2014-12-11, 10:09
Medlem
torstenhingstens avatar
Tycker liven har varit tråkig att se på medans avsnitten på tv varit rätt kul.

Har noterat att på norska kanal 5 var det mkt reklam i början av säsongen för att sedan nu i slutet bara korta reklamavbrott.
Tyder på dåliga tittarsiffror.
2014-12-11, 10:30
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snappinturtle
fyfan skämskudden vart är du? va tvungen att stänga ner efter 15 sek, antar att juryn såga henne.
Nja, de orkade inte lägga energi på några längre utlägg om Krissy. A Baard nitade henne med att det ev kan duga till fylle-karaoke men inget mer

Bagges ansiktsuttryck (grimaser) under hennes framträdande är så jävla priceless så det finns inte
2014-12-11, 10:36
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Tycker liven har varit tråkig att se på medans avsnitten på tv varit rätt kul.
Nja, jag tycker nog att tidigare år har varit mer hard core, det blir lamare för varje gång/år tyvärr. Här 2011 Power Hour resumé
https://www.youtube.com/watch?v=ydndtK6ZxoY
2014-12-11, 11:27
Medlem
torstenhingstens avatar
Undrar om telefonrösterna i Norge räknas som 1 röst? Med tanke på att de bor betydligt mindre människor i Norge borde det kanske räknas procentuellt på ngt sätt?
2014-12-11, 11:45
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinyrubber
ja, man kan jhu hoppas att produktionen läser denna tråd och tar till sig årets jävla kritik.
Måste utan tvekan varit det sämsta bb någonsin.

Nästa produktion måste vara helsvensk. Ha en bättre casting där det inte kommer med fjortisar som har noll almänbildning och koll på live. Sånna som Krissy KAN inte få vara med i ett program.

Sen måste bb också styra om produktionen så att det både är jobbigare och även att straffen ochn nomineringar känns. I år har det juh varit noll kännbart för dem som slarvat i uppdragen.

Jag tycker att säsongerna 2011-2012 var sjuuuuukt mycket sämre i jämförelse med årets säsong. Det enda som var bra de säsongerna var ju Rodney, sen var ju alla andra deltagare så jävla tråkiga så klockorna stannade. Möjligtvis Widerstedt också men annars bara skit.
I år har det åtminstone varit deltagare som har underhållit en på olika sätt, både bra och dåligt, och personer (läs Krissy och Johanna) som fått en att känna sånt hat som man sällan gjort tidigare. Samtidigt som man stör sig på många av deltagarna är det ändå såna människor man faktiskt vill se. Vill man titta på ett gäng sköna snubbar som sitter och chillar i huset och bara är snälla mot varandra hela tiden? Nej inte en chans i helvetet!

Sen tycker jag väl samtidigt att produktionen har saker att förbättra, såsom straff och uppdrag och främst finalveckan. I stora drag är jag nöjd med säsongen ändå.
2014-12-11, 12:06
Medlem
Qins avatar
Har kollat ca 10 avsnitt av år 2011 och tycker att denna säsong faktiskt varit bättre. Har kollat på vissa avsnitt (mest sett live dock) och dom få jag kollat på har varit rätt bra. Om någon månad ska jag ge denna säsong ett försök och kolla igenom alla avsnitt för att se allt som jag missat. Jag har klagat på castingen ganska många gånger denna säsongen, men när jag tänker efter och jämför med 2 tidigare upplagor har det varit rätt bra. Anna, Philip, John, Julia (japp), Felicia (japp) blandannat är ju deltagare som kan skapa skandaler, och vad är BB utan skandaler?!

Deltagarna har varit bra tycker jag. Tycker det är synd att man röstade ut deltagarna bara, och inte kvar. Jag själv ville få ut Julia och Felicia, men nu i efterhand hade det varit roligare faktiskt om dom stannade enligt mig. Sedan finns det roliga personligheter som Christoffer, Thorbjörn (utan Anna) och Anders.

En av få saker som varit bättre i förra säsonger är uppdragen såklart. Den har varit under all kritik tyvärr. Programmet hade potential med sina deltagare men tyvärr på grund av produktionen samt tv-tittarna förstörs upplevelsen lite. Philip borde aldrig ha åkt, att vi röstar ut Christoffer istället för krissy/Johanna borde aldrig ha hänt. Att han blir nominerad för "feministjävel" borde inte ha hänt.

Många som klagat på mängden alkohol, men jag längtade iallafall till festerna på tisdagar/torsdagar när Philip, John å alla var inne i huset. Det må inte vara mycket öl men det blev iallafall underhållande. Jag var riktigt insatt i Big Brother i början, jag kunde helt seriöst se upp till 12 timmar varje dag (inte intensivt tittande, men i bakgrunden) förr men i 40~ dagar eller något har jag bara sett livesändningarna.

