2014-12-22, 23:46
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Är verkligen Kalle Anka en viktig tradition på Julafton? Jag stötte nyligen på påståendet att nära nog 100% av svenskarna ser Kalle som ett givet inslag på Julafton. Själv hävdar jag att det i stort sett bara är folk över 50 som bryr sig. Ungarna i min närhet är inte det minsta intresserade, inte heller de flesta vuxna. Hur har ni det hos er? Styr ankan avresa till släkten, middagstider, julklappasutdelning med mera?
Citera
2014-12-22, 23:49
Medlem
Helt orelevant för mig. Dessutom så enormt uttjatad och förstår inte varför man ska ha igång det.
Citera
2014-12-22, 23:52
Medlem
messiasibids avatar
Jag är kring 20 snåret och ser Kalle som ett traditionsenligt inslag på julen. Främst för att det varit så alla tidigare jular. Jag ser det inte som något speciellt eller betydelsefullt men likt förbaskat ska Kalle rulla på tven. ( Uppskattar däremot ett inslag och det är avsnittet med Musse,Kalle i husvagnen.)

Får se hur det blir när jag firar Jul med egen familj. Då kan man ju börja på ny kula och har makt att avsätta det hela. Men fram tills dess får Kalle flimra förbi, hest skrikande på tven.
Citera
Medlem
på 80-talet styrde kalle mer än idag men man blir äldre och äldre och tycker kalle är inte är roligt längre. ( jag är gammal )
Citera
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Helt orelevant för mig. Dessutom så enormt uttjatad och förstår inte varför man ska ha igång det.

Tvärtom för mig! Tajmar alltid in Kalle och till det blir det förstås julsnapsar+bira
Senast redigerad av ColaKex 2014-12-23 kl. 00:10.
Citera
2014-12-22, 23:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är bara gamlingarna som bryr sig om Kalle. Ungarna är totalt ointresserade.
Citera
2014-12-23, 00:09
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Tvärtom för mig! Tajmar alltid inte Kalle och till det blir det förstås julsnapsar+bira

Har inte sett Kalle på minst 10-12 år. Med några rediga järn innanför västen kanske jag skulle kunna finna lite nöje i vissa av episoderna. Saknar dock inramningen med den gamle fylltratten Arne Weise som julvärd.
Citera
2014-12-23, 00:11
Medlem
Ingen jul utan Kalle och KarlBertils julafton -sjävklart
Citera
2014-12-23, 00:33
Medlem
VonFanderblads avatar
Det är det mest sedda, eller näst mest sedda, tv-programmet i Sverige år ut och år in. Redan där bör diskussionen vara över. Men självfallet beror det också på vilken demografi det är som julfirar. Är det gamlingar och barn inblandat så blir det ofta Kalle vare sig man vill eller inte. Är det endast unga vuxna och tonåringar närvarande är det kanske inte lika självklart. Hur som helst räknas detta amerikanska barnprogram till svensk tradition, basta!
Citera
2014-12-23, 00:39
Medlem
Känner inte för att kolla på en censurerad version av Kalle Anka och hans vänner.
Citera
2014-12-23, 01:38
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Det är det mest sedda, eller näst mest sedda, tv-programmet i Sverige år ut och år in. Redan där bör diskussionen vara över. Men självfallet beror det också på vilken demografi det är som julfirar. Är det gamlingar och barn inblandat så blir det ofta Kalle vare sig man vill eller inte. Är det endast unga vuxna och tonåringar närvarande är det kanske inte lika självklart. Hur som helst räknas detta amerikanska barnprogram till svensk tradition, basta!

Nåja, förvisso tittar ca 3,5 miljoner människor på Kalle Anka under Julafton, en icke oansenlig summa, men det betyder ju också att ca 6 miljoner inte gör det. Såldes betyder detta att långt ifrån 100% av befolkningen ser detta som ett givet inslag på Julaftonseftermiddagen.
Citera
2014-12-23, 01:44
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Känner inte för att kolla på en censurerad version av Kalle Anka och hans vänner.

Du menar att om du inte får se en negerdocka bli stämplad med ett OK i röven så infinner sig inte den rätta julkänslan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in