Citat:
Ursprungligen postat av
dr-snuggle
för att vara svensk medborgare ska man bo i sverige
För att vara helhjärtad svensk måste man lära sig ceder kultur arv och våra sociala normer
Jag kommer aldrig kunna bli kines.
Jag lovar till 100% att du kan bli, och dessutom kommer jobba för att bli mandarinkines om det så behövs.
För 100 år sedan var allt som är viktigt i Sverige baserat på Tyskland och Tyska principer, tysk kultur var bra. Femtio år innan dess var det det fransk/ryska som gällde och några hundra år innan dess det polska.
Sedan kom andra världskriget, och som den kulturella badanka Sverige och svenskarna är så vände vi kappan efter vinden och allierade oss västerut med britterna och Amerikanerna eftersom tyskarna var fula och jobbiga, fast vi plockade gärna pengarna från dem vad gällde järnmalm etc. Nu hör vi till de mest amerikaneriserade kulturerna öster om Mississippi
Nu har det börjat vända neråt Europa och Tyskland igen efter murens fall och EU-anslutningen.
Läs mina läppar: Sverige är ett land av imitatörer och opportunister; vi har ingen egen kultur. Sverige uppfanns med Gustav Vasa ochg han sket ju på allt och alla som då var "svenskt"