16 år och en struntsumma till offrets familj. Priset på ett liv? Ovärderligt.
Står på AB att rätten kommit fram till att hon hade "likgiltighetsuppsåt" och därmed inte mördade avsiktligen. Hursomhelst blir hon ändå dömd för mord, ett mord som kantas av tragik.
Nerikes Allehanda har för övrigt publicerat både namn och bild.
Senast redigerad av Alagos 2014-12-19 kl. 12:04.
Svensk tradition att skadestånd i brottsmål räknas i tusenlappar och inte miljoner.
Suttit i fängelse, oskyldigt dömd? Det måste vara ett bittert öde som överträffar det mesta. Då får man klandra systemet och eventuella menedare; oavsett var skulden förläggs så måste skadeståndet vara drygt... Jag vet inte, men jag misstänker att menedare kommer undan lindrigt i Sverige, både vad det gäller skadeståndsdelen och eventuell fängelsedom.
OT: det som stör mig är "uppenbart skyldiga" livsstilskriminella som suttit häktade, frias och höstar in skadestånd för häktningstiden på flera hundratusen kronor. Nolltaxerande pack.
Men det är kanske 284000:- per år så länge hon sitter i fängelse? Det vore rimligt.
hört att mycket skit händer på hinseberg så hon kommer allt få smaka på både det ena och andra
Gissar på självmord inom 6 månader
Hennes dåd i sig och hennes naiva uppsyn, att hon bara ville skada LL för att verka "tuff" kommer ju inte se bra ut i fängelset. Hennes kroppsstorlek kommer inte heller vara någon fördel. Blir ett par tuffa år, med all rätt.