2014-12-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KV1990
Finns det någon som känner igen den här början till en låt jag inte kan minnas vad den heter.
"ey yo vad händer yo, pass på pulver o tabletter yo"
Tror den går så i början, är inte säker.

Shit jag har letat efter denna i svin många år fan "ey yo vad händer yo, pass på pulver o tabletter yo, Ey yo ni vet hur det går så ey yo dissa det då då" skot drygt att jag kommer ihåg låtjävlen, har blivit den värsta tvångsgrejen ever när det kommer till låtar. Har för mig det va en Uppsala snubbe som gjort den?
Citera
2014-12-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KV1990
Finns det någon som känner igen den här början till en låt jag inte kan minnas vad den heter.
"ey yo vad händer yo, pass på pulver o tabletter yo"
Tror den går så i början, är inte säker.

Shit jag har letat efter denna i svin många år fan "ey yo vad händer yo, pass på pulver o tabletter yo, Ey yo ni vet hur det går så ey yo dissa det då då" skot drygt att jag kommer ihåg låtjävlen, har blivit den värsta tvångsgrejen ever när det kommer till låtar. Har för mig det va en Uppsala snubbe som gjort den? Btw hette låten "ey yo" om jag inte miss fel nu!
Citera
2014-12-11, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Vad heter det här klassiska stycket som spelades på minnesceremonin för M/S Estonia?

Om jag/vi ska kunna hjälpa dig så måste du ge en tidsangivelse när stycket spelas. Klippet är ju hela 57 minuter. Jag gillar klassiskt och hjälper dig gärna, men som sagt ange tidpunkten, eller ännu bättre: På Youtube finns det en inställning som gör det möjligt att skicka länken så att klippet hoppar igång exakt på den tidpunkten man menar. Jag har glömt hur man gör det, men många i den här tråden brukar använda den funktionen när de länkar ett Youtube-klipp. Gör ett nytt försök. MVH
Citera
2014-12-11, 05:11
Medlem
Hej VerbalKSKint2!

Kan du hjälpa mig med detta, vad är det för klassiskt stycke som spelas i inledningen av denna dokumentär: https://www.youtube.com/watch?v=2noyBslvio8

Tack på förhand!
Citera
2014-12-11, 07:04
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorgils
Hej VerbalKSKint2!

Kan du hjälpa mig med detta, vad är det för klassiskt stycke som spelas i inledningen av denna dokumentär: https://www.youtube.com/watch?v=2noyBslvio8

Tack på förhand!

Schubert - Symphony No. 8 in B minor
Citera
2014-12-11, 07:12
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Vad heter låten i Max max trailer som börjar runt 1.20? Låter väldigt mycket som tema låten i battle royale, är det den?

https://www.youtube.com/watch?v=rtKfNYpXp3c

Yuri Temirkanov - Dies Irae
Citera
2014-12-11, 09:03
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
Om jag/vi ska kunna hjälpa dig så måste du ge en tidsangivelse när stycket spelas. Klippet är ju hela 57 minuter. Jag gillar klassiskt och hjälper dig gärna, men som sagt ange tidpunkten, eller ännu bättre: På Youtube finns det en inställning som gör det möjligt att skicka länken så att klippet hoppar igång exakt på den tidpunkten man menar. Jag har glömt hur man gör det, men många i den här tråden brukar använda den funktionen när de länkar ett Youtube-klipp. Gör ett nytt försök. MVH

Trodde jag hade gjort det. Börjar 40:46.
Citera
2014-12-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Trodde jag hade gjort det. Börjar 40:46.

Hmmm… Jag surfade på mobilen och där har jag inte den funktionen tydligen. När jag surfade på datorn så funkade tidsangivelsen som du sa. My bad, sorry.

Det är av våran Wilhelm Peterson-Berger (1867 - 1942). Jag hörde direkt att det var svenskt/skandinaviskt. ”Vid Frösö kyrka” ur verket ”Frösöblomster.

Du hittar den på Spotify under namnet: Ur Frosoblomster: II. Vid Froso kyrka (At Froso Church) ARTIST: Wilhelm Peterson-Berger, Norrköping Symphony Orchestra

Biten som är med i avsnittet Uppdrag granskning börjar på 01:04 på Spotify.

Kuriosa: Detta är egentligen inte ett orkester-stycke, utan Wilhelm Peterson-Berger skrev detta för piano. Det är folk efteråt som arrangerat stycket för orkester.
Citera
2014-12-11, 16:33
Medlem
speedcolas avatar
Får ju aldrig svar när man skriver här, men ger det en chans till;

Letar efter en låt med tillhörande musikvideo. Animerad sådan, och den ser ut att vara inspirerad av sin city. Den börjar med att en man (tecknad) ser en hund komma springandes mot honom varpå han skjuter den. Sedan går han in på en bar och beställer en shot och trillar sedan i flaskan om jag inte minns fel.

Relativt ny låt är det här. Svårt att placera genren men typ grunge (?)

Edit: Hittade den. "The peach kings; mojo thunder"
Senast redigerad av speedcola 2014-12-11 kl. 16:36.
Citera
2014-12-11, 21:59
Medlem
Andersson93s avatar
Hej. Jag letar efter en låt som brukar spelas på radion nu i december. Det är en kille som sjunger för det mesta men ofta hör man en röst (kvinnlig sådan) som sjunger "nu är det jul igen, nu är det jul igen" flera gånger om i texten. Man hör också, vad jag tror är en trumpet i bakgrunden.

Det låter som en ung kille.

Detta är ingen klassisk jullåt men möjligtvis en remake på en klassisk jullåt fast det låter lite mer "hippt" eller hur jag ska beskriva det. Hoppas någon kan hjälpa mig med hjälp av denna dåliga beskrivning!

Tack på förhand!

Edit; Strunt i det. Det var Just D - Juligen.
Citera
2014-12-11, 22:06
Medlem
Racerbyces avatar
Någon som vet vad musiken precis i början av klippet heter, när Tim och Al åker skoter? Är det någon slags julmusik?

https://www.youtube.com/watch?v=8Y-Rxy4ZCeA
Citera
2014-12-11, 22:49
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Någon som vet vad musiken precis i början av klippet heter, när Tim och Al åker skoter? Är det någon slags julmusik?

https://www.youtube.com/watch?v=8Y-Rxy4ZCeA

Sleigh ride
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in