2014-12-15, 23:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Santos Din ironi är intelligent och ganska välformulerad från ett vänsterhåll men sanningen ligger nog någonstans mitt i mellan din retorik och SD.

Senast redigerad av freeriderXII 2014-12-15 kl. 23:47.
Citera
2014-12-15, 23:46
Medlem
trailblasers avatar
Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att så många har gått i fällan.

Denna intervju har blivit uppmärksammad av en enda anledning. Vinklandet, rubrikvalet och ingressen.
Det som faktiskt sägs i intervjun, det verkar vara sekundärt.
Citera
2014-12-15, 23:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Grejen är den att hade Söder gått ut och påstått att det inte finns någon samisk eller judisk nation så hade han också blivit kölhalad av pk media.
Citera
2014-12-15, 23:48
Medlem
Nästa gång jag besöker sommarstugan plockas " stamtavlan " fram och tas med . En vacker dag kanske jag behöver visa mina svenska rötter som finns nedtecknade sedan början av 1500-talet.
Citera
2014-12-15, 23:49
Medlem
SmokeOns avatar
Tycker det här är bra. Vi måste få till en diskussion som leder till ett erkännande av etniska svenskar. Det finns ingen smärtfri ingång till en sådan debatt så då krävs det att man tar en bit i taget. Den här testballongen är ett utmärkt exempel. Många nya SD-väljare kommer nog tveka några dagar efter det här, men det hinner hända så mycket innan 22:e mars. Media kommer fortsätta smutskasta SD och invandringsproblematiken kommer fortsätta göra sig påmind. Till slut får svensson nog för trettioelfte gången och lägger sin röst på SD likt förbannat.

Dessutom ska man komma ihåg att SD har sin grund i en ideologi. De är inga simpla populister som bara råkar störa sig på invandringen, även om det ibland har framstått som det. Sverige behöver nämligen anamma ett nytt tankegods efter att PK-eran är över. Tack vare SD kan vi formulera en sådan.

Svenskar måste inse att deras existens är hotad. Om inte genom antirasister eller invandringen så genom militära konflikter i vårt närområde. Vi måste inse att vi ytterst bara har oss själva att lita på, precis som alla andra länder i dessa tider.

Den här debatten är början på en kur som nästan kan liknas vid en cellgiftsbehandling. Det gör ont och man spyr och början nästan ångra sig. Men sen mår man lite bättre mellan behandlingen och inser varför man gör den. Och så upprepas det tills man är frisk.
Citera
2014-12-15, 23:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Man tvingar så klart honom att själv avgå, eller i alla fall ta time out som det så fint heter.
Han är ju en vandrande katastrof som endast kan ses som en tillgång av kärnväljarna vilka inte kommer byta parti oavsett.

Fattar ni trögt?
Jimmies sverigedemokraterna gick in i väggen. Nu måste sd börja prata om sin politik och inte bara käbbla om minskad invandring...

SD måste börja prata om den osunda kultur som staten bidrar till via skattemedel. T.ex musikklasser där annat än svensk kultur finns i läroplanen är ju ett hugg i Sveriges rygg.

Kultur som framhäver Sverige och den svenska kulturen ska framhävas. Inte något annat multikulturellt globalistiskt skit.

Samma med konst. Konst som främjar den svenska kulturen ska framhävas och stödjas av skattemedel men inte multikulturellt skit.
Citera
2014-12-15, 23:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
En fråga.
Skulle du definiera norrmän och finnar som egen etnisk folkgrupp?
I fallet Finland skulle jag säga att det är ganska solklart att de är en egen nation med sitt eget språk och dessutom med en genuppsättning som skiljer sig ganska mycket från den i övriga norden.

Norge är lite tuffare att svara på. Givetvis definierar sig norrmännen som just norrmän, folkomröstningen 1905 visade även att bokstavligen 99,9 procent ville se Norge som en självständig nation. Samtidigt går det inte att bortse från alla likheter mellan svenskar och norrmän såväl i tal, tradition och religion men även genetiskt. Är vi inte samma nation är vi iaf väldigt nära varandra.
Citera
2014-12-15, 23:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Eftersom reglerna säger tydligt , tydligt ,att en talman är politiskt neutral.

Men han pratade om sina åsikter utanför talmans positionen. Han var en sverigedemokratisk minister som spred en sverigedemokratisk politik. Det kan ju knappast vara fel.

