Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-12, 13:27
Medlem
Hen kanske ska göra det..... Nej, jag vet vad som sagts. Tycker det är synd att Jonna får framstå som en psykopatisk galning från födseln, det är även JA som till stora delar spridit information om och mellan parter och bidragit till denna upplösning. Och då menar jag bidragit, inte att han är skyldig.
Citera
2014-12-12, 13:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kolla första.

Den sidan var inte med i det som lagts ut. Synd
Citera
2014-12-12, 13:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Du har helt rätt i det du säger. Hon ljög om aborten för att J.A inte skulle oroa sig för att han tyckte det var jobbigt. Hon berättar vidare att J .A ville att hon skulle "springa" till sjukhuset och göra abort vilket fick henne att ljuga för att dra på det...Helt förståeligt. Hon berättar väldigt ingående om detta i huvudförhör från tingsrättens ljudupptagningar som jag lyssnat på.

Tusen tack! Började nästan tivla på mitt minne efter påhoppen igår
Citera
2014-12-12, 13:35
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorNyfiken
Hen kanske ska göra det..... Nej, jag vet vad som sagts. Tycker det är synd att Jonna får framstå som en psykopatisk galning från födseln, det är även JA som till stora delar spridit information om och mellan parter och bidragit till denna upplösning. Och då menar jag bidragit, inte att han är skyldig.

Med tanke på det hade det varit intressant att få läsa hans meddelanden till LL och jämnföra dem med hur han pratar med JH.
Nått har ju hänt som väckt ett monster
Citera
2014-12-12, 13:39
Medlem
Vad letar du efter Willow1? Om du frågar mig kanske jag kan svara, jag var på rättegången. Kanske ska påpeka att jag är opartisk så jag vinklar inte informationen åt någons håll. Hon ljuger inte om att ha trott sig vara gravid, bara om att att hon gjort abort.

Förresten så var inte N.Y:s inlägg ett bekräftande av din uppfattning, det var tvärtom så du bör starkt tvivla på ditt eget minne. Be N.Y om ljudupptagningen om du har svårt att tro på att bara aborten är en lögn.
Senast redigerad av FarbrorNyfiken 2014-12-12 kl. 13:45.
Citera
2014-12-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Med tanke på det hade det varit intressant att få läsa hans meddelanden till LL och jämnföra dem med hur han pratar med JH.
Nått har ju hänt som väckt ett monster

Håller med, men eftersom LL är ett offer så kollas ju inte hennes telefon, eller JA:s. Men tittar du på de sms som Jonna fått så finns det stora svängningar i de. Han har dessutom gett Jonna en nyckel till sin lägenhet, sen säger han att hon kommit när han inte varit hemma och att detta inte är vad han ville. Men, han gav henne en nyckel! Klart som fan att hon öppnar när han inte är hemma, annars hade hon väl fått ringa på som vanligt folk!

Han ville ha båda, men i efterhand säger han att han ville ha LL eftersom allt annat ser för djävligt ut. Men han spelade ut tjejerna mot varandra, detta bidrog till att LL uppenbarligen mådde väldigt psykiskt dålig och att Jonna även gjorde det, Jonna tappade dessvärre vettet.
Senast redigerad av FarbrorNyfiken 2014-12-12 kl. 13:51.
Citera
2014-12-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tusen tack! Började nästan tivla på mitt minne efter påhoppen igår

Är det verkligen så innerligt svårt för dig att hålla isär begreppen? Hon har inte LJUGIT om att hon var gravid (det finns dokumenterat i FUP) Hon _LJÖG_ däremot om att hon gjort aborten för att göra JA tillfreds då han höll på att pressa henne, samt att hon också ville han skulle bli ''gladare''

