2014-12-27, 13:07
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Ditt inlägg är det första jag läst som handlar om islam
Har du ens läst tråden om man får fråga?
Citera
2014-12-27, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..ja DET var ett intelligent inlägg i debatten..

Svara på frågan istället för att gå offtopic?
Citera
2014-12-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swinggail
Värst vad många SD:are som gråter helt plötsligt.

Tror de på allvar att de skulle kunna påverka något med sin vågmästarroll och isåfall vad?

Får hoppas de fortfarande är hos sina mammor nu såhär i juletider så de kan bli lite ompysslade

Jag gråter inte , jag hoppas massinvandringen fortsätter och du och din familj drabbas av elände tack vare den! Idiot!
Citera
Medlem
drulmans avatar
Moderaterna tog precis självmord.

10-12% av väljarna lär sticka till SD nu.
Citera
Medlem
Gå in på moderaternas facebooksida,dom är inte nådiga mot sitt parti hahaha,jippi mer röster åt Sd
Citera
2014-12-27, 13:09
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
S är fortfarande största partiet trots att de regerar i minoritet. Vad är det att gnälla om? Ditt kära SD har fortfarande ynka 13% och jag är bara glad att nyvalet inte blir av, vilket gett en ännu större parlamentarisk röra.

Det spelar ingen roll vem som är det största partiet, vad är det som är så konstigt att förstå? Jag har till att börja med inget kärt SD, och för det andra så bygger demokratin på att man ska ha majoritet i riksdagen för politiska beslut. Det är ganska anmärkningsvärt om du på fullt allvar anser att det är onödigt. Men om ditt så hatade SD blir största parti om ett antal år så är du väl lika öppen med att låta dem bestämma precis hur som helst trots att de inte har majoritet då?

Om SD fått igenom sin budget i år till exempel så hade invandringen kapats extremt kraftigt, och det behöver man alltså inte ens någon majoritet för att åstadkomma längre med din logik.
Senast redigerad av El Capitano 2014-12-27 kl. 13:12.
Citera
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
Årets citat leverarat av Fridolin:

Sverigedemokraterna ska lämna in en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven (S).

– Den ska jag rama och sätta upp på väggen. Det är en hedersbetygelse för varje regering att Sverigedemokraterna inte tycker om en, säger Gustav Fridolin (MP).

Vilken demokrat han är, denne Fridolin. Hoppas han är stolt över sig själv.
Citera
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Jag gråter inte , jag hoppas massinvandringen fortsätter och du och din familj drabbas av elände tack vare den! Idiot!

Glöm inte att en eventuell syster kommer att bli gruppvåldtagen. Alt. mor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så du menar att i framtiden kan ett parti regera i Sverige ?
Är det SD´s plan ?

Då skulle ju sossarna med gott samvete kunna styra sverige själva. idiot.
Idot kan du vara själv, hur är det med läsförståelsen.
Citera
2014-12-27, 13:10
Medlem
Ifran 8 parti system till 2 pa liten tid konstigt, Sd ends opposition partiet. behover vi resesten av De overflodiga 6 av 7 klover politikern som tycker det samma. Vi vara bara 2 block kvar sell out blocket har gatt till De rod grona bara sd kvar I opposition. Skall vi lagga net 6 partier som verkar overflodiga
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Är du knäpp eller? Sd kommer tjäna på detta i längden fattar du väl,dom är det ända oppositionsparti nu

Folk upprepar detta som något sorts desperat mantra

Bara för de ligger i opinionen betyder inte de att de helt hipp som happ får majoriteten av rösterna.

Det kan vara så att vi alla här är döda före de når upp i de siffrorna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Har du glömt att ta din medicin över julhelgen? DU svar tecknen på paranoia och vanföreställningar. Vi har grundlägsskyddat organisationsfrihet och yttrafrihet i detta landet och valen är demokratiska och hemliga. Denna här uppgörelsen - eller något annat ändrar inte på det!
Carte blanche-demokrati från den sk oppositionen skulle jag vilja kalla ett smygdiktaturisering. Det är väl så här det ofta startar? I den här situationen hade det varit bättre att låta riksdagen styra, det är den som är grunden för vår demokrati, inte partier. Åtminstone var det tänkt så.

Är vi en riktig demokrati kommer dock diktaturvurmarna att straffas för sitt tilltag av folket, vi får som om folket någonsin får makt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in