2014-12-16, 13:24
Medlem
8711s avatar
Jag har läst artikeln flera gånger och jag ser inte var han säger det som står i rubriken i tråden här och det vänstermedia skriver.

Vilseledande...
Citera
2014-12-16, 13:27
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Klantigt av Björn det där med samer och judar.
Å andra sidan kan man ju undra varför de officiellt kallas samer och inte kort och gott för svenskar?

För att de inte vill vara svenskar, ej heller representerar deras kultur inte hela Sveriges. Samma sak med judarna.
Citera
2014-12-16, 13:34
Medlem
8711! Exakt!

Alltså hela denna frågan är så löjlig! Vem bryr sig om Samer kallas Svenskar eller inte?

Kollar man frågorna som reportern ställer så ser man ganska tydligt att han är ute efter att smutskasta Björn Söder. Hade vart kul om alla partiledare fick samma frågor och se vad dom svarat på hur vida man är Svensk eller inte!?? Förmodligen hade väl de flesta sagt att hela Världen är svenskar, allt för att passa in i PK-media!
Citera
2014-12-16, 13:35
Medlem
8711s avatar
Och till dom som menar att Björn Söder är hemsk och att det är pinsamt. Det är mer hemskt och pinsamt att ni inte kan läsa och tolka en text själva utan läser rubriker på aftonbladet som information och tar det som sanningar. Precis som alla korkade kändisar som nu tror sig vara världens godaste och mysigaste, men bara gör bort sig och går på just rubriker från aftonbladet. Utan att ens försöka tolka artikeln korrekt.

Det är hur tydligt som helst för en mer begåvad person att han inte alls säger det som påstås. Han säger ingenstans att en same eller jude inte kan assimileras och vara en del av det svenska. Tvärtom säger han, att en stor majoritet gör det naturligt och bara en mindre andel själva vill kalla sig samer exempelvis. Det är tvärtom mot vad som påstås från media och fientliga personer mot det svenska folkets framtid.
Citera
2014-12-16, 13:39
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna kan utan problem slå tillbaka mot det här och skriva och säga precis det jag skrivit i mina senaste inlägg. Eftersom det inte ens yttrats något sådant som påstås i media och bland tramsvänster-människor. Eftersom Björn Söder sagt precis tvärtom, att man visst kan vara svensk och känna sig svensk om man är (snarare varit om man ska uttrycka sig onödigt detaljerat) same eller jude, om man själv vill det. Genom assimilering eller frivilligt uppgående i det svenska och att man känner att man har en svensk identitet och lojalitet. DET är vad han säger i artikeln.

Synd att folk i allmänhet är så otroligt korkade och inte kan bilda sig en egen uppfattning eller ta sig inte djupare i vad man läser om och se att det inte stämmer att han ens skulle ha sagt så.
Citera
2014-12-16, 13:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Och till dom som menar att Björn Söder är hemsk och att det är pinsamt. Det är mer hemskt och pinsamt att ni inte kan läsa och tolka en text själva utan läser rubriker på aftonbladet som information och tar det som sanningar. Precis som alla korkade kändisar som nu tror sig vara världens godaste och mysigaste, men bara gör bort sig och går på just rubriker från aftonbladet. Utan att ens försöka tolka artikeln korrekt.

Det är hur tydligt som helst för en mer begåvad person att han inte alls säger det som påstås. Han säger ingenstans att en same eller jude inte kan assimileras och vara en del av det svenska. Tvärtom säger han, att en stor majoritet gör det naturligt och bara en mindre andel själva vill kalla sig samer exempelvis. Det är tvärtom mot vad som påstås från media och fientliga personer mot det svenska folkets framtid.

Vara en del av det svenska? Snälla du läs på för fan och försvara inte idioter i absurdum.
Vara en del av det svenska ska nog tolkas tvärtom då samerna säkerligen va här långt innan Björn Söder och resten dårar som inte vet bättre. Hur vore det om man gav fan i att ge sig på samer och trosuppfattningar så som judar. Sanningen är att SD pajaskonster inte är rumsrena i riksdagsposition.

Dom har inte ens en plan på invandringen utan har bara en massa löst snack.
För det första är vi med i EU vilket kräver en hel del ansvar. Vi har avtal också vilket jag aldrig sett dessa smått förvirrade tala om. Hur och när och var ska dom se till så Sverige är invandrarfritt?

