2013-05-13, 12:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Tror det främst är media som bär ansvaret för den största ökningen.

Så har det ju alltid varit i detta kollektivistiska land, och vanligt folk avviker sällan från den bild media framställer av partierna.

Det blir sossarna och SD som får flest röster 2014. Sådant kan man avläsa redan nu.
Citera
2013-05-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag tänker främst på mina barn och deras framtid. Vi vill Sveriges bästa.

Det var ju fint skrivet av dig hörru.
Du skriver även detta, till en förtvivlad och desperat liten 18-åring:

"Hoppas du överlever och hamnar i koma för att sedan vakna upp paralyserad från nacken och ner."

https://www.flashback.org/sp43400417

Ett sådant totalt LOWLIFE som du borde fan fråntas dina barn - vad har du att ge dem?!

INGENTING.
Citera
2013-05-16, 16:56
Medlem
Jag röstar på SD av två anledningar.

Den första är att jag inte vill offra välfärden för att vara världens samvete. Invandringen kostar allt mer, och på alla plan: försörjningstöd, skola, vård, kriminalvård etc, och kvaliten brakar redan utför inom vård och skola. Sen har det tagits en del helt vansinniga beslut på sistone:

Varför ska hela världen få komma hit och få tandvård för 50kr när alla som betalar skatt i Sverige ska betala flera tusen kronor. Det är ju helt sjukt! Ska jag laga en tand efter 1 juli funderar jag seriöst på att kasta körkortet och gå till en annan folktandvård än jag brukar och hävda att jag är papperslös.

Den andra anledningen är att jag är skitförbannad på medias (och de andra partiernas) sätt att hantera invandringspolitiken och SD. Det är rent ut sagt kontraproduktivt att ljuga och dölja saker bara för att det råkar vara en invandrare som är berörd. Detta gör att jag hade kunnat rösta på SD bara för att jag vet att det gör dem förbannade.

Allt detta från en som tyckte det var jättehemskt att SD kom in i riksdagen 2010. Det har inte varit ett lätt beslut, men jag kommer med 99% säkerhet inte rösta på något annat förrän jag ser att det börjar ske en förändring.

Och jag är kvinna, 30+, familj, tre barn, med >6 års universitetsstudier i bagaget.
Citera
2013-05-18, 15:59
Medlem
Det finns inget annat parti som är moståndare mot vansinnet i landet iform av massinvandring, usla lagarna och EUs diktatur. tvärtom vill andra partier öka invandringen ännu mer. på vår välfärds bekostnad. de har som mål att få sverige att bli ett U-Land
Citera
2014-12-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billinge1992
Jag funderar på att ge SD min röst 2014, just för att jag tycker att invandringsfrågan är något som skall tas på allvar. Inte bara tysta ner den och öppna gränserna mer och mer. Vi har hög arbetslöshet i sverige och fortsätter att ta in invandrare, förstår inte hur detta går ihop riktigt.

Jag är moderat annars om det har någon betydelse

På vilket sätt är invandringsfrågan en stor fråga? Mer än andra frågor givetvis.
Citera
2014-12-21, 00:27
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Knappt 340 000 röstade på SD i valet 2010 - 5,6% av rösterna.
Jag antar att om det vore val idag skulle 600 000 personer rösta på SD - ca 10% av rösterna.

Vad är det som främst gör att människor röstar på SD:
Är det internet? (Hur stor andel gör Flashback I&I?)
Skriverier i tidningar som Aftonbladet?
Partiets debatter i TV?
Ökande diskussionen om SD privat och på arbetsplatser?
Ett sämre samhällsklimat som högre arbetslöshet?
Högre brottslighet?

Kan någon rangordna upp hur ni tror? Ni behöver inte använda min punkter ovan. Det hade varit intressant om människor radikaliserat sig genom fb - men jag tror inte det är avgörande

PS: Valet 2014 tror jag SD får 650 000 röster.

1. Extrem (jämfört med andra länder) invandring som gått överstyr
2. Media är uppenbara lögnare och propagandamakare
3. Andra partier beter sig som dagisbarn och ljuger lika väl som media

för vissa har detta varit uppenbart länge, men nu börjar det bli oundvikligt för en allt större skara. man ska va rätt bra indoktrinerad för att inte se detta...
Citera
2014-12-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
1. Extrem (jämfört med andra länder) invandring som gått överstyr
2. Media är uppenbara lögnare och propagandamakare
3. Andra partier beter sig som dagisbarn och ljuger lika väl som media

för vissa har detta varit uppenbart länge, men nu börjar det bli oundvikligt för en allt större skara. man ska va rätt bra indoktrinerad för att inte se detta...

Exakt. SD sätter Sverige främst i fokus. Sjuklövern gör motsatsen. Vilket är vidrigt. Borde bli hängda för landsförräderi.
Citera
2014-12-26, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Exakt. SD sätter Sverige främst i fokus. Sjuklövern gör motsatsen. Vilket är vidrigt. Borde bli hängda för landsförräderi.

SD sätter sin nyfascistiska agenda främst och alla som kritiserar deras politik blir kallade för sverigefientliga och "PK-horor"

SDs väljare lockas till hatretoriken och har sällan koll på den faktiska politiken..
Citera
2014-12-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
SD sätter sin nyfascistiska agenda främst och alla som kritiserar deras politik blir kallade för sverigefientliga och "PK-horor"

SDs väljare lockas till hatretoriken och har sällan koll på den faktiska politiken..

Läs på lite: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-beteckna-sd-som-nyfascistiskt_4175429.svd
Citera
2014-12-27, 00:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper

Det här är helt fel, SD är idag inget fascistiskt parti. Det du kallar för "hat" kallar jag för oundvikliga spänningar i samhället. Det handlar om folk som säger ifrån, inte om hat i första hand. Även om många med rätta är uppretade.
Citera
2014-12-27, 00:25
Medlem
Pusts avatar
Inlägg som detta kan väl troligtvis vara en anledning:

Citat:
Ursprungligen postat av Frostmourne
Hahah du har rätt brosan. Svennar är överlag fega och kalla... Men! de finns bra svenskar också, många av dom. Men dom flesta svenne jocke och kalle växer upp med att gola ner sin bästa vän, titta på när han får stryk osv mera.

Jag är så glad att mina ögon e mörkbruna och jag är blatte. Asså anledningen ens att ja kan va ute o festa komma in på ställen heeel de för ja blir vän me alla vakter som e blattar hahah. Jag fattar exakt va du menar me att klicka direkt på en sekund...

Svennar vet ni varför hela världen tycker ni e fittor? för ni böjer er för allt och alla, kolla bara era trådar här på flashback. allt ni säger här e nåt som ni går och e tysta om på riktigt för ni är så FEGA!!!
Hade ni vart män jalla samla er rasse liga här på FB och marchera mot en valfri ort i stockholm.. fucking bönder jag säger det här i ditt ansikte LIVE och på nätet. Vad ska du göra? rösta SD? hahahah gör din grej jag kommer endå alltid vara här. immigrants don't die WE MULTIPLY! i er kuksugare
Citera
2014-12-27, 03:58
Medlem
Jag röstar på SD av en anledning; massinvandringen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in