2014-12-10, 20:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tror Brynäs gjort ett fynd här. Inte sett mycket Örebro i år men förra säsongen tyckte jag han var riktigt bra.

Jag instämmer. Gillade Wallace skarpt förra säsongen och jag tror han kommer passa bra in i Brynäs. Får bara hoppas att kommentatorerna lärt sig till i år att han heter just Wallace och inte Wolliss.
Citera
2014-12-10, 20:43
Medlem
VSVPs avatar
Riktigt spännande med Tim Wallace i Brynäs.
Ska bli intressant att se vart TJ sätter honom samt Niinimäki i för kedjeformationer.
Citera
2014-12-10, 20:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Riktigt spännande med Tim Wallace i Brynäs.
Ska bli intressant att se vart TJ sätter honom samt Niinimäki i för kedjeformationer.
Brodin - Niinimäki - Wallace är väl ingen högoddsare.

Ska bli riktigt intressant att se Niinimäki imorgon.
Citera
2014-12-10, 22:26
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Enda anledningen till det är ju pga att ingen anmält honom

Nån kan väl länka till regelboken där det står att man kan få ett straff för osportsligt uppträdande som tränare efter matchen är slut?

Är ungefär lika rimligt som att Roger ''grina mer'' Rönnberg skulle anmäla Bert för att ha uppträtt osportsligt på presskonferensen.
Citera
2014-12-10, 22:42
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Nån kan väl länka till regelboken där det står att man kan få ett straff för osportsligt uppträdande som tränare efter matchen är slut?

Är ungefär lika rimligt som att Roger ''grina mer'' Rönnberg skulle anmäla Bert för att ha uppträtt osportsligt på presskonferensen.
Varför skulle man inte kunna bestraffas för saker efter att matchen är slut? Det är fortfarande i anslutning till matchen.

Citat:
510 – TILLÄGGSBESTRAFFNINGAR – Supplementary discipline
Som tillägg till bestraffningar utdömda enligt dessa regler kan administrerande
förbund, när som helst efter matchens slut, utreda varje incident och utdöma
ytterligare bestraffningar för någon förseelse som begåtts på eller utanför banan före,
under eller efter matchen, oavsett om sådan förseelse bestraffats av domaren.

http://www7.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_405634/cf_359/Regelboken_2010-2014.PDF
Citera
2014-12-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Roger ''grina mer'' Rönnberg skulle anmäla Bert

Vänta nu....
Du har fått något om bakfoten

Det ÄR GrinBert som gråter och skyller ifrån sig
Citera
2014-12-10, 23:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Vänta nu....

För alla som inte håller på Frölunda eller Skellefteå är det tydligt att det är två jättebäbisar som sitter och gnabbas. Båda två har ju gjort bort sig förr så det känns nästan som journalisterna visste vad som komma skulle och hade laddat upp med skämskudde. Lite som Jämtins Vinnerborg-monolog.
Citera
2014-12-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
För alla som inte håller på Frölunda eller Skellefteå är det tydligt att det är två jättebäbisar som sitter och gnabbas. Båda två har ju gjort bort sig förr så det känns nästan som journalisterna visste vad som komma skulle och hade laddat upp med skämskudde. Lite som Jämtins Vinnerborg-monolog.

Haha , ganska slående analys.
Det är ju som att sitta och vänta på katastrof.

Men utan att ta fokus från RR så har ju Bert nu gjort sig obekväm med både RR och AF.
Känns som journalisterna bara väntar på nästa genomklappning
Citera
2014-12-11, 05:18
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Vänta nu....

Sorry, men Bert sa ju bara att det var Rönnberg som saknade respekt när Rönnberg började grina om att Bert hade sagt dumma saker till hans spelare

Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
510 – TILLÄGGSBESTRAFFNINGAR – Supplementary discipline
Som tillägg till bestraffningar utdömda enligt dessa regler kan administrerande
förbund, när som helst efter matchens slut, utreda varje incident och utdöma
ytterligare bestraffningar för någon förseelse som begåtts på eller utanför banan före,
under eller efter matchen, oavsett om sådan förseelse bestraffats av domaren.

Vars står det att det gäller tränare också?
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2014-12-11 kl. 05:20.
Citera
2014-12-11, 10:12
Medlem
Enligt idioten Wennerholm så är vi ett allsvenskt lag nästa säsong bara för att vi tappar 3 tongivande spelare till JVM. Samma gubbe som innan säsongen trodde vi skulle undvika kval för att Ullmark skulle vara ännu bättre än förra säsongen och allt vad det var. Hur kan han få skriva om hockey och varför är han inte kickad än? Han är en typisk kappvändare.
Citera
2014-12-11, 10:50
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKM
Enligt idioten Wennerholm så är vi ett allsvenskt lag nästa säsong bara för att vi tappar 3 tongivande spelare till JVM. Samma gubbe som innan säsongen trodde vi skulle undvika kval för att Ullmark skulle vara ännu bättre än förra säsongen och allt vad det var. Hur kan han få skriva om hockey och varför är han inte kickad än? Han är en typisk kappvändare.
Vilka tre ska fylla upp? Jag är orolig för Brynäs, hade jag varit MoDoit hade jag varit rädd.
Citera
2014-12-11, 11:02
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vilka tre ska fylla upp? Jag är orolig för Brynäs, hade jag varit MoDoit hade jag varit rädd.

Efter att ha fått in två nya spelare nu så finns det inget att vara orolig för. Det jag snarare oroar mig för är hur vissa spelare som varit riktigt bra kommer få dåligt med istid fram tills JVM startar. Vart tar Olden vägen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in