2014-12-15, 06:40
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det finns i alla fall inga tvivel kvar om att SD inte har lagt sin bakgrund bakom sig, tvärtom är rasismen och fascismen i högsta grad levande i partiets tankegods.

På vilket sätt visar SD att dom tycker att vissa raser är överlägsna och att dom vill avskaffa demokratin med detta uttalande?

Jävla aphjärna
Citera
2014-12-15, 06:40
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är märkligt att SD inte sparkar ut Björn Söder. Det han säger är alldeles för ofta plumpt och skadar partiet. Att babbla om vilka som är svenskar blir bara fel.

Tanken var väl att han skulle hålla låg profil som (andra?) vice talman. Men det klarar han uppenbarligen inte av. Faktum är att det bara är Åkesson som har klarat av att hålla låg profil. Karlsson gjorde bort sig på presskonferensen innan budgetomröstningen, Jomshof har gjort bort sig i talarstolen flera gånger och järnrörsgänget gjorde bort sig fulla på gatan. Skapligt instabilt parti det där, lett av en hop pundiga grabbar.
Citera
2014-12-15, 06:45
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det stavas rasister ditt jävla klappmongo. Om du ska sprida skit kan du väl förfan lära dig stava ordet du kastar omkring dig som en hivsmittad babian?

OnT: Skulle gissa att 99% av judarna i Sverige ser sig själva som först och främst judar precis som att samerna ser sig själva som samer först och främst. Vilket troligtvis är vad Söder menar.

förlåt jag är polack med rätt att skriva på flashback, har svårt med ss,

Detta kommer inte hjälpa SD, araberna kommer inte sympatirösta på SD,
rasisterna kommer ändå rösta på SD, och svenskarnas parti kan ännu inte hota SD,
det är onödigt att fiska efter deras röster när det finns kanske 10% till att plocka från Moderaterna och KD och kanske även Socialdemokraterna

SD kan öka till 20-24% och då ska man inte skrämma mittenväljare, det är alltid mittenväljare som avgör alla val
Senast redigerad av rex144 2014-12-15 kl. 06:47.
Citera
2014-12-15, 07:02
Medlem
Björn Söder, vilken kille! Va!? Han är ju härlig, väller ur sig massa skit och struntar i alla SD:s förvirrade och osäkra väljare. Jag tror han gör landet en tjänst, vare sig han inser det själv eller inte.
Citera
2014-12-15, 07:14
Medlem
Om det där uttalandet som Björn Söder har gjort så är han en stor klant. Samma sak med Ekeroths motion där han vill kartlägga fångar med invandrarbakgrund.

Jag röstade på SD eftersom jag tycker Sveriges migrationspolitik är uppåt väggarna men sådana här saker är helt galna. Det enda vettiga är att Björn Söder får avgå. .
Citera
2014-12-15, 07:21
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponk200
Om det där uttalandet som Björn Söder har gjort så är han en stor klant. Samma sak med Ekeroths motion där han vill kartlägga fångar med invandrarbakgrund.

Jag röstade på SD eftersom jag tycker Sveriges migrationspolitik är uppåt väggarna men sådana här saker är helt galna. Det enda vettiga är att Björn Söder får avgå. .

Uppenbart påhittad artikel av DN, som vanligt. Men som vanligt så ökar alltid SD efter massmedias propaganda och försök till indoktrinering!
Citera
2014-12-15, 07:40
Medlem
Midus avatar
Det är både skrämmande och underhållande hur många här som på något sätt ser nya kristallnatten närma sig efter detta uttalande. Om ändå folk lärde sig tänka utanför sitt spår.
Citera
2014-12-15, 07:49
Medlem
different_trips avatar
Så jävla trött på klantfittorna som gör dessa uttalanden och likadant med Ekeroth som twottrar om folkomröstningar och lägger motioner.

Vill ni ha fler väljare så sätt munkavlar på dessa idioterna omgående.

Vi flesta förstår vad som menas, men delen osäkra väljare som lutar åt SD kommer minska kraftigt. Jävla idiotsöder och Fitteroth, håll truten.
Citera
2014-12-15, 07:55
Medlem
Traditions avatar
Riktigt missvisande rubrik.

"Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?" (Fråga från journalist)

"– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet." (Vad han menar är nog identifikation. Citatet kan absolut misstolkas, men det kan nog vara så att många judar främst identifierar sig med judendomen och kanske Israel, snarare än Sverige.)
"Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid." (Ja! Jag kan bli medborgare i Tyskland, men fortfarande känna störst samhörighet med den svenska nationen. Precis som en fransman kan bli medborgare i Sverige, men känna samhörighet med den franska nationen. Egentligen inget konstigt alls).
Citera
2014-12-15, 08:12
Medlem
MadScientists avatar
Varför ska han uttala sig om sådana här saker? Har BS inte lärt sig att media tolkar uttal precis som de vill, för jag har minsann lärt mig för länge sedan. Det är så jäkla onödigt, det skrämmer iväg väljare som är osäkra just nu.
Citera
2014-12-15, 08:18
Medlem
thewellovedones avatar
Jag är både judisk och medlem i Sverigedemokraterna och påståendet att SD skulle vara antisemiter får mig att skratta men också sörja över att så många svenska anti-rasister är så lättköpta av svensk media.

I mina ögon som jude så är det svensk media, anti-rasisterna och de rödgröna som är de verkliga judehatarna, det enda värde vi har hos anti-rasisterna är som förintelseoffer för då kan man vara ett verktyg man kan slå i huvudet på fritänkare (läs SD), men för våran egen skull som israelisk medborgare eller utövande av judisk religion är vi totalt ignorerade för när det gäller religion och traditioner så är det bara muslimer det ska fjäskas för i alla lägen.

Björn Söder är verkligen ingen judehatare, han har ju för guds skull både den svenska och israeliska flaggan på sitt skrivbord.

http://youtu.be/qC4HWA2qF00
Senast redigerad av thewellovedone 2014-12-15 kl. 08:22.
Citera
2014-12-15, 08:30
Medlem
"judar är inte svenskar" var DN:s egen tolkning och inget som Söder sagt ordagrant fast Söder har ändå gjort bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in