2014-12-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP

Vårdslöst att gå för tackling? Säger som många andra That's hockey.
Vad tycker du att han ska göra? Släppa förbi Kabanov för att vara schysst? Nä, det där är innebandysnack.
Det finns alltså bara valmöjligheten att antingen ta sats och sätta upp en armbåge eller släppa förbi honom. Bra att du klargjort detta.
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Du låter som Rickard Wallin.
Efter denna? https://www.youtube.com/watch?v=37OiolhwBQ0 Ja, jag tycker också att den är jävligt onödig.
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Lasse var och kollade på honom nyligen.
Han eller/och solnas unga forwards. Tycker personligen att vi inte bör värva utifrån på backsidan annat än spets, tror helt ärligt att 5-6 av backarna vi har i J20 kan bli SHL-spelare med lite tålamod.
Senast redigerad av atreyeri 2014-12-04 kl. 13:40.
Citera
2014-12-04, 13:38
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Det finns alltså bara valmöjligheten att antingen ta sats och sätta upp en armbåge eller släppa förbi honom. Bra att du klargjort detta.

Efter denna? https://www.youtube.com/watch?v=37OiolhwBQ0 Ja, jag tycker också att den är jävligt onödig.
Han sätter inte upp någon armbåge.
Citera
2014-12-04, 14:20
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Det finns alltså bara valmöjligheten att antingen ta sats och sätta upp en armbåge eller släppa förbi honom. Bra att du klargjort detta

Nej, det stämmer inte då han inte sätter upp armbågen. Så, då var det klargjort.
Citera
2014-12-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Han sätter inte upp någon armbåge.
Bra att du kunde sålla ut det viktiga i min kommentar.
Han sätter inte upp den i Pitefoppa-manér nej. Trodde vi redan talat klart om kycklingvingar?

Återigen: Jag kräver inte avstängning - jag kräver hjärnkapacitet.
Detta började lite så smått med att vi sa att "den som blir tacklad har ju också har ett visst ansvar..." men nu verkar det ha gått så långt att "Heads up" är default och om den tacklade inte har huvudet uppe är det automatiskt denne som äger allt ansvar. Vad har hänt med att ha respekt för människor? Hockey ska vara hårt, men det behöver för fan inte vara korkat.
Citera
2014-12-04, 14:33
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Bra att du kunde sålla ut det viktiga i min kommentar.
Han sätter inte upp den i Pitefoppa-manér nej. Trodde vi redan talat klart om kycklingvingar?

Återigen: Jag kräver inte avstängning - jag kräver hjärnkapacitet.
Detta började lite så smått med att vi sa att "den som blir tacklad har ju också har ett visst ansvar..." men nu verkar det ha gått så långt att "Heads up" är default och om den tacklade inte har huvudet uppe är det automatiskt denne som äger allt ansvar. Vad har hänt med att ha respekt för människor? Hockey ska vara hårt, men det behöver för fan inte vara korkat.

Nu blir det ju en moralfråga istället. Det är en helt annan sak, och det köper jag.

Det är inte "heads up" default, men om det är en tillåten tackling så är det. Hade tacklingen varit otillåten så borde McDonnell ha bestraffats.

För mig blir den här diskussionen ännu ett argument att tillåta slagsmål i Elitserien.
Man kanske drar sig från att lägga in en så tuff tackling om man vet att det kan resultera i reprisalier.
Citera
2014-12-04, 15:02
Medlem
Citat:
Nu blir det ju en moralfråga istället. Det är en helt annan sak, och det köper jag.

Det är inte "heads up" default, men om det är en tillåten tackling så är det. Hade tacklingen varit otillåten så borde McDonnell ha bestraffats.

För mig blir den här diskussionen ännu ett argument att tillåta slagsmål i Elitserien.
Man kanske drar sig från att lägga in en så tuff tackling om man vet att det kan resultera i reprisalier.
"Det är en helt annan sak"... jag har pratat om samma sak hela tiden.
Det är en vårdslös tackling och McDonell åkte på en tvåa. Fint, så var det med det. Men när folk säger att Kabanov bara har sig själv att skylla för att han åkte på en ryggradsfraktur och två spruckna revben börjar man ju tappa tron på mänskligheten.

Ja, jag är helt för att tillåta slagsmål, det är nog majoriteten här inne.
Citera
2014-12-04, 15:05
Medlem
€rics avatar
Citat:

Din jefla newb.

Slagsmål är inte tillåtet i någon liga. Det är personer som dig som försvårar att minska straffet för slagsmål med att säga tillåta.

Tillåta slagsmål = ingen bestraffning. I NHL är det 5 min utvisning dvs något otillåtet.

Däremot ska vi minska bestraffningen för slagsmål. Definitivt.
Citera
2014-12-04, 15:06
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ja, jag är helt för att tillåta slagsmål, det är nog majoriteten här inne.

Det tror inte jag. Finns ingen seriös lagsport där slagsmål är tillåtet. Det smäller bra mycket hårdare i både Rugby och Amerikansk Fotboll, trots det är inte slagsmål tillåtet. Där vet folk att det ibland smäller hårt som bara den och tar därför lite mer eget ansvar.
Citera
2014-12-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det tror inte jag. Finns ingen seriös lagsport där slagsmål är tillåtet. Det smäller bra mycket hårdare i både Rugby och Amerikansk Fotboll, trots det är inte slagsmål tillåtet. Där vet folk att det ibland smäller hårt som bara den och tar därför lite mer eget ansvar.
Ursäkta, menade naturligtvis inte att rent tillåta slagsmål, bara att minska straffet till 5 minuter som i NHL.
Citera
2014-12-04, 15:08
Medlem
m4tt145s avatar
Han tar ingen sats, glider faktiskt en bra bit, armbågen långt ner. Det är ingen vårdslös tackling, acceptera det bara.
Citera
2014-12-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han tar ingen sats, glider faktiskt en bra bit, armbågen långt ner. Det är ingen vårdslös tackling, acceptera det bara.
Han kommer i hög fart och sätter ut armbågen (nej inte mycket, men han gör det. Syns eg. bäst 0:40 sek in i klippet) på en spelare som är vänd snett mot sargen och tittar ned. Han träffar Kabanovs huvud som slungas bakåt (som i en typisk höghastighetsolycka) vilket orsakar en ryggradsfraktur. Det är vårdslöst, acceptera det bara. (Och om du inte vill acceptera det så säg åtminstone inte att Kabanov bara har sig själv att skylla.)
Citera
2014-12-04, 15:22
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursäkta, menade naturligtvis inte att rent tillåta slagsmål, bara att minska straffet till 5 minuter som i NHL.

Jag förstod det, givetvis kan man inte släppa lös slagsmål helt. Jag tycker ändå att slagsmålskulturen som finns i NHL och övriga amerikanska ligor är otroligt fjantig och man borde givetvis bestraffas med i alla fall ett matchstraff om man väljer att slåss mot en annan spelare. Som sagt finns det inga andra seriösa sporter där man enbart får en liten slap on the wrist om man slåss mot en motståndare så jag förstår inte varför det behövs i hockeyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in