Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag inte statuerat något exempel, enbart kommenterat din spekulation. Det finns många trådar på Flashback där du kan diskutera kriminella nätverk och araber och negrer. Om du anser dig ha bevis eller indikationer på att de misstänkta utgöt hot rikets säkerhet så bör förstås kontakta SÄPO på en gång - i alla fall innan Yaras föräldrar som antagligen ingår i samma terrornätverk får asyl här.
Nu raljerar du bort dina egna absurditeter som du framför som en "expert" på invandring och asyl, i tråd efter tråd. Jag känner igen argumentationen som bygger på att man i anonymitetens skydd kan utge sig som expert och ge tyngd åt idiotier.
Du påstår att du kan en massa men det elementära kan du inte och det är att asylreglerna och den praxis du tjatar om, gäller inte kriminella oavsett var de kommer ifrån.
Det som gör denna tråd intressant är, att här blir det motargument om OT, så fort någon som du är ute på hal is. När diskussionen inte är enhällig tillsammans med den allmänna beundran för de självutnämnda experterna, blir det gnäll eller teorier som sexualsadism.
Det är också intressant att detta är den enda tråden där det är superkänsligt att diskutera orsakerna till hur detta avskyvärda brott fick pågå under lång tid mitt framför näsan på myndighetspersoner och socialen.
Du spekulerar i sexualsadism, och det visar faktiskt på hur lite du kan om det du påstår dig vara expert på. Jag garanterar dig att personer som Amani och Rami inte har den sexualitet som drev mördarna i Bobbyfallet. Det skulle vem som helst kunna intyga som har haft med muslimer att göra. Jag skulle arbeta efter hypotesen att de faktiskt är pryda, i belysning av deras bakgrund.
För mig mig blir det absurt med att förklara det man inte vill ta till sig; med idiotier som sexualsadism. I Qvickfallet, frossade alla juridikens rötägg, tillsammans med minnesforskare i alla detaljer om påstådd sexualsadism, som endast fanns i deras egna sjuka hjärnor, som en sanning som ledde att en oskyldig blev dömd för 8 mord.
Det är tydligt att i alla kända fall med felaktigt dömda, så kommer det in i bilden fantasier/spekulationer om snusk, i stället för grävande efter sanningen. Det verkar som rättsväsendet och myndigheter drar till sig folk som hellre tror på sexualsadism än bara ren ondska.
Vi andra som yttrar oss behöver inte tala om vad vi är experter på, och vad vi sysslar med. Det borde leda dig till eftertanke, och de som läser dina dumheter, också till eftertanke om vad du egentligen framför. Just för att du brukar vilseleda om de regler som gäller i dessa frågor.
Alla spekulationerna ska röra denna rättegång. Jag spekulerar om vad som är sekretess, och bakomliggande orsaker till hur Yara kunde mördas inför allas underlåtenhet.
Dina spekulationer har inget med denna rättegång att göra, för hade det varit sexualsadism i detta fall, så är det en relevant komponent i åtalet som saknas, och särskilt i gärningsbeskrivningen. Eller påstår du att åklagaren efter obduktionen låter dem komma undan med ännu ett vidrigt brott?