Första stället var Solgläntan HVB i Kramfors, riktigt sjukt ställe. Kände att deras metoder huvudsakligen gick ut på att kränka och trycka ner klienterna där. Extrema regler och klientens åsikt spelar absolut ingen roll. Som tur var fick jag inte bo kvar eftersom psykiatrin i min hemstad ansåg att det bara skulle skada mig istället för att föra med sig något positivt.
Davidsbo HVB Löjtnantsgården utanför Avesta var andra stället jag hamnade på.
Nolltolerans till nikotin och allt man gjorde som personalen inte tyckte om var på grund av "lågaggressivt beteende".
Personalen gjorde ofta liknelser mellan klienter och hundar och påstod att vi alla hade varit döda om det inte vore för deras "osynliga koppel".
Här är lite rolig fakta om Davidsbo

Ägaren Christer Filipsson är ledare för folkpartiet i byn Norberg där hemmet ligger, han är extremt rik och älskar sig själv väldigt mycket, trots att han är en man på 170 cm ser han sig själv som störst och starkast.
Nu kommer det roliga. Christer Filipsson har varit ett ganska populärt samtalsämne i media på grund av misstankar gällande skattebrott.
Tydligen ska han ha köpt ett hus på Barbados, dykardräkter, en Corvette och massa andra dyra prylar med pengarna som behandlingshemmet får av staten. När detta uppdagades bland hemmens elever så tror jag att han sa upp sig och lämnade verksamheten till sin dotter. Blev ett jävla ståhej på hemmet när grabbarna fick reda på att hans lyxliv var anledningen till varför vi fick montera IKEA-möbler och plocka fimpar som "aktivitet".
Cirka 2 miljoner skulle han ge till Skatteverket.
En gång så sa personalen till mig att jag och en annan kille skulle få åka med på en utflykt till Södermanland, där skulle vi grilla och bada. När vi är där efter 3 timmar i bilen så berättar personalen att vi ska göra trädgårdsarbete på Christer Filipssons sommarställe/jaktstuga. Vi fick slita arslet av oss tills sent på kvällen, och vi fick varken grilla eller bada. Det vi fick som belöning var 30 spänn bonus på veckopengen, tjoohoo!
Tredje stället jag bodde på var K Rehab i Skutskär.
Ganska schysst ställe, behandlar människor som har problem med kriminell livsstil och missbruk orsakat av psykiska problem. Påminner mycket om beroendepsyk, fast öppet och jävligt slappt. Tyvärr så oseriöst ställe, varenda klient knarkade, söp, avvek och slogs dagligen. Dom flesta hade LVM eller paragraf 34. På grund av mina problem med våld och aggressioner fick jag efter 6 månader flytta.
Stället jag bor på nu är SiS-hem, Margretelund i Lidköping för pojkar upp till 20.
Här har jag paragraf 15b vilket betyder att jag är inlåst i isoleringslägenhet 24/7. Får under inga omständigheter vistas på avdelningen med de andra ungdomarna. Riktigt skönt här, får vara ifred och om jag vill ha något ringer jag bara på dörrklockan.