2014-12-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Eller att alla kvinnor som falskanmäler våldtäkt får bordelltjänstgöring som straff i fem år.

? varför bara kvinnor? Rubb och stubb säger jag, de som är dömda för något sexbrott kan få jobba dubbla skift. Pedofiler trippla.
Citera
2014-12-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det är väl bara och googla "eskort malmö" el. var man bor.
Så slipper man stå "handfallen"
Om man inte orkar vänta 25 år på ngn statlig bordell.
Det är olagligt med eskorter och det blir ingen bordel tyvär
Mitt tips är att du kommer ut och träffar vanligt folk (inte illa menat )
Citera
2014-12-04, 21:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja, det står ju klart och tydligt i artikeln att enda problemet är att utländska, då underförstått albanska och zigenska ligor importerar kvinnor till bordeller och inte låter dessa ta del av de system som finns i tyskland.

" Lagen omfattar i praktiken inte dem. De förstår inte tyska, är inte registrerade, har ingen socialförsäkring och känner inte ens till lagen som ska skydda dem. Lagen fungerar helt enkelt inte."

Så som de skriver i artikeln.

STATLIGA BORDELLER skulle funka. Systembolaget funkar ju, man har hårda straff om man bränner egen sprit. De lär funka likadant med statliga bordeller, öppnar man ett svartbordell så blir det fängelse. Man slår helt ut den svarta branschen. Ungefär som vad ROT har gjort på den svarta hantverkarbranchen.

Nej, det står det inte - det stor att de är en del av problematiken. Det står också att de står för två tredjedelar av de prostituerade ...

2/3 av de prostituerade är migranter, de flesta från öst- och centraleuropa.

samt detta:
Inga mätbara förbättringar syntes, varken på de prostituerades sociala skydd eller arbetsvillkor. Inget pekade heller på att lagen minskat brottsligheten.

Systembolaget säljer inte fattiga och utsatta människor .. men är du sugen på att pröva så är det väl bara att du åker till Tyskland och säljer lite rumpa .. för att du skall få uppnå det behövs ingen lagändring här ...
Citera
2014-12-04, 21:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det är en myt att det är vanligt med "falska våldtäkter", det stämer helt enkelt inte.

Men det var inte det som jag ville säga, jo jag bara undrar vem skulle besöka en fängelsebordell? Kul ide men det skulle nog aldrig fungera.
Självklart är lagligt tvång nästa steg .. det är väl en torskdröm helt enkelt att få tvinga sig på ofrivilliga kvinnor som inte vill ha dem samtidigt som samhället stillatigande ser på ..
Citera
2014-12-04, 21:20
Medlem
Citat:
Det är en myt att det är vanligt med "falska våldtäkter", det stämer helt enkelt inte.

Men det var inte det som jag ville säga, jo jag bara undrar vem skulle besöka en fängelsebordell? Kul ide men det skulle nog aldrig fungera.

Har du läst att det är en myt på F!:s hemsida eller?
Citera
2014-12-04, 22:03
Medlem
Man kan inte göra annat än att njuta när man läser vad alla idioter, som tror att de inte får ligga p.g.a deras utseende, skriver. Hoppas bordeller förblir olagliga och att eran dumhet plågar er tills ni ligger i graven.
Citera
2014-12-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Man kan inte göra annat än att njuta när man läser vad alla idioter, som tror att de inte får ligga p.g.a deras utseende, skriver. Hoppas bordeller förblir olagliga och att eran dumhet plågar er tills ni ligger i graven.
Ja det är faktiskt det som det egentligen handlar om TS och några andra lyckas aldrig med att ha samlag och det blir avundsjuka som en konsekvens
Citera
2014-12-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ja det är faktiskt det som det egentligen handlar om TS och några andra lyckas aldrig med att ha samlag och det blir avundsjuka som en konsekvens

Även om det skulle stämma så ger det inte staten rätten att lägga sig i folkets sex-vanor.
Vad dravlig feminismen är... suck
Citera
2014-12-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Även om det skulle stämma så ger det inte staten rätten att lägga sig i folkets sex-vanor.
Vad dravlig feminismen är... suck

Man ska alltså få göra saker man inte förtjänar bara för att man har pengar?
Citera
2014-12-04, 23:02
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Man ska alltså få göra saker man inte förtjänar bara för att man har pengar?

