2014-12-14, 22:40
Medlem
4522s avatar
Imponerande match av Milan, särskilt försvaret. Napoli tafattare än på länge.
2014-12-14, 22:45
Medlem
Calogeros avatar
Kampen om tredjeplatsen blir väldigt intressant att följa. Skiljer bara 3 poäng mellan Lazio som just nu har den sista CL-platsen och Fiorentina som ligger på åttonde plats.
2014-12-15, 18:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Den politiska korrekthetens själ-och humorlösa inkvisitorer bestraffar Sampdoriapresidenten Ferrero:

http://www.football-italia.net/60067/ferrero-banned-thohir-comments

Citat:
Sampdoria President Massimo Ferrero has received a three-month ban for racist comments aimed at Inter President Erick Thohir.

The patron had argued he knew full well that Thohir was Indonesian when making the ‘joke’ during Rai Sport television show Stadio Sprint.

“I told Moratti to tell that Filipino to forget it,” said Ferrero when discussing Massimo Moratti’s decision to sell Inter after decades at the helm.

Today the Disciplinary Commission handed Ferrero a three-month ban with €10,000 fine for the comments, while Sampdoria were fined €35,000.

Ferrero only took over Sampdoria this season and has become a well-known figure due to his antics in the stands, which include wrapping the team scarf around his head, celebrating wildly and running on to the pitch to join his players after the final whistle.
2014-12-15, 18:31
Medlem
4522s avatar
Pontus Jansson från start i kvällens match som går på TV4 Sport!

EMPOLI – Sepe; Hisaj, Tonelli, Rugani, Mario Rui; Vecino, Valdifiori, Croce; Verdi; Tavano, Maccarone. A disposizione: Bassi, Pugliesi, Moro, Signorelli, Mchedlidze, Laxalt, Barba, Pucciarelli, Bianchetti, Zielinski, Rovini, Aguirre. All. Sarri

TORINO - Gillet; Maksimovic, Jansson, Moretti; Darmian, Gazzi, El Kaddouri, Bovo, Molinaro; Martinez, Quagliarella. A disposizione: Castellazzi, Padelli, Perez, Farnerud, Silva, Amauri, Nocerino, Glik, Peres. All. Ventura
2014-12-15, 19:35
Medlem
Kul med Pontus Jansson från start. Jag gillar inställningen han har visat i de intervjuer jag sett och läst med honom under hösten. Han har gett sig fan på att han ska ta en startplats i laget, men han är väl medveten om att det är några spelare före honom i hackordningen. När han väl fått chansen har han ofta gjort det riktigt bra, men har ändå hållit huvudet högt efter att blivit bänkad i nästkommande matcher och inte grinat i media. Med en sådan inställning får man sina chanser. Eller vad säger du 4522? https://www.youtube.com/watch?v=iTedGU_ao7E
2014-12-15, 20:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Jansson gör det bra, tycker jag. Ett fint distinkt tillslag i sin passningsfot, rör sig klokt, är uppmärksam och håller spelet enkelt. Om han kommer att få mycket speltid i en sådan roll i ett lag som Torino tror jag det är en utomordentlig skolning av en modern mittback som ska kunna axla rollen som landslagsstammis. Enda gången jag sett honom vara lite sen var väl när Moretti tvangs fälla den rappe Verdi strax utanför straffområdet.

Lagen i matchen Chievo-Inter:

Citat:
Inter: Handanovic; Nagatomo, Ranocchia, Juan Jesus, D’Ambrosio; Guarin, Medel, Kuzmanovic; Kovacic; Palacio, Icardi

Inter bench: Carrizo, Andreolli, Osvaldo, Campagnaro, Vidic, Obi, Dodò, Mbaye, Krhin, Donkor, M'Vila, Bonazzoli

Chievo: Bizzarri; Sardo, Gamberini, Cesar, Biraghi; Birsa, Izco, Radovanovic, Hetemaj; Paloschi, Meggiorini

Chievo bench: Bardi, Seculin, Dainelli, Fraga, Cofie, Bellomo, Mangani, Schelotto, Botta, Maxi Lopez, Pellissier, Lazarevic
2014-12-15, 20:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Där måste Josef Martinez ta skottet själv.

Edit: Inte bra av Jansson.Utvisad, skadad och orsakade en farlig frispark.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-12-15 kl. 20:47.
2014-12-15, 20:50
Medlem
4522s avatar
Snyggt Jansson!
2014-12-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Där måste Josef Martinez ta skottet själv.

Edit: Inte bra av Jansson.Utvisad, skadad och orsakade en farlig frispark.

Och jag gjorde mig lustig över då Antonsson blev utvisad och Jansson kom in i EL-motet mellan FCK och Torino...

Nu kom Farnerud in och Jansson fick rött.
2014-12-15, 20:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Torino nöjda med poängen, och det ska de vara. Åstadkom inte mycket framåt i en överlag halvdan match.
2014-12-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Torino nöjda med poängen, och det ska de vara. Åstadkom inte mycket framåt i en överlag halvdan match.

Så impotenta de är framåt.

Cerci och Immobile... vafan!
2014-12-15, 21:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så impotenta de är framåt.

Cerci och Immobile... vafan!

Återstår att se om de köper Cassano i januari. Något slags offensiv värvning behöver de både för ligan och för mötet med Athletic Bilbao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in