2014-12-27, 12:18
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Trevligt att du bara valde att läsa halva meningen som föll dig i smaken. Du får acceptera att du står i minoritet, deal with it.

Vi var många som kommenterade på ditt första inlägg. Alla rynkade på näsan när du sa att endast 12,8% ville ha minskad invandring. Försök inte att vända diskussionen till något som handlar om vad man bör och inte bör rösta på. Jag läste hela ditt inlägg, men endast halva meningen var relevant för det vi pratade om hela tiden.
Citera
Medlem

Sitter här lugnt och skådar 7k'arnas försök att döda SD'ares moral, ni lyckas inte

Jag röstade SD och har aldrig sagt att detta på något sätt är odemokratiskt, ni försöker ju till varje pris svartmåla SD'are. Jag är inte ledsen över detta alls! Faktum är att jag är jävligt glad, finns det ingen mer SD'are än jag som faktiskt försöker se det positiva med detta?

Vad hade ett val gjort 2015? SD hade kanske fått 16 %, hade det förändrat något? Nej. Till 2018 skulle vi ändå fått in 500.000 nya invånare. 2018 är det viktigaste valåret. Och det blir MYCKET enklare för SD bl a att slå in i svenska folket att vi är enda oppositionen. Man kommer titta på resterande 7k eller ska vi säga Sexpartiet med avsky

Jag skulle inte jublat så mycket om jag var 7k/Sexpartist (med tanke på att V inte är med), utomlands tar folk sig för pannan, ni isolerar i slutändan er själva. Så ni kan fortsätta gulla med varandra som små söta grisar, att statsministern brutit flera löften ser ni inte som ett problem, och det är framförallt oroande. NI har målat in er själva.
Senast redigerad av Hastalavistamannen 2014-12-27 kl. 12:20.
Citera
Bannlyst
Spela roll. Utvecklingen är ju bestämd sedan länge, massinvandringen över allt annat, framförallt över folkviljan.

Många i tråden har hoppats på för mycket. Nu har dessa lärt sig något, en gång till. Det är så man blir vuxen - man blir mindre naiv och mindre hoppfull inför framtiden.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det behövs en djupare analys av läget nu.

Betyder denna överenskommelse att V är totalt avhängda från allt politiskt inflytande?
Alliansen har ju lovat att inte fälla regeringen som endast består av S+MP och då kan de lägga precis vilka förslag som helst och ändå få igenom dem.

Kan t.o.m. S fimpa MP och köra själva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Kan fan inte förstå mig på personer som jublar åt detta. "Idag är man en stolt sosse "Idag är man en stolt moderat" Whooot!? Hur kan vara stolt när ens parti går ihop med ett annat parti? (Om det har med sd att göra så är man idiotisk)......

Det är ju idioter. Deras partier sjunker val efter val och kommer få en extra skjuts nedåt nu.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Alliansen har inte överlåtit något, man har bara tillåtet det större blocket att kunna regera i minoritet eftersom SD inte följer praxis. Det kommer nog att förhandlas rätt kraftigt och det blir i slutändan nog rätt liberalt styre ändå. Kom ihåg att V stödjer S+MP och blir större än Alliansen.

Det är precis vad man har gjort. Man överlåtit allt i knät på Löfvén. Annars kan du förklara för mig varför man tänker låta honom få igenom precis vilken budget som helst utan möjlighet att bryta ut de värsta galenskaperna, trots att man har majoritet för det i riksdagen. På vilket sätt är det rimligt? Varför agerar man på det viset mot en historiskt svag regering?

Det är en skam mest av allt för Moderaterna att sälja sig så sinnessjukt billigt. Nu får vi fyra år av vänsterpolitik där man faktiskt kan få igenom vilka förslags som helst. Tack så jävla mycket för det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du tror inte de kan växa genom att hävda de är det enda oppositionspartiet?

Nej, jag tror folk genomskådar det. Alliansen har tydligt deklarerat att de även fortsättningsvis är oppositionspartier. De vill vara det så länge de inte har makten i Sverige, det har de alltid varit och de har inget att vinna på att göra en merge med motståndarpartiet S.

SD däremot har kämpat hårt i några år nu för att komma dit de är idag, och trodde att de skulle gå en bra bit längre och gynnas stort av extravalet. Självförtroendet är krossat. De orkar aldrig kämpa i total motvind i 4-8 år till, så innan den perioden är över är de borta från den politiska agendan. Istället kommer det finns 2-3 små rasistiska partier, såsom sammansättningen varit tidigare.
Citera
2014-12-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Folk verkar inte förstå att det gäller att få ihop största block. Att SD skulle få 20 eller 30% av rösterna i framtiden spelar ingen roll.
Jo, det spelar en betydande roll att 7 partier får 70-80% att dela på istället för 87% när flera av dem redan idag ligger nära spärren. SD får inte sina 20% eller 30% från ett separat förråd som ligger utanför de 100% man har att disponera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kommer aldrig se detta som ett bra argument. Då de styrande partierna måste bunkra ihop, modifiera sina åsikter. De tar död på den öppna demokratin samtidigt som de utrotar sig själva och föder SD. SD är 13%, ja! Övriga är 87, riktigt. Med den synen på demokrati så har vi bara två block. SD mot de 7 andra partierna. Är det en positiv utveckling enligt dig?

Nä, Sverige rullar utför, med eller utan invandring. Sverige är fördrivet, vi nickar och därmed godkänner problem och fel. Ge det 10 år, då är det försent.

Jag håller med dig om att man måste visa mer nyans gällande migrationspoliken. Men att man som ensam parti tar sig makten att fälla en hel regering för att man inte gör som dom vill är ett fult maktspel. Ett högt spel! Inte kommer viljan att samarbeta med sd bli större för att man till varje pris ska fälla varje regering som inte håller med dom.

Nu ska man lämna in misstroendeförklaring också. SD vill alltså skapa kaos om man inte får som man vill. Tycker det är ett odemokratiskt tankesätt och går helt klart emot svensk politisk kultur. Detta från ett parti som säger värna om svensk tradition och kultur.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och du verkar inte förstå att det kommer innebära att småpartier åker ut, allianser bryts, nya partier (som kan vara SD-vänliga) kan komma in i riksdagen. Detta samtidigt som Sverige krackelerar allt snabbare pga. en totalt oansvarig och über-kostsam massinvandringspolitik...

Precis, detta kan absolut ske. Men vem vill leka med ett gäng som hotar och ställer till scener stup i kvarten ?

Om ni inte ingår i vårt block så kommer vi fan slå er..
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Knappast. Partier som SD brukar tappa röster när de förlorat alla möjligheter att påverka politiken.

Det var därför SD tappade så många röster mellan år 2010 och år 2014?
Citera
Medlem
Atlands avatar
Alliansen lägger sig alltså platt under fyra år och släpper fram bl.a. Vänsterpartiets politik, mot att S och MP i gengäld kanske (Löfven är ju kroniskt opålitlig) lägger ner sina röster om Alliansen (mot förmodan, efter denna insats i opposition) skulle bli största block år 2018?

Fascinerande.

Noterade just hur Jonas Sjöstedt nöjt konstaterade att det nu t.ex. kommer att bli slut på "vinstjakten i välfärden", ett slut som Alliansen tidigare har påstått sig vara helt emot.

Vore skoj om någon alliansväljare kunde berätta hur vederbörande ser på detta (har inte läst så mycket i tråden).
Senast redigerad av Atland 2014-12-27 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in