2014-12-27, 23:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nja, jag tror att även SD-skallar är fullt på det klara med att Sverige har vissa demografiska utmaningar att hantera i framtiden på grund av lågt inhemskt barnafödande. Däremot är de kloka nog att förstå att man bör hantera sådana problem på samma sätt som exempelvis Kanada gör, genom en omfattande kvalificerad arbetskraftsinvandring. Deras migrationsmyndighet väljer i samråd med arbetsgivarna ut de bästa som ansökt om att få komma in. Vi löser inte problemen genom att urskillningslöst släppa in horder av lågutbildade från Afrika och Mellanöstern, det förvärrar bara situationen genom att öka arbetslösheten och statens kostnader ytterligare. Att endast Sverige driver denna huvudlösa migrationspolitik är inte ett tecken på att vi fattat något som alla andra missat, det är ett tecken på att vi är idioterna bland ett gäng betydligt smartare länder inom OECD.

Fast det är ju inte sant. Svenskfödda ligger bland de högsta i Europa och man hade kunnat främja ökat barnfödande till en bråkdel av bidragsinvandringens kostnader.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
VAd är det för feting du som främlingsfientlig rasist kommer suga? Låt säga att det främlingsfientliga SD får 25% då kommer det vara 75% över, vilket innebär att antingen det röda eller blåa humana blocket vinner och det som är störst får regera, det är vad som har överenskommits idag, de har inte kommit överens om själva politiken.

28/12- 2014 är en stor dag för det humanitära SVerige. SD kommer aldrig få makt.
51% kommer aldrig bli verklighet och därför råder jag er främlingsfientliga rasister att vidga era vyer och lägga er röst på det parti som nästbäst motsvarar era åsikter.

Även ni vinner på detta mina rasistvänner.
Kan du inte skriva främlingsfientlig och rasist några gånger till? Så du får känna dig riktig duktig i dag!

Men med ditt inlägg bevisar du bara att du är en idiot. Med sådana fiender som dig behöver SD inte vara oroliga. Du sa säkert före 2010 att SD aldrig skulle komma in i Riksdagen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om vi påstår att dessa påståenden är korrekta, ska man då styra landet utifrån valresultatet eller utifrån vad man tror folk tycker baserat på en opinionsundersökning?

Man ska styra det efter valresultatet självklart. Men man måste ochså lyssna på folket i frågor som denna om man ser i undersökningar att en majoritet vill minska invandringen. Om det inte finns jobb eller plats, då borde ju man inte fortsätta att fylla på med över 100.000 invandrare om året. Det borde vara sunt förnuft. Om det är fullt i ditt hus och folk sover över hela golvet så går det ju inte att släppa in mer. Eller hur. Jag tror inte att du hade vart så nöjd hoppas jag. För det gör det svårare för dom som redan trängs i huset och på golven.
Citera
2014-12-27, 23:43
Medlem
Kemiske Alis avatar
Nu har väl ändå AKB rökt sin sista pipa. Om opinionsundersökningarna före stämman den 10 januari visar att nya miljöpartiet halkat ner till 17% blir hon väl aldrig valt till partiledare?
Citera
2014-12-27, 23:44
Medlem
Aftonbladet förnekar sig inte

De skriver att den svenska nyheten fått genomslag i utländsk media. Och framhäver bla att nyheten kunnat läsas i Le Point.

""Slut på krisen som provocerats fram av extremhögern", skriver den franska tidningen Le Point."

Le Point ???? Aldrig hört talas om den tidningen innan. Le Monde eller Le Figaro måste de väl mena......eller någon annan av de störa nationella dagstidningarna.

Googlar och ser att Le Point är ett veckomagasin med en utgåva på 300 000 tidningar - Ridå ner

Frågar mig själv - VARFÖR ljuger man eller slirar på sanningen HELA TIDEN - Le Point är en liten skittidning som knappt har några läsare alls, utkommer en gång i veckan. SUCK !!!!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20081341.ab
Citera
2014-12-27, 23:45
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Ja det är så enkelt. Nu slipper man oroa sig för att inte få igenom sin budget och annat. Inga skinnskallar kan sätta stopp för det nu.

Vidare har man nått vissa överenskommelser blocken emellan. Visionen är tydlig för bägge blocken; mindre inflytande för rasisterna

..du menar att du "kan sitta säkert" ett tag till med bidrag och mer anhöriginvandring, samtidigt som Sverige urholkas..? Och vad menar du med skinnskallar och rasister ?? Djävla mupp!!
Citera
2014-12-27, 23:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Nu finns det en djäkla smet sen finns det SD.

Fast ur den jäkla smeten kommer det att dyka upp nya konstellationer. Eller så kommer några gamla att kravla sig ut igen.

Svensk politik har inte varit så oviss som i dag på 50 år.
Citera
2014-12-27, 23:46
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
SORRY ! I ett upprört tillstånd när jag läste i genom tråden använde jag samma
lågvattenterminologi som övriga skribenter

Ditt rätta jag kom fram...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Nu har väl ändå AKB rökt sin sista pipa. Om opinionsundersökningarna före stämman den 10 januari visar att nya miljöpartiet halkat ner till 17% blir hon väl aldrig valt till partiledare?
Jo det blir hon, hon har givetvis stöd av de flesta tunga moderaterna för att ta detta beslut, det är ju bara M hasbeens som Adelson m.fl. som kritiserar detta.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Bara för att alla naziländer dödade judar så var inte rätt att döda judar.

Att du försöker rättfärdiga din egen rasism med att andra också är rasister bevisar att du egentligen inser att det är fel att hata människor.
Vissa värden är absoluta.

Att ligga på de nivåer av invandring som SD förespråkar är rasism, enligt dig. Alltså är de allra flesta länder på denna planet rasistiska. Tack för ditt högintelligenta inlägg i debatten.

Om du tycker jag är rasist eller inte, skiter jag fullkomligt i.
Citera
2014-12-27, 23:47
Bannlyst
Alltså herregud kan någon förklara för mig. I överenskommelsen står det att "Den statsministerkandidat som samlar stöd från den partikonstellation som är större än alla andra tänkbara regeringskonstellationer ska släppas fram" Jaha ok, men i valet 2014 fick S+MP 37,9 medans alliansen fick 39,4. Alltså var S+MP INTE en konstellation som var större än de andra tänkbara. Skulle dom inte släppts igenom med det nya avtalet då? Eller har min miniräknare visat fel? / Förvirrad och smådum väljare
Citera
2014-12-27, 23:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali

Finns inga andra kandidater, så nog blir hon vald.

Däremot kan hennes tid vid styråran bli kort om M fortsätter sitt störtlopp i opinionsundersökningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in