Samer va förmodligen här mycket tidigt vilket många andra sk svenskar inte va. Det har varit invandring till Sverige. Resten av Sveriges befolkning är inte släkt med samerna vilket talar för att man inte blandat sig och kom hit betydligt senare. Så vad är då en del av det svenska? Idioter har jag sett men det här tar priset.
Citera
2014-12-16, 13:45
Medlem
Citat:
Sverigedemokraterna kan utan problem slå tillbaka mot det här och skriva och säga precis det jag skrivit i mina senaste inlägg. Eftersom det inte ens yttrats något sådant som påstås i media och bland tramsvänster-människor. Eftersom Björn Söder sagt precis tvärtom, att man visst kan vara svensk och känna sig svensk om man är (snarare varit om man ska uttrycka sig onödigt detaljerat) same eller jude, om man själv vill det. Genom assimilering eller frivilligt uppgående i det svenska och att man känner att man har en svensk identitet och lojalitet. DET är vad han säger i artikeln.

Synd att folk i allmänhet är så otroligt korkade och inte kan bilda sig en egen uppfattning eller ta sig inte djupare i vad man läser om och se att det inte stämmer att han ens skulle ha sagt så.

Så, kan man vara jude och ha en stark judisk identitet och samtidigt vara svensk och ha svensk lojalitet enligt SD? Personligen tolkar jag det han sade som att det inte går vilket väl är kärnan i problematiken...
Citera
2014-12-16, 13:45
Medlem
MrsMagoos avatar
När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ”Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand”.

SD:s partisekreterare lägger till en smiley, .

http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Snacka inte så mycket skit. Han fick läsa och godkände artikeln. Med andra ord insnöad och okunnig.
Citera
2014-12-16, 13:46
Medlem
8711s avatar
Mattias Karlsson borde som partiledare ta på sig det här och sakligt förklara just det jag skrivit. Bara att kopiera och läsa upp. Om Björn Söder inte kan det själv. För det är uppenbart vad han menar och att han inte alls sagt det som påstås och det som används för att hata, förtala och behandla honom illa. Med lögner.

En person med förmåga att prata lugnt och sansat borde kunna förklara detta och läsa upp citaten så ser man att Björn Söder säger tvärtom mot vad som påstås. Att om en same vill vara svensk så är den det och uppgår i det svenska, genom frivillig assimilering och att man känner att det är enklast att leva som en svensk. Om man inte vill det ska man inte tvingas, vill man kalla sig same och inte känner sig som en svensk så behöver man inte. Man ska få behålla sina särdrag som officiella minoriteter i landet. DET är vad Björn Söder säger.
Citera
2014-12-16, 13:48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Så, kan man vara jude och ha en stark judisk identitet och samtidigt vara svensk och ha svensk lojalitet enligt SD? Personligen tolkar jag det han sade som att det inte går vilket väl är kärnan i problematiken...

Han säger att han tror det är svårt att ha dubbla identiteter och lojaliteter. Att dom allra allra flesta från närbesläktade kulturer naturligt tar till sig det svenska och uppgår i detta. Att en mindre andel inte vill det och hellre identifierar sig som samer, och att det är okej som officiell minoritet att man kan välja det. Att man ska få behålla sina särdrag som samer exempelvis.

Är du dum i huvudet? Kan du inte läsa?
Citera
2014-12-16, 13:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Han säger att han tror det är svårt att ha dubbla identiteter och lojaliteter. Att dom allra allra flesta från närbesläktade kulturer naturligt tar till sig det svenska och uppgår i detta. Att en mindre andel inte vill det och hellre identifierar sig som samer, och att det är okej som officiell minoritet att man kan välja det. Att man ska få behålla sina särdrag som samer exempelvis.

Är du dum i huvudet? Kan du inte läsa?

Nej, du är dum i huvudet rent öppet. Han har chansen att rätta till artikeln vilket han inte gör.
Den där Jomshof är inte riktigt på din linje i dag, så det gäller att vara tydlig. Det är inte första gången samer är i blåsväder, så ingen tror på vad du skriver här. Vi vet nämligen att Söder menar det han citerats.
Citera
2014-12-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Andreas Johansson Heinö visar att han, trots att han är liberal, har lite vett innanför pannbenet: http://andreasjohanssonheino.blogspot.se/2014/12/darfor-bor-inte-liberaler-besvara.html

Eftersom Jomshof sager ja, och Söder sager nej, så kan man knappast saga att någotdera är SD policy.

Söder får helt enkelt stå för vad han själv har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in