Det du söker är stansade visitkort. det går till så att man trycker korten vanligt och sedan har man en pepparkaksform (jo det är väldigt likt...) som stansar ut formen ur arket.
De kan nästan alla tryckerier fixa. Om tryckeriet inte redan har en stans så tillkommer någon tusenlapp för att tillverka den. Därför är det inte speciellt lönsamt att som privatperson göra hudnra kort med rundade hörn... Men är du en koncern och ska göra 400.000 så blir stanskostnaden en piss i nilen.
Antingen ber du tryckeriet rita stansen eller så ritar du den och skickar med originalet.
Det finns även hörnskärarverktyg för att göra hörnen runda. Vill man ha bara ha dem avklippta borde det inte vara svårare än att köra in dem i den vanliga skärmaskinen en eller ett par gånger till. Med andra ord – vilket tryckeri som helst borde kunna fixa det som önskas.
Det är som en blandning mellan tårtdiagram och stapeldiagram, i två lager, vilket skulle passa utmärkt i en broshyr som jag håller på med.
Har inte hittat någon mjukvara som kan göra detta men det beror delvis på att jag inte riktigt vet vilken sökterm jag ska googla på eftersom jag inte vet vad de heter... layered pie chart träffar inte riktigt mitt i prick.
Det är som en blandning mellan tårtdiagram och stapeldiagram, i två lager, vilket skulle passa utmärkt i en broshyr som jag håller på med.
Har inte hittat någon mjukvara som kan göra detta men det beror delvis på att jag inte riktigt vet vilken sökterm jag ska googla på eftersom jag inte vet vad de heter... layered pie chart träffar inte riktigt mitt i prick.