Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Jag skulle vilja påstå att det vi ser i Ryssland just nu är en begynnande ekonomisk kollaps. Som du redan har påpekat har Ryssland 2-3 år på sig, sedan är landet i konkurs. Sanktionerna behöver inte vara länge till om bara Putin lämnar tillbaka Krim till Ukraina och beordrar sina soldater att lämna Donbass, så att Ukraina kan sköta om resten. Men om du tycker detta är en omöjlighet så, ja, då lär sanktionerna ligga kvar väldigt länge.
Vill bara citera en sak som jag skrivit på bland annat internationella forum om denna krisen.
Russian troops were deployed on a russian military base in crimea, and was NOT annexing criemea. The russian army helped crimean's hold a referendum on a) their independence and b) to join the russian federation. Nobody can hold these people from having a referendum, it's everyones right. This law is written in article 1 of the UN charter - The right of nations to self determination.
Hur är det jag skriver "skrattretande"? Utveckla gärna.
Dina åsikter hade jag dock velat påpeka som "skrattretande".
Att jämföra Hitler med Putin är väldigt löjeväckande då Putin har kämpat hårt emot fascism och nazism under hela sin politiska karriär. Hade Putin verkligen velat ta Ukraina hade han kunnat göra det på mindre än 2 veckor.
Vad tror du USA inte hade gjort för sina internationella intressen? Krim är enormt viktigt för Ryssland.
Förklara gärna hur USA äger en del av Kuba?
Kan du ge några starka bevis att Ryssland har trupper i Donbass? Kan du ge några starka bevis att rebellerna har stöd av Ryssland?
Rebellerna är extremt dåligt utrustade, ingenting tyder på att Ryssland har levererat vapen till dem, då de använder bland annat vapen från 1945.
Kiev fortsätter att göra påståenden om att de skjutit ner moderna ryska pansarfordon även att de fångat ryska trupper. Varför kan dem då inte ge några konkreta bevis att de gjort detta? Inte ens en bild på ett förstört fordon.
Har väldigt svårt att se att Ryssland ger tillbaka Krim. Du vet väll att över 70% av befolkningen på Krim är Ryssar? Varför skulle de vilja gå tillbaka till Ukraina då de nu får bland annat gratis sjukförsäkring?
En ekonomisk kollaps av Ryssland kommer inte hända på grund av BRICS och NDB.
Vet du vem som drar in mest pengar av hela denna situationen? Kina.
Det verkar som du stöjder dödandet av civila människor i Donbass? Kiev använder sig utav "multiple rocket launchers" som har väldigt låg precision. Dessa vapen har bland annat använts emot rebeller i bland annat Donetsk, vilket dödat fler civila än rebeller.
Du har inte kunnat argumentera mot något det jag har skrivit, du höll dock med om att Ryssland kommer gå i konkurs om 2-3 år. Vilket är fel.