Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Verkar vara J*nas Alb*ns signum att försöka komma undan ansvar och slippa stå upp för vad det än är...

Precis.
Fly undan verkar vara hans melodi
Citera
2014-12-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja fy så obehagligt! Ljuger hon eller är hon efterbliven, när hon säger att hon inte visste vad ett slag med hammaren mot huvudet kunde innebära ??

Jag börjar undra lite samma sak.
Ibland känns hennes utsagor som om de skulle kunna komma från en 10-12-åring.

Någon slags diagnos tror jag att JH har. Om det nu är en psykisk kris, borderline, narcissism, skymningstillstånd, regression eller lite blandat, kombinerat med svartsjuka, depression och sömnbrist.

Och hennes google-sökningar har ju uppenbart fungerat dålig som den terapi hon hävdar att det varit.

Finns någon psykolog på forumet som orkar spekulera lite?
Citera
2014-12-03, 16:53
Medlem
Tror JH's advokat lär gå rätt hårt åt JA imorgon om han dyker upp.
Citera
2014-12-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Jag har lite svårt att greppa vissa saker. Vet någon om hon verkar ångerfull över det hon gjorde?
Å ena sidan så mördade hon, åkte tillbaka och styckade, enligt mitt tycke rätt kallt och metodiskt. Å andra sidan gick hon självmant till polisen och berättade, någon som vet varför hon gjorde det eftersom hon nu lagt ned så mycket tid på att röja undan spåren?

JH ljög först för polisen och sa bara att det varit ett knivslagsmål, men när hon inte kunde svara på polisens kontrollfrågor på ett vettigt sätt, så erkände hon till slut.

Hon har sedan fortsatt att ljuga i förhören och ändrat sig efterhand. Jag är fortfarande tveksam till händelseförloppet som hon beskriver det.
Citera
2014-12-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
JH ljög först för polisen och sa bara att det varit ett knivslagsmål, men när hon inte kunde svara på polisens kontrollfrågor på ett vettigt sätt, så erkände hon till slut.

Hon har sedan fortsatt att ljuga i förhören och ändrat sig efterhand. Jag är fortfarande tveksam till händelseförloppet som hon beskriver det.

Vad är det för saker du är tveksam till? //Nyfiken
Citera
2014-12-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Jag har lite svårt att greppa vissa saker. Vet någon om hon verkar ångerfull över det hon gjorde?
Å ena sidan så mördade hon, åkte tillbaka och styckade, enligt mitt tycke rätt kallt och metodiskt. Å andra sidan gick hon självmant till polisen och berättade, någon som vet varför hon gjorde det eftersom hon nu lagt ned så mycket tid på att röja undan spåren?

Att kontakta polisen var det väl JN som uppmanade henne att göra?
Citera
2014-12-03, 17:32
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Någon slags diagnos tror jag att JH har. Om det nu är en psykisk kris, borderline, narcissism, skymningstillstånd, regression eller lite blandat, kombinerat med svartsjuka, depression och sömnbrist.

Och hennes google-sökningar har ju uppenbart fungerat dålig som den terapi hon hävdar att det varit.

Sorry, har inte hängt med så bra, men har det inte utförts ngn RPU? Borde ju med all tydlighet framkommit om JH är drabbad av några psykiska åkommor?
Citera
2014-12-03, 17:35
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Här hör man kort jonna under rättegången, utan förvrängd röst.
http://t.sr.se/1BdEGev
Citera
2014-12-03, 17:54
Medlem
Citat:
Jag börjar undra lite samma sak.
Ibland känns hennes utsagor som om de skulle kunna komma från en 10-12-åring.

Sen har det ju rapporterats om att hennes berättelse idag varit osammanhängande flertalet gånger! Hon kan omöjligt vara frisk, hon är dessutom en mytoman!!
Citera
2014-12-03, 17:57
Medlem
Citat:
hon är dessutom en mytoman!!

Hur menar du nu?
Citera
2014-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Hur menar du nu?
Sitta o inbilla rätten och anhöriga att googlesökningarna varit terapi, hyra en hitman, döda någon, osv osv. Nice Try!
Citera
2014-12-03, 18:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Sen har det ju rapporterats om att hennes berättelse idag varit osammanhängande flertalet gånger! Hon kan omöjligt vara frisk, hon är dessutom en mytoman!!

Hon har ju helt klart någon form av personlighetsstörning. Kan va genetiskt, men jag lutar nog mer åt att det är en produkt av en trasig barndom. Det finns känslomässiga bitar som hon saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in