Jag köpte en bostad för mellan 1-3 år sedan av en vanlig mäklare tillhörande en större kedja i en svensk stad. Det jag undrar är varför den affären inte är med bland slutpriser på booli.se? Det finns både lägenheter som har sålts före och efter min ute där.
Jag säger inte mer än att det är en av den tio största städerna i Sverige. Nej objektet tillhör mig fortfarande och har inga planer på att sälja. Kan inte påstå att jag bryr mig alldeles för mycket om detta men ville bara kolla om någon här hade pejl på läget.
Kanske för att lägenheten egentligen inte alls tillhör dig. De riktiga ägarna som för tillfället bor utomlands kommer strax hem och undrar vem f-n du är. Mäklaren som blåst dig skrattade hela resan till Bahamas, där han nu lever gott på dina pengar.
Jag känner igen fenomenet.
Jag tror att det är mäklarens sak att anmäla till booli och hemnet efter avslutad affär, men att de inte alltid hinner med / orkar att göra det.
Jag vet två lägenheter som är förmedlade av samma mäklare, men endast en av de kom ut som sålt objekt på booli och hemnet efter affärerna.
Lite trist att inte ha komplett underlag när man bevakar hur marknaden går i ett område tex.
Booli inhämtar data både via API och 'scraping' av mäklarsidor.
Det är inte alltid mäklare publicerar slutpriset publikt, eller att budhistoriken legat uppe länge nog för boolis scraping att hämta det på det viset istället.