Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
SD har redan 16%, se Sentio, över 16% två månader i rad. Men tror som dig att det kan bli 16-17% som det ser ut idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Vederhäftig analys. Men tror på större potential (plus 20 %) med tanke på att att den genomsnittlige sossen snarare är en blue-collar conservative än en regnbågspajas. Till detta kommer ett tilltagande tapp från desillusionerade moderater, sena att vakna.
Precis. Valet september 12,9%. Sentio oktober 16,7%. Sentio november 16,4%. Det hade man redan innan Mattias och Oskar äntrade scenen visade trumf. En genial presskonferens där de presenterade fakta som många kanske ännu inte tagit till sig och de genomförde det professionellt.
Jag är å ena sidan bias eftersom jag röstar på SD men jag har å andra sidan som ni andra varit med länge. SD kör inte med floskler
allas lika värde och
det måste få kosta och andra väl inövade slagord utan presenterar fakta och hänvisar till vår omvärld.
Låt oss göra som våra grannar som vi i alla andra avseenden betraktar som normala gör.
7K är fullständigt fastlåsta i massinvandring, utan kompromiss, utan att presentera vad det kostar och kommer att kosta, de skiter i att små samhällen över hela landet fullständigt förändras, de kör personangrepp och hänvisar till hårt vinklade ihåliga känsloargument istället för hjärna och
riktigt hjärta.
Åtskilliga av oss verkar ha bekanta som tänkte rösta SD men ångrade sig i vallokalen och tog M-sedeln istället. Flera verkar ha tänkt att en röst på ett 5,7%-parti är bortkastad, men ångrade sig när SD fick 12,9%. Många trodde som vi nämnt att svetsarsossen Löven skulle städa upp och med bondförnuft från Norrland och från cementgolvet snygga till kaoset efter alliansen. Om ni inte redan gjort det så lyssna noga i intervjuer vilka frågor som ställs och vad han svarar. Han svamlar, talar osammanhängande och verkar inte kunna ett skit, men han gör det med en korthuggen, överlägsen, mästrande attityd ungefär som att han är mycket smartare än alla andra. Många på golvet, i lastbilarna och på byggena kommer överge S, det är min fasta tro.
Väljarna "slängde ut" alliansen för bara två månader sedan! Batra är en kopia på Reinfeldt. En "inkvoterad" massinvandrings-HBQT-feminist-innerstadsmoderat som i mina ögon ger sken av att vara osäker, kall och överlägsen. 70-75 dagar innan valet är hon ännu inte partiledare för M! Hade moderaterna satt en Odenberg som partiledare tex och med "
ny inriktning i Ms politik efter att lyssnat in vad våra trogna väljare sagt", ja då vore läget för M i valet annorlunda. Men med Batra och fortsatt massinvandring så är de dömda till att fortsätta blöda till SD.
Jag tror att SD verkligen ska försöka få ut fakta bättre. Ett par massutskick till alla hushåll med fakta från tex Invandringen och mörkläggningen.
Vi är inte emot all invandring men den extremt kostsamma, destruktiva, kravlösa från MENA sliter sönder vårt land, skapar hundratals otrygga getton och krossar välfärden måste upphöra. Få folk att begripa att det inte handlar om några futtiga tusentalet krigsskadade riktiga barn utan om över 200000 per år där majoriteten kommer vara bidragsberoende utav större delen av livet. Nästa år kommer det 200000 till med samma förutsättningar. Nästa år kommer det 200000 till med samma förutsättningar. Bostäder, jobb, välfärd - hur ska det gå ihop? Man flyr till grannlandet men man flyttar till Sverige.
Björklund hade i förra valdebatten ett anförande där han sa att hans mamma under andra världskriget flydde till Sverige från Norge och att han var glad att du Jimmie inte var gränsvakt. Vad Jimmie borde ha svarat var att "
det är precis så vi vill ha det. Danskar, norrmän, finska krigsbarn flydde till Sverige under andra världskriget, inte till Iran, Libanon eller Argentina. Man flyr mycket riktigt till sina grannländer och det är där hjälpen ska sättas in!"
16% innan presskonferensen, med det för stunden givna läget. Jag tycker inte att 20% är att ta i. Men faktum kvarstår, även om SD får 20% så är det fortfarande 80% som inte röstar SD.