Den kärringen idag blev ju bara sur i fittan för att hon vet att hon aldrig kan bli svensk..
Citera
2014-12-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
för att vara svensk medborgare ska man bo i sverige
För att vara helhjärtad svensk måste man lära sig ceder kultur arv och våra sociala normer

Jag kommer aldrig kunna bli kines.

Jag lovar till 100% att du kan bli, och dessutom kommer jobba för att bli mandarinkines om det så behövs.

För 100 år sedan var allt som är viktigt i Sverige baserat på Tyskland och Tyska principer, tysk kultur var bra. Femtio år innan dess var det det fransk/ryska som gällde och några hundra år innan dess det polska.
Sedan kom andra världskriget, och som den kulturella badanka Sverige och svenskarna är så vände vi kappan efter vinden och allierade oss västerut med britterna och Amerikanerna eftersom tyskarna var fula och jobbiga, fast vi plockade gärna pengarna från dem vad gällde järnmalm etc. Nu hör vi till de mest amerikaneriserade kulturerna öster om Mississippi

Nu har det börjat vända neråt Europa och Tyskland igen efter murens fall och EU-anslutningen.

Läs mina läppar: Sverige är ett land av imitatörer och opportunister; vi har ingen egen kultur. Sverige uppfanns med Gustav Vasa ochg han sket ju på allt och alla som då var "svenskt"
Senast redigerad av pagamama 2014-12-15 kl. 23:56.
Citera
2014-12-15, 23:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag röstar själv på SD men börjar bli trött på alla som tydligen har problem att täppa igen truten på sig själva, det är inte direkt första gången. Man kan hålla sig till att diskutera massinvandringen och dess kostnader som belastar välfärden, det är helt otroligt att det från ett flertal representanter ständigt kommer massa grodor ur käften som har med nationalism och etnicitet att göra, ibland också ren rasism, som tur är har vissa raderats bort ur partiet, ibland undrar man fan om det är medvetet att häva ur sig massa skit som media kan skriva om.
Så du menar att SD i all evighet ska hålla tyst om en av grundpelarna i sin politik - den om det sammanhållna landet. Kritiserar du MP för att de lanserar förslag som ska skydda miljön också?
Citera
2014-12-15, 23:56
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Eftersom reglerna säger tydligt , tydligt ,att en talman är politiskt neutral.

Då de sitter på talmans plats så ska vicetalmän vara neutrala. I övrigt så får de föra fram partipolitiska argument. De förväntas till och med göra det då de tre vicetalmännen är ordinarie ledamöter vid de tillfällen då de inte ersätter förste talman. Läs om och skriv rätt...

För övrigt märkligt att så många reagerar över att en representant för ett nationalistiskt parti vädrar nationalistiska åsikter...
Citera
2014-12-15, 23:57
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Jag lovar till 100% att du kan bli, och dessutom kommer jobba för att bli mandarinkines om det så behövs.

För 100 år sedan var allt som är viktigt i Sverige baserat på Tyskland och Tyska principer, tysk kultur var bra. Femtio år innan dess var det det fransk/ryska som gällde och några hundra år innan dess det polska.
Sedan kom andra världskriget, och som den kulturella badanka Sverige och svenskarna är så vände vi kappan efter vinden och allierade oss västerut med britterna och Amerikanerna eftersom tyskarna var fula och jobbiga, fast vi plockade gärna pengarna från dem vad gällde järnmalm etc.

Nu har det börjat vända neråt Europa och Tyskland igen efter murens fall och EU-anslutningen.

Läs mina läppar: Sverige är ett land av imitatörer och opportunister; vi har ingen egen kultur. Sverige uppfanns med Gustav Vasa ochg han sket ju på allt och alla som då var "svenskt"

Jo, vi har en egen kultur. Att vi sedan hämtat in mycket inslag ifrån tysk, fransk och anglosaxisk kultur förändrar ingenting. Det har skett frivilligt. Ingen kultur är permanent utan den är i ständig förändring; men det går långsamt och det bygger på att folk frivilligt anammar främmande kulturella inslag.

Alla kulturer i hela världen har lånat av andra, med undantag för de avskilda ursprungsstammar som lever i den oåtkomliga Brasilinska djungeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in