Kul program till en början med potential som tyvärr förstördes. Hoppas på en helsvensk produktion nästa år (förhoppningsvis). Jämför norska och svenska deltagare så märker man att Sverige vågar plocka mer färgstarka och galna personligheter. Det är en norrman till producent också om jag inte minns fel. Han som sa att det inte ska bli lika mycket PK-tv. Norge har även förstört sin Paradise Hotel med sin PK, senaste säsongen hade usla deltagare. Kan ha samband med detta.

5 råd hade varit:
* Flytta till kanal 5. Detta kan vara en risk, men kollar man på Kanal5's just nu 20-21 tider (the big bang theory) så har det drygt 200 tusen tittare enligt mms.se. I September peakade Big Brother 171 tusen på Kanal9 vilket är bra siffror.
* Bättre uppdrag. Var lite kreativa, ta idéer från förra säsongerna och utveckla. I t.ex. tjejuppdraget, lägg någon twist att killarna kan vinna makten på något sätt. Lägg twistar i uppdragen. Kom på en till sak, musikuppdraget. LÅT DOM Göra en egen låt! Inte bara en refräng där man knappt hör deltagaren
* Mer alkohol. Som jag tidigare sa, det är inte så viktigt då jag tyckte att festerna var rätt underhållande, men lite till hade inte skadat.
* Svenskproduktion med samma casting-personal (som hittade svenskarna). Ta dock kritik, ta inte in en Johanna eller Krissy nästa gång
* Ändra till det gamla röstningssystemet, rösta den du vill ha kvar. Blir tråkigt om alla högljudda försvinner direkt för att dom har många hatare, även om dom har många fans också. Konsekvensen av dagens röstningssystemet blir.. ja, om ni kollat 24/7 senaste veckorna förstår ni..

Jag gillar vinter-vår upplägget mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men det känns som att då börjar det mörkt osv och slutar med soliga dagar. Dock lite svårt att börja en säsong nu direkt, och man får ju lite abstinens av att vänta ett helt år tills nästa säsong

Krocka inte med PH. Ungdomar älskar reality och lever sig in i PH, blir lite svårt för dem att följa BB medan kanske! Läst att Kanal5 vill få upp webb-tv siffrorna och det är en av faktorerna till varför man köpte Big Brother, kör samma tider som Paradise hotel dvs 22-23.

Det här var min slutanalys av säsongen då. Bara några timmar kvar tills vinnaren koras fram. Det har varit kul å diskutera Big Brother med er, så länge det roliga varade. Förhoppningsvis är vi tillbaks 2015/6 med produktion som tagit åt sig kritik.
Senast redigerad av Qin 2014-12-11 kl. 12:44.
2014-12-11, 12:48
Medlem
Fermatrons avatar
Kollar man kommentarerna på Big Brother Sverige-gruppen på facebook så känns det rätt säkert att Anders tar detta.
2014-12-11, 14:29
Medlem
cybergrodans avatar
Alltså vad fan? Jag tittade nyss på gårdagens avsnitt och BB avslöjar ju själv vem av de som inte går till final, INNAN juryn ens har ''förhört'' deltagarna?
2014-12-11, 14:44
Medlem
Naiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Alltså vad fan? Jag tittade nyss på gårdagens avsnitt och BB avslöjar ju själv vem av de som inte går till final, INNAN juryn ens har ''förhört'' deltagarna?
Såg det igår när jag tittade på avsnittet. Så jävla fail.
2014-12-11, 15:07
Medlem
neqers avatar
Vad hade ni sagt om Pelle gjorde en Thomas nu och tog nödutgången?
2014-12-11, 15:14
Medlem
Avdunstnings avatar
Erland fick skäll av produktionen. En arg produktionsbrud kom in mitt under stylingen och sa irriterat att han var tvungen att gå ut ur belöningsrummet eftersom han inte fixade synken innan.

Allt gick så hastigt när hon brakade i belöningsrummet att produktionen inte hann stänga av ljudet så mickarna tog upp början av hennes irriterade tilltal till lille Erland. Man såg inte bruden då kameran filmade åt ett annat håll.

4 minuter senare så slog de på censuren.

Edit: Det är inte nådigt vad Anders är fåfäng! Han är helt stressad trots att de bara ska sitta still och bli fixade av ett proffs. Bondtölp!!

Nä, om man skulle ta och jobba lite mer idag
Senast redigerad av Avdunstning 2014-12-11 kl. 15:16.
2014-12-11, 15:22
Medlem
NiggerNiggersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning
Erland fick skäll av produktionen. En arg produktionsbrud kom in mitt under stylingen och sa irriterat att han var tvungen att gå ut ur belöningsrummet eftersom han inte fixade synken innan.

Allt gick så hastigt när hon brakade i belöningsrummet att produktionen inte hann stänga av ljudet så mickarna tog upp början av hennes irriterade tilltal till lille Erland. Man såg inte bruden då kameran filmade åt ett annat håll.

4 minuter senare så slog de på censuren.

En sån äkta Stockholmssurfitta då alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in