet men nu blev det inte som de hade tänkt sig det.
Moderatledningen tänker så att det knakar på hur de skall "neutralisera" SD, "slå vapnen ur deras händer".... * knirr knarrr knak.
Sedan, utan att förankra hos partiet i övrigt eller hos medlemmarna beslutar man att bästa sättet är att ge bort all makt till Ärkefienden Vänstern. (min fiendes fiende...)
trolleri trollera, nu sitter Moderaterna med snart halverad väljarbas, ingen makt i budgetfrågor under ÅTTA ÅR! och släpper samtidigt in SD till att bli portalen för Moderaternas ALLA övriga förslag.
Vad avser budgeten är saken klar, DeFyrasGäng har gett bort budgetmakten til Vänstern för åtta år.
Men...jag citerar MilagroTocarFondo
"Ja, SD har sannerligen ett "guldlage" nu
De kan ju saklart rosta emot rodgronas forslag ocksa
Om de rodgrona inte har forankrat sina forslag hos Alliansen sa rostas forslagen ner!
LOL! Detta ar i sanning kul! Hade jag varit ansvarig for SD sa hade jag rostat mot varje forslag fran de rodgrona (utanfor decemberoverensk.)
Sa, antingen maste de rodgrona och Alliansen samarbeta i varje enskild fraga, alternativt lagga ner sina roster infor varandras forslag.
Kan ni forsta vilket svek detta ar emot deras valjare!? "En 6-klover soppa" utan dess like, dar talesattet: "Ju fler kockar..." passar bra
Ingen vill ju ens prata med SD sa dom har ingen anledning att stodja vare sej de rodgronas forslag eller alliansens forslag.
Daremot kan de lagga egna forslag o se om stodpartiet "nya alliansen" stodjer forslagen
SD ar "Supervagmastare"
Alltså de, före detta, borgerliga partierna kan inte ens lägga ett eget förslag i riksdagen, utan att det först passerat genom SD´s godkännande....