Lögnen består alltså av _en påstådd_ abort (JH misstänker själv hon fick ett missfall eftersom det andra gravtestet hon gjorde var negativt) Lögnen består _INTE_ av hur vida JH var gravid med JA's barn (för det finns det ett positivt gravtest som stödjer att så var fallet)
Senast redigerad av dip 2014-12-12 kl. 13:51.
Citera
2014-12-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Är du dum på riktigt människa? Är det verkligen så innerligt svårt för dig att hålla isär begreppen? Hon har inte LJUGIT om att hon var gravid (det finns dokumenterat i FUP) Hon _LJÖG_ däremot om att hon gjort aborten för att göra JA tillfreds då han höll på att pressa henne, samt att hon också ville han skulle bli ''gladare''

Lögnen består alltså av _en påstådd_ abort (JH misstänker själv hon fick ett missfall eftersom det andra gravtestet hon gjorde var negativt) Lögnen består _INTE_ av hur vida JH var gravid med JA's barn (för det finns det ett positivt gravtest som stödjer att så var fallet)

Ha ha ha, hen hör/läser vad hen vill! Hen har fel, jag hörde rätt.
Citera
2014-12-12, 13:53
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
http://na.se/nyheter/askersund/1.274...gens-rattegang

"Oskar Schriever-Abeln
Hon berättar att hon fick ett positivt graviditetstest. "Jag ville inte berätta om det, men gjorde det ändå. Han tyckte det var jättejobbigt"
via·9 days ago!

Hon erkänner INTE att hon ljugit om att ha varit gravid, i direktrapporteringen från NA har du inget som stöd gällande detta. Hon ljög om aborten. Jag kopierade från dag 2 om du vill leta efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Du har helt rätt i det du säger. Hon ljög om aborten för att J.A inte skulle oroa sig för att han tyckte det var jobbigt. Hon berättar vidare att J .A ville att hon skulle "springa" till sjukhuset och göra abort vilket fick henne att ljuga för att dra på det...Helt förståeligt. Hon berättar väldigt ingående om detta i huvudförhör från tingsrättens ljudupptagningar som jag lyssnat på.

Willow1, JH ljög om abort, inte graviditet. Nu har du 4 som säger emot dig, av dessa 1 person som har lyssnat på ljudupptagning från rättegången och 1 person som var där. Om du inte vill lyssna på mig och dip måste du väl i alla fall lyssna på N.Y och FarbrorNyfiken. Du måste förstå nu. Det är inget fel i att missförstå, men det är fel att inte ge sig när andra motbevisar. Vi måste lägga detta bakom oss nu.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-12 kl. 14:02.
Citera
2014-12-12, 14:03
Medlem
Scrupcis avatar
Så få bostäder finns det inte i Kumla att han inte kunnat flytta. Han var inte rädd för JH, hade han varit det hade han flyttat till sina föräldrar under tiden. Det totalt bostadslösa Sverige, och i detta fallet Kumla, finns inte! Han hade nog även städat bort avföringen och bott ensam på övervåningen om han var för JH istället för att sova bredvid henne i soffan. Vad skulle du ha gjort om du var rädd? Sökt efter precis den bostad du vill ha, eller tagit vad som helst för att komma undan? Som en person som har gått igenom två separationer kan jag säga att det finns inte så få eller usla ställen att bo på att man inte kommer undan.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-12 kl. 14:10.
Citera
2014-12-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Hade du varit med på rättegången hade du hört att han sa att han sökte boende, men det inte var lätt att hitta något.

Du kan inte tolka diagnoskriterier så dom du gör. (borde inte dom där läkarna du kände förklarat detta för dig) Är du personlighetsstörd (eller uppfyller andra kriterier för andra typer av diagnoser) så är du det ÖVERALLT i din vardag. Inte i enskilda relationer, och dom beskrivningar som gemene man brukar ge om sin uppfattning av personer med BL saknas HELT i det material som finns att tillgå.

Och detta är verkligen personer som inte kan hålla sig under någon radar (särskilt om dom inte regelbundet går i terapi.)
Senast redigerad av dip 2014-12-12 kl. 14:57.
Citera
2014-12-12, 14:14
Medlem
Jag var på rättegången, Jonathan var inte rädd för Jonna. Vad har ni för problem egentligen, går hela ert liv ut på att säga emot dip? Hen har rätt, ge er, ni är pinsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in