Citat:
Ursprungligen postat av
KukRocco
Ja som jag skrev tidigare, jag tycker också att filmen, den som han trodde skulle bevisa hans oskuld, är det tyngsta beviset mot honom.
VEM plockar upp MOBILEN och FILMAR när man har ett dött/döende barn framför sig!!??
Endast någon som är otroligt kalkylerande kan göra något sånt.
De flesta skulle få panik och inte tänka en enda klar tanke.
Jag håller med dig. Filmen han tror ska fria honom kommer förmodligen att fälla honom.
Det är så fullkomligt absurt att filma ett sönderslaget barn som bevisligen är död.
Jag har fastnat vid hans filmande. Och att (framför allt) dessa båda påstår att de inte förstod att flickan var död - det är lögn så det visslar om det
Du frågar
vem plockar upp mobilen?
Jag frågar också
varför plockar han upp mobilen?
Allt är teater och tillrättalagt. Han slog ihjäl Yara sedan stack han iväg och fiskade (alibi nr 2)
Tacka fan för att Amani är trött. Hon är hemma med tre mindre barn, antagligen var meningen att Yara skulle hjälpa henne men Rami slår ju flickebarnet sönder och samman stup i kvarten och det slutar med att Amani får mata och plåstra om Yara istället.
Amani har gått med på att ta på sig skulden. Jag tror att Yaras föräldrar också vet.
När allt är torkat och städat och placerat och duschat och påklätt enligt överenskommelse, Rami och Amani har hämtat andan, grabben är glad och man har sagt farväl eller ok eller....till vip (?), mohammed...så ringer man 112.
Samtalet mellan Amani och Madleen kan ha handlat om att leta efter pass?
Dom måste rimligtvis diskuterat om att fly ut ur landet. Men vart?
Jag tror att åklagaren har sin bild klar. Det ulimata i rätten är om Amani (eller Madleen) berättar sanningen.
Men om dom inte gör det så åker MGM in iallafall - lång tid hoppas jag.
Hade gärna velat höra socialtjänsten också