Vem bestämmer vad jag förtjänar och inte förtjänar. Har jobbat hela månaden och har lite pengar över för en massage. Vem bestämmer om jag förtjänar en massage eller inte? Kinberg-Batra? Lööf? Löfven? Schyman? Åkesson?
Citera
2014-12-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Vem bestämmer vad jag förtjänar och inte förtjänar. Har jobbat hela månaden och har lite pengar över för en massage. Vem bestämmer om jag förtjänar en massage eller inte? Kinberg-Batra? Lööf? Löfven? Schyman? Åkesson?

Lite klantigt formulerat. Tänkte att man skulle förstå vad jag menade i alla fall. Tycker du man ska kunna köpa sig ett äktenskap eller en vän?

Förstår att en relation inte är samma sak som en handling men det finns gränser. Att sälja sex är inte känt för att leda till till en bra personlig utveckling. Folk underskattar, som så mycket annat, vilken påverkan det har på ens psyke, personlighet och inställning till relationer med andra människor. Visst, alla har ett eget ansvar, men precis som för heroin så finns det gränser.
Senast redigerad av forwardSPACE 2014-12-04 kl. 23:15.
Citera
2014-12-05, 00:30
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Du får aldrig knulla, och är därför bitter och desperat? Det är iaf en relevant hypotes.

Trådstarten är roande utifrån sin rena dumhet. Den i densamma framförda teorin är lika korkad som att påstå att fler män än kvinnor är otrogna. I båda fall krävs det nämligen någon att vara, inte bara otrogen mot, utan även med. För dom flesta innebär det en person av motsatt kön.

Folk är folk, helt enkelt, och därmed knullar nog både kvinnor och män lika mycket.

Det korkade i sammanhanget är ju snarare ditt resonemang. Du måste ju själv begripa att det finns en stor fördelning i antalet sexpartners olika människor har. Det är ju dessutom uppenbarligen så att om gifta Gertrud är otrogen med singel Sven, har hon ju någon av det motsatta könet att vara otrogen med, men Sven är ju inte otrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja vad ÄR det för fel på att vi har massor med luspanka kvinnor, män och barn som ska tvingas sälja sex i rika länders bordeller….vad fan liksom klart män ska ha rätt sticka kuken i dem. Wtf? liksom öh!
Och så fort nån ler lite så är ju den personen glaaaaad! överlyckligt lever ett fullvärdigt harmoniskt och värdigt liv…öhh liksom suck!

Varför inte? Detta är ju något du hyllar när det gäller i princip samtliga övriga yrken.

Citat:
Alla som kan nånting om prostitution vet att det inte alls är så enkelt Det är ganska tydligt att alla i tråden som vill ha statliga bordeller egentligen bara vill att det ska vara lagligt att knulla horor på en bordell, det ska helst vara billiga priser också. Extremt vidrigt.

Det är nog relativt få människor som vill ha statliga bordeller men som inte vill att det ska vara lagligt att knulla horor på en bordell, vad är poängen med det?

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Min lösning på detta problem är helt enkelt att fängelserna görs om till bordeller.
Blir man dömd för brott så åker man in på ex. antal år i bordellverksamhet och får upplåta sin kropp till vem som behagar använda den. Det staten tjänar på detta betalar bordellens driftkostnader.

Voilá!

Problem solved.

U-hu, något hemskare än statligt tvång kan man ju knappast föreställa sig. Tror du inte att det blir lite problematiskt att de flesta sexköpare är intresserade av kvinnor, och de flesta brottslingar är män? Ska man börja tvinga torskarna att köpa män kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart är lagligt tvång nästa steg .. det är väl en torskdröm helt enkelt att få tvinga sig på ofrivilliga kvinnor som inte vill ha dem samtidigt som samhället stillatigande ser på ..

Alltid detta tvång. Vem tvingar man till något om man låter personer som har lust att sälja/köpa sex göra det? Det är ju du som vill förbjuda människor från att köpa sex från villiga försäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in