2014-12-20, 11:36
Medlem
eternussermos avatar
Ser att Tønseth är blindtarmsopererad och uteblir, kanske intressant för tipset?
2014-12-20, 11:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
Skulle inte velat intervjuat Kalla där..

Om hon hade en stilett skulle hon köra in den i reporterns lever. Nej, det skulle hon förstås inte, men hon är som vanligt efter en motgång inte riktigt kontaktbar. Tärendömörkret i ögonen.
2014-12-20, 11:41
Moderator
Dr Kings avatar
Haag är enormt mycket mera mediamässig än Kalla. Är "skitförbannad" men kan ändå prata och få ur sig en vettig analys.
2014-12-20, 11:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Man såg redan innan start att det inte skulle gå bra för Kalla. Man hör och ser det på henne direkt när hon öppnar munnen om det ska gå bra eller dåligt.
2014-12-20, 11:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Noterar att Marie Strøm Nakstad blev 21:a idag. Hade varit kul att se Söderlund istället för Lindborg. Om Lindborg inte åker bättre i TDS så kan hon nog glömma bort VM på hemmaplan.
2014-12-20, 11:52
Medlem
Fabulators avatar
Store overraskelser i dag.
Claudia Nystad og Ragnhild Haga på 5 og 4. var en skrell av de store. Desto mer gledelig med "nye" navn. Nystad er ikke nytt navn selvsagt, men hennes comeback i sesong 2 er sterkt. Veldig viktig for sporten og interessen at tyskerne igjen hevder seg.

Svenskene og finnene uventet langt etter i dag, men det var spesielle forhold med is og tøffe utforkjøringer, noe ikke minst Johaug fikk føle. De kommer sterkt tilbake!

Hadde forventet at Bjørgen skulle vinne i dag og hun gjorde det med stil. Kontrollerte inn fra 7,8km, så kanskje hun har litt krutt i beina til sprinten i morgen. Ikke snakk om noe tronskifte!
2014-12-20, 12:07
Medlem
Ibiza80s avatar
Jättekul när det går bra för Kalla och även underhållande att höra intervjuer med henne när det gått dåligt. Anmärkningsvärt att hon inte är tillräckligt professionell för att kunna ge en intervju i motgång.

"Det är just det som är så frustrerande, att man har en taktik och strategi som man tränar utifrån och ändå inte får det stt stämma. Jag får ta ett snack med Magnus och se vad vi kan göra", hade varit ett simpelt svar på frågorna som reportern ställde och som alla andra ställer sig.
Senast redigerad av Ibiza80 2014-12-20 kl. 12:10.
2014-12-20, 12:08
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Förhoppningar i morgon
Kalla - pallen, men når knappast Johaug och Björgen
Haag - topp 10, något som ger medaljförhoppning i skiathlon
Wikén - topp 10, dags för höghöjdsmonstret att vakna
Bleckur - Har varit 14 i Gällivare, kan hon slå det?
Ingemarsdotter - nia i Lillehammer, om hon inte dubblar det är det godkänt
Lindborg - topp 15, annars kan VM-tåget gå
Kalla - fortsatt trögt, gick ju så bra i Kuusamo
Haag - har inte varit bra i skejt de senaste åren
Wikén - synd på fallet, är ju 4 annars
Bleckur - helt okej
Ingemarsdotter - hade nog nått topp 10 igen utan fallet
Lindborg - nu är VM i fara

Roponen sjua, vågar ni slänga in henne i ännu en VM-stafett?
Haga fyra, ska hon peta evigt väggande Östberg?
Novakova snodde Stinas väst med en poäng tror jag.
Och tyskorna som jag skällde ut så igår, den så kallade ROSH-effekten.
Senast redigerad av R.O.S.H 2014-12-20 kl. 12:10.
2014-12-20, 12:12
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Haag är enormt mycket mera mediamässig än Kalla. Är "skitförbannad" men kan ändå prata och få ur sig en vettig analys.

Men vill vi verkligen ha det? Jag kan tycka att det är rätt uppfriskande med idrottare som ger raka svar och inte bryr sig överdrivet mycket om vad alla tycker. Wassbergs intervjuer är ju helt underbara!
2014-12-20, 12:21
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Men vill vi verkligen ha det? Jag kan tycka att det är rätt uppfriskande med idrottare som ger raka svar och inte bryr sig överdrivet mycket om vad alla tycker. Wassbergs intervjuer är ju helt underbara!
Håller med till hundra procent. Reporter: - Hur hanterar du smärttröskeln?
Wassberg: - Du, den skiter jag i.

Den kommentaren säger mer än alla böcker om idrottspsykologi. Men Kalla idag (och andra gånger när det gått dåligt) är bara sur och finesslös.
2014-12-20, 12:30
Medlem
Skulle va intressant att få en lista på alla som ramlade idag.
2014-12-20, 12:33
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Johaug ramlade inte i alla fall utan körde bara uselt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in