2014-12-04, 11:34
Medlem
Det är nog bara en tidsfråga tills en eller båda småpojkarna ska umgås med Rami i fängelse.
Hoppas jag har fel.
Citera
2014-12-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, fuffens i flera led anar jag.
Jag undrar hur det går med Pappa Mohammeds anmälan mot Svenska staten för att Yara dog?
Jag såg den gamla snyftartikeln häromdan i nån av BLT-tidningarna men nu hittar jag den inte.
Anfall är bästa försvar säjs det men nån måtta får det väl ändå vara på skuldförskjutningen.
Visst, soc agerande var under all kritik men han ser uppenbarligen inte att familjen har nån del i detta.
Jag grubblar fortfarande på var de har gjort av det tredje barnet?
och Yaras mormor..?
Yaras mormor kanske bakar tårtor någonstans i Sverige idag, kanske?
Citera
2014-12-04, 11:52
Medlem
Nya yttranden från Karlskrona kommun angående sönernas placering, nuvarande liv, umgänge samt uppgifter om tidigare våld mot samtliga barn i familjen. Sönernas skador är sekretess här.

http://minfil.org/7bech2bfbc/Aktb_213.pdf

http://minfil.org/8eedh9b2b1/Aktb_214.pdf
Citera
2014-12-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, fuffens i flera led anar jag.
Jag undrar hur det går med Pappa Mohammeds anmälan mot Svenska staten för att Yara dog?
Jag såg den gamla snyftartikeln häromdan i nån av BLT-tidningarna men nu hittar jag den inte.
Anfall är bästa försvar säjs det men nån måtta får det väl ändå vara på skuldförskjutningen.
Visst, soc agerande var under all kritik men han ser uppenbarligen inte att familjen har nån del i detta.
Jag grubblar fortfarande på var de har gjort av det tredje barnet?
Är det helt fastställt att det bara är två av Yaras tre syskon som är med föräldrarna i Sverige?
Är det ingen som har luskat ut vilket hotell de bor på?
Citera
2014-12-04, 12:07
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Är det helt fastställt att det bara är två av Yaras tre syskon som är med föräldrarna i Sverige?

Nej, det är det inte men endast två barn har siktats av de som sett dem.
Här borde vi ha en hotellanställd till hjälp
Undrar vem som betalar hotell?
Dessa familjer som säjs leva gott i Gaza, högutbildade och med högt uppsatta släktingar blir plötsligt så utfattiga när de passerat gränsen hit att de måste leva på soc, tvingas stjäla i butiker och ha skulder hos Kfm.
Var är då den berömda tryggheten inom klanen?
Citera
2014-12-04, 12:14
Medlem
Citat från underrättelsen som vår kära Ljudfil försåg oss med:

Umgänge genomfördes enligt domen men efter genomfört umgänge 140911 fattades ett nytt beslut om total umgängesbegränsning.

Det gäller Amanis umgänge med yngste sonen, född 130409. Hon hade överklagat umgängesbegränsning och vunnit.
Man undrar ju vad som hände när hon träffade honom.
Citera
2014-12-04, 12:29
Medlem
Citat:

Umgänge genomfördes enligt domen men efter genomfört umgänge 140911 fattades ett nytt beslut om total umgängesbegränsning.

Det gäller Amanis umgänge med yngste sonen, född 130409. Hon hade överklagat umgängesbegränsning och vunnit.

Hon överklagade 26/10) beslutet om total umgängesbegränsning men den lämnades utan bifall.
Citera
2014-12-04, 12:35
Medlem
Citat:

Att socialen utsatte den lille pojken för Amani Madi med kännedom om tortyren och mordet på Yara är inte klokt ("BARNETS BÄSTA").
Att socialen äntligen fattat att det inte är BARNETS BÄSTA och inte "BBIC; dvs "barnets behov i centrum" är bra.
Citera
2014-12-04, 12:39
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tusen tack!

Rami var alltså positiv på cannabis 30/4 då han greps av polisen.
Han har tidigare sagt att han endast rökt cannabis när han var på besök i Holland.
Eller var det spår av det som fanns kvar? Det var väl veckan innan han var i Holland.

Men Madi säger ju att han använder både alkohol och droger.
Senast redigerad av Zicksack 2014-12-04 kl. 12:51.
Citera
2014-12-04, 12:49
Medlem
Citat:

Pappa M och Tvåbarn har varit synliga utanför dörren till hotell A i Karlskrona. Dottern stod då innanför hotellets glasdörr, vid samma tidpunkt som mamma M var i rätten.
En annan här i tråden såg när mamma M anlände till Sverige...hon hade då Tre barn med sig!
Citera
2014-12-04, 12:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Pappa M och Tvåbarn har varit synliga utanför dörren till hotell A i Karlskrona. Dottern stod då innanför hotellets glasdörr, vid samma tidpunkt som mamma M var i rätten.
En annan här i tråden såg när mamma M anlände till Sverige...hon hade då Tre barn med sig!

Tack Silverte! Då slipper jag spekulera i om hon droppat flickan som ankarbarn i nåt annat land på vägen hit. Min misstänksamhet mot klanen har inga gränser som synes.
Citera
2014-12-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Tack för infon!
Jag undrar om socialen och/eller POLISEN har hört Yaras syster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in